Iran Newspaper

پایان طرح گازرسانی به زاهدان در کمتر از 3 سال

-

هیچ محدودیتی برای اجرای گازرسانی در شــهر زاهــدان وجــود نــدارد و تــاش میشــود که این طرح در کمتر از 3 سال به پایان برسد.

بهگــزارش ایرنا، «محمود آســتانه»، مشــاور وزیــر نفــت در امــور گازرســانی در نشســت بررســی طرح انتقــال گاز به شــهرهای سیستان و بلوچســتان، اظهار داشت: حجم اجرای طرح گازرسانی در زاهدان یکهزار و 400 کیلومتر است.

وی با اقتصادی برشمردن گازرسانی به سیســتان و بلوچســتان، افزود: تأمین ســوخت مــورد نیــاز اســتان هزینههــای ســنگینی را بــه دولــت تحمیــل میکند کــه فقط در بخــش حمــل فرآوردههای ســوختی 45 هزار میلیــارد تومان هزینه صرف میشود.

«ســید دانیــال محبــی»، اســتاندار سیستان و بلوچستان نیز دراین نشست، گفت: از آنجایی که طوالنی شــدن زمان حفاری تا ترمیم خط انتقال و انشــعاب گاز بهمنازل در زاهدان ســبب نارضایتی مردم شــهر شــده شــرکت گاز باید برای ترمیــم ایــن حفاریهــا در ســریعترین زمان ممکن تاش کند.

در شــورای اقتصــاد کشــور 300 هزار انشــعاب گاز در سیســتان و بلوچســتان مصوب شــده که ایــن طــرح بتدریج در حال اجراست.

وی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح انتقال گاز و انشعابهای شهری، افزود: هزینههای حمل انواع مواد ســوختی به شهرهای استان، مراکز تولیدی، صنعتی و کشــاورزی 5 برابر قیمت گاز اســت که شتاب دهی در اجرای طرح انتقال گاز به اســتان، صرفهجویی و کاهش چشمگیر هزینههــای تأمیــن ســوخت مــورد نیــاز استان را در پی دارد.

اســتاندار سیســتان و بلوچســتان تصریــح کــرد: از آنجایــی کــه در تــاش هســتیم ایــن طــرح حداکثــر در مــدت 3ســال در زاهدان اجرا شــود و مردم در کمتریــن زمــان ممکــن از گاز طبیعــی بهرهمنــد شــوند، باید در همــه محلهها و معابــر شــهر عملیــات حفــاری، لولهگــذار­ی و نصب علمک اجرا شــود. اجرای این طرح عظیم در ســطح شــهر زاهــدان مشــکاتی را در تــردد مــردم و خودروهــا ایجاد کرده که همراهی مردم نگرانیهــا­ی مجــری ایــن طــرح را رفــع میکنــد. وی با اشــاره به طوالنی شــدن زمــان ترمیــم حفاریهــا در زاهــدان، بر افزایــش شــمار پیمانکاران و تســریع در ترمیــم حفاریهــا توســط شــرکت گاز تأکیــد کرد.«عبدالقــاد­ر پربار»، شــهردار زاهدان نیز در این نشست، گفت: تاکنون 053کیلومتـ­ـر از طرح گازرســانی در این شهر اجرا و فقط 30 درصد حفاریهای ناشــی از اجــرای این طرح مرمت شــده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran