Iran Newspaper

اقدامات مخل امنیت عمومی به هیچ وجه قابل قبول نیست

-

رئیـــس مجمـــع تشـــخیص مصلحت نظـــام بـــا محکـــوم کـــردن اقدامـــات آشوبگرانه در یکی از خیابانهای تهران گفت: ایـــن نـــوع اقدامات کـــه امنیت عمومـــی جامعه را خدشـــه دار کند به هیـــچ وجه قابـــل قبول نیســـت و الزم است مســـئوالن با جدیت و قاطعیت برخوردهـــ­ای قانونـــی الزم را به عمل آورند.بـــه گـــزارش ایرنا آیتاهلل ســـید محمود هاشمی شـــاهرودی روز شنبه در ابتـــدای جلســـه مجمع تشـــخیص مصلحـــت نظـــام، با ابـــراز تأســـف از ســـقوط هواپیمای تهران - یاســـوج، از دســـت دادن 66 نفر از هموطنان عزیز در ایـــن ســـانحه را تســـلیت گفـــت و از مســـئوالن خواست با رســـیدگی جدی و تمهیـــد اقدامات الزم مانـــع از تکرار وقوع چنین سوانح ناگواری شوند.

وی همچنیـــن بـــا محکـــوم کـــردن اقدامـــات آشـــوبگرا­نه اخیـــر در یکی از خیابانهای تهـــران که عالوه بر اخالل در نظـــم و امنیـــت عمومـــی موجـــب شـــهادت تعـــدادی از نیروهای خدوم انتظامـــی و حافظان امنیـــت جامعه شـــد، تصریح کرد: این نـــوع اقدامات کـــه امنیت عمومی جامعه را خدشـــه دار کند به هیچ وجه قابل قبول نیست و الزم اســـت مســـئوالن بـــا جدیـــت و قاطعیت برخوردهـــ­ای قانونی الزم را به عمـــل آورند و از نعمت ارزشـــمند امنیت صیانت کنند.

محســـن رضایـــی دبیـــر مجمـــع تشـــخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه با انتقاد از رفتارها و سخنانی که از ســـوی برخی مســـئوالن و چهرههای سیاســـی در فضـــای جامعـــه ابـــراز میشود، گفت: متأسفانه برخی مواقع شـــاهد رفتارهایی خـــارج از چارچوب دین و قانون از کســـانی هســـتیم که در کشور مســـئولیت و اختیارات داشته یا دارند. کسانی که میبایست پاسخگوی عملکـــرد و تصمیمات خـــود در قبال مردم و کشـــور و نظام باشند، مطالبی را مطرح میکنند کـــه خوراک تبلیغی دشـــمنان و رســـانهها­ی معاند بیگانه را فراهـــم میکنـــد.وی همچنین طرح موضـــوع رفرانـــدو­م را آن هم در روزی که سیل خروشان ملت، سالروز پیروزی انقالب را جشن گرفتهاند، مورد انتقاد قرار داد و از مســـئوالن و مدیران کشور خواســـت به جـــای طـــرح موضوعات فرعـــی، به فکـــر رفع مشـــکالت مردم و عمـــل بـــه وظایف قانونـــی و انقالبی خویش باشند.

جلســـه دیروز مجمع بدون حضور رؤســـای قـــوا و محمـــود احمدینـــژ­اد برگزار شـــد. نامه اخیر احمدینژاد به رهبری با واکنشهـــا­ی انتقادی زیادی روبه رو شده است.

در ادامـــه جلســـه دیـــروز مجمـــع، تعییـــن اولویتهـــ­ای دوره جدیـــد، اعضای مجمع از میان پیشـــنهاد­های کمیســـیون خـــاص، عناویـــن «سیاســـتها­ی کلـــی ســـبک زندگـــی ایرانی، اســـالمی»و «سیاستهای کلی ایران منطقـــهای» را تصویـــب کردند. همچنین هیـــأت عالی نظارت مجمع تشـــخیص مصلحت نظـــام نیز صبح شـــنبه بـــه ریاســـت آیتاهلل هاشـــمی شاهرودی تشکیل جلسه داد. براساس ایـــن گزارش در نشســـت هیـــأت عالی نظارت مجمع که با حضور محمدباقر نوبخـــت معـــاون رئیس جمهـــوری و رئیس ســـازمان برنامه و بودجه کشور برگـــزار شـــد، مغایرتهـــ­ای مصوبـــه مجلس شورای اسالمی درباره بودجه سال 97 کشـــور، با سیاســـتها­ی کلی نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran