Iran Newspaper

ادامه جستوجو ها در محل سقوط «ای تی آر»

-

گروه حوادث/ شرایط بد جوی محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و نبود امکان پیشروی تیمهای امدادی برای یافتن پیکر جانباختگان پس از دو روز وقفه، صبح دیروز بار دیگر از سر گرفته شد.

انتقال پیکر جانباختگان با مساعد شدن

هوا/ مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هاللاحمر با اشاره به وضعیت تیم مستقر در منطقه دنا به خبرنگار«ایران» گفت: با مساعد شدن هوا پیکر تعدادی دیگر از جانباختگان به پایین کوه منتقل خواهد شد. در روزهای گذشته تیم 7 نفرهای - 6 عضو هالل احمر و یک نفر از نیروهای مخصوص ارتش- در محل سقوط هواپیما حضور پیدا کردهاند و محمولهای از پیکر جانباختگان را با استفاده از بستههای مخصوص به پایین کوه منتقل کردهاند. در حال حاضر هم محموله دیگری از اجساد جمعآوری شده و تیم اعزامی در انتظار مساعد شدن هوا

است تا پیکرها را به پایین منتقل کند.

استقرار کمپهای زنجیرهای امداد

در دنا/ عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند کمپ مجهز و آماده بهصورت زنجیرهای در ارتفاعات دنا ایجاد شده و از صبح پنجشنبه دهها تیم عملیاتی و تخصصی از ارتش، سپاه، هالل احمر، نیروهای محلی و کوهنوردان به منطقه برای جست وجوی مجدد و جمعآوری پیکرهای جانباختگان و الشه هواپیما و جعبه سیاه پرواز «تهران – یاسوج» اعزام میشوند.

نباید خطری امدادگران را تهدید کند/

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هالل احمر گفت: اجازه نمیدهیم ریسک و فشاری باعث شود خطری امدادگران را در حادثه جست وجوی اجساد جانباختگان هواپیما تهدید کند.شاهین فتحی افزود: اگر بهمن در دهلیزی که الشه وجود دارد سقوط کند، الشه هواپیما، اجساد جانباختگان و امدادگران را با خود به داخل دره برده و دیگر نمیتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم.

اعزام ۲ تیم «هیمالیا نورد» به منطقه/

محمدسعید شرفی، مدیرکل نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور گفت: در جلسه با دو تیم «هیمالیا نورد» آموزش تخصصی درباره نحوه یافتن جعبه سیاه و آالت دقیق هواپیما که میتواند در کشف علت سانحه مؤثر باشد، انجام شد و این تیم به ارتفاعات دنا اعزام شده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran