Iran Newspaper

نگاهی به بازی 86 سرخابی؛ دربی همیشه دربی است

- حامد جیرودی

دربــیًهمیشــه دربی اســت. این حرفی اســت که تقریبــا همــه «دربــی بازهــا» آن را بیــان میکنند. دیــداری کــه همیشــه و همه جا بــرای طرفــداران دوآتشــه فوتبال از اهمیت بســیار زیادی برخوردار اســت. شــرایطی که بــه طــور محســوس در دربی پایتخــت ایــران نیــز وجــود دارد و پیــروزی در این مســابقه برای هــواداران اســتقالل و پرســپولیس، حکم قهرمانی فصل را دارد. فرقی هم نمیکند که اســتقالل در رتبه سوم جدول باشد و شانسی برای قهرمانی نداشته باشد یا پرسپولیس صدر جدولی با پیروزی در این مســابقه، رسماً به قهرمانی لیگ برتر برســد. اما دربی 86 از چند زاویه قابل بررسی است. یکی از جالبترین نکات این دیدار، حضور جیانیاینفا­نتینورئیسف­یفابههمراه­رئیسکمیته آمــوزش فیفا مارکو فان باســتن ســتاره ســالهای دور فوتبال هلند و آ.ث. میالن است که طرفداران زیــادی هــم در ایــران دارد و حاال با حضــور این دو چهره سرشناس فوتبال جهان، دربی سرخابیها حال و هوای تازهتری پیدا کرده است.

اســتقالل در شرایطی در این مسابقه به میدان مــیرود که در یکی از بهترین شــرایط این روزهای خود به ســر میبرد. شاگردان وینفرد شفر در بازی قبــل خــود نمایشــی دلپذیر مقابــل فــوالد از خود ارائــه دادنــد و با نتیجه پــر گل 4 - ۱ میزبان خود را شکســت دادند و حاال هــواداران آبی امیدوارند که تیم محبوبشــان بتواند در دربی هم بازی خوبی را انجــام دهــد و شکســت یــک بر صفــر دور رفت را جبــران کنــد. اما در ســمت مقابل، پرســپولیس آمادهتریــ­ن تیــم ایــن فصل لیــگ برتر قــرار دارد کــه خود را بــرای برگزاری جشــن قهرمانــی آماده میکند. تیمی که در بازی قبل خود برابر استقالل خوزســتان به برتری یک بر صفر رسید و حاال یک بــرد دیگــر میخواهد تــا قهرمانــی خــود در لیگ هفدهم را قطعی کند و به دنبال این است که این قهرمانی را با پیروزی بر استقالل جشن بگیرد.

ســید حســین حســینی، دروازهبــا­ن جــوان و ملیپوش استقالل با کارت زردی که در بازی فوالد گرفت، 3 اخطاره شد و دربی را از دست داد و حاال ســیدمهدی رحمتی بــه جــای او درون دروازه قرار میگیرد که در بازی قبل مصدوم بود اما پزشــکان اســتقالل هر طور که شده، کاپیتان آبیها را به این بازی رســاندند. لئونــاردو پادوانــی، دیگر مصدوم جدید اســتقالل اســت که در بازی با فوالد بشدت آسیب دید و فصل را از دست داد. پیش از آن هم کــه بهنام بــرزای و پژمان منتظری مصدوم شــده بودنــد و بــه دربی نمیرســند و وضعیــت مهدی قائــدی کــه چنــد هفتــه پیش تصــادف شــدیدی داشت، کامالً مشخص است.

امــا شــفر مهرههــای سرشــناس دیگــری هم دارد. وریــا غفــوری، روزبــه چشــمی و ســید مجید حســینی در خــط دفاع و امیــد ابراهیمــی در خط هافبــک، بازیکنــان ملیپوش این تیم محســوب میشوند. سرور جپاروف در خط میانی نقش مغز متفکر آبیها را بازی میکند که در کنار او داریوش شــجاعیان جنگنده هــم قــرار دارد. در خط حمله هــم مامه بابا تیام هســت که در بــازی قبل با زدن دو گل و دادن یــک پاس گل، مهاجمی خطرناک نشــان داد کــه علــی قربانی و فرشــید اســماعیلی هم کنار او هســتند. در ســمت مقابل، پرسپولیس مصدوم خاصی ندارد. علیرضا بیرانوند دوباره به دروازه این تیم برمیگردد و ســیدجالل حسینی و شــجاع خلیلزاده نیز در میانه خط دفاع هستند. در خــط میانی فرشــاد احمــدزاده و وحیــد امیری بازوهای پرســپولیس هســتند و در کنــار آنها کمال کامیابینیـ­ـا و محســن ربیعخــواه در خــط میانــی هســتند. اما در خط حمله با توجــه به گلزنیهای اخیر سیامک نعمتی، احتمال بازی او در کنار علی علیپور که بهترین گلزن لیگ به حساب میآید، از گادوین منشا بیشتر است. در هر صورت دربی 86 کــه قضــاوت آن را علیرضا فغانی برعهــده دارد و از ســاعت ۱5:45 امــروز در ورزشــگاه آزادی برگزار میشــود، از آن بازیهایــی اســت که نبایــد آن را از دست داد و تا سوت پایان باید منتظر لحظات ناب و دراماتیک و شاید حاشیهای در آن بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran