Iran Newspaper

«ایرنا» باید صدای رسای ملت و زبان گویای حاکمیت باشد

-

مدیر عامل خبر گزاری جمهوری اسالمی : مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اســامی، ایرنا را رســانه دولت - ملت دانست و گفت: خبرگزاری جمهوری اسامی باید صدای رسای ملت، چشم بینا و زبان گویای حاکمیت باشد و بتواند به وظایف حرفهای خود بر اساس اصول سه گانه دقت، سرعت و صحت عمل کند.

به گزارش ایرنا، دکتر سید ضیاء هاشمی در نوزدهمین نشست رؤسای مراکز و دفاتر اســتانهای ســازمان خبرگزاری جمهوری اســامی در تهران با تأکید بر اینکه رسمی بودن خبرگزاری ایرنا به معنای آن نیست که صرفاً زبان مسئوالن باشــد، افزود: اگر رســانه نتواند صدای مردم را بازتاب دهد، رســانه نیست. ایرنا خبرگزاری ملی ایران اســت. به ایرانی و ملی بــودن خود افتخار میکنیم و باید بهعنوان رسانهای ملی، مردمی، آزاد و مستقل به وظایف خود عمل کنیم.

وی اظهــار کرد: سیاســت دولت بر این اســت تــا ایرنا، صدای همــه مردم از جمله افراد و گروههای بیصدا باشد، واقعیتهای جامعه را بدرستی، منطقی و حرفهای بازتاب دهد و به ســمت انســجام، اعتماد، امید و نشاط ملی حرکت کند. بهعنوان رســانه ملــی، علمدار الفت و وحدت آگاهانه هســتیم نه وحدتی کــه ناشــی از بیصدایــی اســت.مدیرعامل ایرنــا افــزود: وحــدت موردنظــر ما، وحدتی است که محصول و دربرگیرنده نظرات نخبگان، دارندگان دیدگاه ها و صاحبنظران و جناحها و گروههای سیاسی مختلف است.هاشمی با بیان اینکه همــه اقوام و گروهها برای ما قابل احترام هســتند، خاطرنشــان کــرد: هر ایرانی به گردن رســانهها حق دارد و در مقابل تک تک آنها مســئول هســتیم و وظیفه داریم منعکسکننده واقعیتهای جامعه به شــکل حرفهای و قانونی باشیم. وی استفاده از نظرات نخبگان و دانشگاهیان را در این زمینه بسیار مهم دانست و اظهار داشت: نیاز داریم از دانش، تجربه و بینش خبرنگاران، اصحاب رسانه و مدیران نیز که عناصر هوشمند و فرهیخته جامعه هستند، بیشتر بهره بگیریم. از دیدگاه ما، رســانه علمدار چند صدایی در جامعه است ،اما این چند صدایی در درون خود باید یک هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

مدیــر عامــل ایرنا افزود: در کشــور ما تکثــر عایق، دیدگاهها و ســایق امری بدیهــی و اجتنابناپذ­یر اســت امــا این کثرت زمانی زیبا خواهــد بود که همانند فرش الوان، رنگهای مختلف، مکمل هم باشند و یک تصویر زیبا ارائه شود نه تصاویر متعارض و صداهای متقاطع و این امر مســتلزم آن اســت که گفتوگو و همفکری به وجود آید.هاشــمی با اشــاره به اباغ منشــور گفت و گوی سیاسی در هفتــه جــاری و تأکید دولت بر ترویج گفت و گوی ملی گفت: باید بتوانیم در کشوری که تکثر فکری، سیاســی، فرهنگی، قومی، خرده فرهنگی و جغرافیایی دارد، بســتری فراهــم کنیم که هر یــک از این موارد در جایــگاه واقعی خود قرار گیــرد و چالشها در حوزههــای مختلف را تبدیل به فرصــت کنیم.مدیر عامل خبرگــزاری جمهوری اســامی با بیان اینکه چالش اصلی امروز کشــور، مســأله محیط زیست است که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تصریح کرد: برای این مسأله یک سازمان و یک دولت نمیتواند به تنهایی کاری بکند بلکه تمامی سازمانها و دولتها باید دست به دست هم دهند تا بتوانند از این برهه حساس تاریخی و جغرافیایی عبور کنند. در این عرصه، رسانهها نقش اساسی دارند زیرا مسأله محیط زیســت یک چالش جدی و جزو حقوق شــهروندی است و وظیفه نظام اسامی آن است که از حقوق شهروندی در همه ابعاد آن دفاع کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran