Iran Newspaper

آغاز همسانسازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال ۷۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد نوبخت: 1/3 میلیون شغل جدید در سال آینده ایجاد میشود

-

بـــا بررســـی بودجـــه ۷9 در مجلـــس بتدریج جزئیات برنامههای اقتصادی دولت در ســـال آینده روشنتر میشود. برنامههایـ­ــی ماننـــد همسانســـا­زی حقـــوق بازنشســـت­گان و ایجـــاد 1.3 میلیون شغل جدید که ۶4۸هزار آن به فارغالتحصی­الن دانشگاهی اختصاص خواهد یافت.

دراین زمینه رئیس ســـازمان برنامه و بودجـــه کشـــور اعـــالم کـــرد: دولـــت تالش میکند به همسانســـا­زی حقوق بازنشستگان در سال ۷9 توجه شود و در این راستا از ابتدای سال با لحاظ تحقق کامـــل درآمـــد 3400 میلیـــارد تومانی بـــرای ترمیـــم حقـــوق بازنشســـت­گان، اقدامات الزم را انجام میدهد.

بهگـــزارش خانه ملـــت، محمدباقر نوبخـــت گفـــت: بـــرای ترمیـــم حقوق و در راســـتای همسانســـا­زی حقـــوق بازنشســـت­گان در ســـال ۷9 بهتأمیـــن حداقـــل 3400 میلیـــارد تومـــان منابع نیازمند هستیم. رئیس سازمان برنامه و بودجـــه کشـــور ادامـــه داد: در جریان بررســـی الیحـــه بودجـــه ســـال ۷9 در مجموع با احتســـاب پیشـــنهاد دولت، 2000 میلیـــارد تومـــان منابـــع بـــرای همسانســـا­زی حقـــوق بازنشســـت­گان در نظـــر گرفته شـــده که بیانگـــر کمبود 0041میلیــ­ـارد تومانـــی منابـــع بـــرای همسانسازی در سال آینده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگیهای­ی که با مجلس صـــورت گرفت، مجوزی ارائه شـــد تا ســـازمان برنامـــه و بودجه بتوانـــد از ســـرجمع بودجـــه و احیانـــاً اموال تملیکی منابع کافی برای ترمیم حقوق بازنشســـت­گان را در ســـال آینده تأمین کند. ■ 1/3 میلیون شغل سال آینده ایجاد میشود

سخنگوی دولت گفت: دولت قصد دارد ســـال آینده یک میلیـــون و 333 هـــزار فرصت شـــغلی ایجاد کنـــد که از این تعداد، ۶4۸ هزار شـــغل در اختیار فارغالتحصی­الن دانشگاهها قرار خواهد گرفـــت. به گـــزارش ایرنـــا، محمد باقر نوبخـــت عصـــر پنجشـــنبه درهمایش ســـاالنه کانـــون فرهنگیـــا­ن و همایش ســـاالنه حزب اعتدال و توســـعه استان تهران افزود: برنامـــه دولت دوازدهم، رفـــع فقـــر مطلـــق در کشـــور اســـت و تصمیم داریم سال آینده این سیاست را اجرایی کنیم.

وی به اتمام بررسی بودجه سال ۷9 در مجلس شـــورای اســـالمی اشاره کرد و گفـــت: ســـال 92 که دولـــت را تحویل گرفتیم بودجه، 210 هزار میلیارد تومان بـــود و امروز بودجه ۶43 هـــزار میلیارد تومان است و بودجه در طی این سالها ۵۶درصد افزایش پیدا کرده است.

ســـخنگوی دولت ادامه داد: درآمد نفتی ما تقلیل پیدا کرده است و بودجه در مقایســـه بـــا چهار ســـال قبل نصف شده است اما بودجه آموزش و پرورش از 14 هـــزار میلیـــارد تومان بـــه 23هزار میلیـــارد تومـــان افزایش یافته اســـت. وی خاطرنشـــا­ن کـــرد: دو برابـــر کردن حقـــوق فرهنگیان عدد بســـیار ناچیزی اســـت و خودمان هـــم ایـــن موضوع را میدانیـــم و با وجود اینکه رشـــد منفی ۷درصـــدی اقتصاد را امـــروز به اعتقاد تمام جهـــان به ۶ درصد رســـاندیم اما آیا رفاه را تأمین کردهایم؟ و هنوز بیش از 3میلیـــون و 200 هزار بیکار در کشـــور داریم.

نوبخت افزود: متأسفانه نتوانستهام برای اعضای حزب وقت بگذارم چراکه زیـــر آوار کارها و مشـــکالت ماندهام و از شـــما میخواهم من را کمک کنید. وی نوســـازی بافتهای فرســـوده و ناوگان شـــهری را از دیگـــر رویکردهـــ­ای جدی دولت دوازدهم برشمرد. ■ سیاست دولت کاهش فقر مطلق

ســـخنگوی دولت ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شـــورای اسالمی به خاطر تصویب بودجه ۷9 گفت: انتظار داریم که در سال آتی در ارتباط با ایجاد فرصتهای شـــغلی و رشد اقتصادی و کاهش فقـــر مطلق گامهـــای محکمی برداریم.

نوبخت عصر پنجشـــنبه در حاشـــیه همایش حزب اعتدال و توســـعه استان تهـــران در جمـــع خبرنـــگار­ان دربـــاره بودجـــه بـــه تصویـــب رســـیده دولـــت توســـط مجلس شورای اسالمی و تغییر آن، گفـــت: از نظـــر ارقام کـــه ۸۶3هزار میلیارد تومان طبق آخرین محاسباتی که صـــورت گرفت اکنون بـــه ۵۸3هزار میلیارد تومان افرایش یافته اســـت اما فراتر از آن جهت گیریهایی اســـت که

مـــا باید از مجلـــس محتـــرم قدردان باشـــیم. وی افـــزود: دولت سیاســـت مشـــخص کاهش فقر مطلق را دنبال میکـــرد و مجلـــس در ایـــن راســـتا همـــکاری کـــرد. نوبخت اظهـــار کرد: دولت برای اشتغال گسترده 21برنامه دارد کـــه در تبصره ۸1 منعکس شـــد خوشبختانه در این زمینه هم هر چند اصالحاتـــ­ی صـــورت گرفت ولـــی باز مجلس شورای اســـالمی در مورد این جهتگیری به دولت کمک کرد.

نماینـــدگ­ان مجلـــس در جلســـه علنی روز پنجشـــنبه مجلس شـــورای اسالمی، بودجه ســـال ۷9 کل کشور را با ۸41 رأی موافق، ۸3 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع ۷91 نماینده حاضـــر تصویـــب کردنـــد. بـــا تعیین ســـقف بودجه ســـال ۷9 کل کشـــور از حیـــث منابـــع و مصـــارف بـــه میزان 21میلیون و ۵۷1 هزار و 3۷۵ میلیارد و 93۷میلیون ریال، پرونده بودجه ۷9 در مجلس بسته شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran