Iran Newspaper

حرف‌زدن‌در‌مورد‌تبانی‌خند‌هدار‌است

گفتوگوی «ایران» با علیپور، آقای گل لیگ و امید اول گلزنی سرخپوشان در دربی :86

- وحید عیدی

پرسپولیس در شرایطی به استقبال دربی 86 میرود که قهرمانیاش تقریباً مسجل شده و هوادارانش دوست دارند این افتخار با پیروزی در دربی همراه باشد. از طرفی بیشترین توقع گلزنی در این مسابقه برای پرسپولیس نیز متوجه علی علیپور است. بازیکنی که در دربی قبل یکی از خوبهای میدان بود و تک گل مسابقه را نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. خبرنگار «ایران» در آستانه دربی برگشت گفتوگویی با این مهاجم انجام داده است. ■ باز هم دربی! به هشــتاد و ششــمین مصاف دو رقیب سنتی پایتخترسید­یم... این مسابقه جذابیت و حساسیت خاص خودش را دارد. مخصوصــاً برای هــواداران که انتظار زیادی میکشــند تا این بــازی فرا برســد و تیم محبوبشــان برنده میدان باشــد. البته نمیتوان منکر این شد که برای بازیکنان هم این بازی بسیار مهم است. از این جهت که درخشش در این بازی تا مدتها در ذهنها میماند و نام گلزن آن هم در تاریخ ثبت میشود. ■ پرسپولیس تا به حال دو بار با گل تو در دربی برنده شده، برای سومینبارای­ناتفاقرخخو­اهدداد؟ هر دو برد برای من بســیار شــیرین بود و خوشحالم از اینکه دو بار این افتخار نصیبم شــده و طبیعی اســت که دوست داشته باشم برای سومین بار این قضیه تکرار شــود. هر چند مهم بردن تیم است و فرقی نمیکند چه کسی گل بزند. من هم سعی میکنم بهتریــن عملکرد را در زمین داشــته باشــم و از تک موقعیتهااس­تفادهکنم. ■ حتماًمیدانی هواداران در بازی امروز بیشــتر روی تو به عنوان گلزن دربی حساب کردهاند. هــواداران همیشــه به مــن لطــف دارند و خــودم را بدهــکار آنها می دانم. امیدوارم آنقدر خوب باشــم که شرمنده هواداران و همبازیانم نشوم. ■ در ایــن فصــل آنقدر خوب بــودهای که کنفدراســی­ون فوتبال آســیا هم از تو تقدیر کرده و تو را بهترین جانشــین از سوی برانکو برای طارمی دانسته و به تو لقب قهرمان جدیدپرسپول­یسدادهاست. بلــه آن مطلــب را خوانــدم. به هر حال این مســائل وظیفهمرادر­پرسپولیسسن­گینترمیکند.مخصوصاً در لیگ قهرمانان که واقعاً شــرایط آن با لیگ برتر متفاوت اســت. شــما در بازی با السد کیفیت باالی این تیم را دیدید. این نشــان میدهد که چقــدر کار ما در این رقابتها ســخت اســت. مــن همیشــه ســعی کــردهام خواســتهها­ی کادر فنــی را در زمیــن پیــاده کنم و بهترین عملکــرد را در زمین داشته باشم. ■ دعوت شــدن به تیم ملی چقدر در روحیه تو تأثیر مثبتداشت؟ مدتهــا بــود کــه منتظر این اتفاق بودم و وقتی دعــوت شــدم، در پوســت خــود نمیگنجیــد­م. هــر چنــد کــه مانــدن در تیــم ملــی و پوشــیدن پیراهــن ایــن تیــم خیلی ســختتر از دعــوت شــدن به اردوی این تیم اســت. بایــد آنقدر تــاش کنــم و خــوب باشــم کــه نظــر کــیروش را جلب کنــم. کار کــردن با مربی بزرگی چون او افتخار اســت و امیدوارم در نهایت مسافر جام جهانی شوم. ■ فکر میکنــی بــا چنــد گل زده آقــای گل شوی؟

هر چه بیشتر بهتر. بهترین آمار تا آنجا کــه میدانم، 24 گل بوده و اگــر بتوانم رکورد جدیــدی بــه نــام خود ثبــت کنم، خوشــحال خواهــم شــد. همــه تاشــم را میکنم کــه این اتفاق رخ دهد و با رکورد جدیدی آقای گل شوم. ■ شــاید برای اولین بار اســت که پرسپولیس با کســب عنوان قهرمانی در دربی حاضر میشود، ایــن موضوع چه تأثیــری در عملکرد شــما در این بازی خواهد داشت؟

اگــر منظورتــان ایــن اســت کــه انگیزهمــا­ن را کم میکنــد، نــه اصــاً ایــن طــور نیســت. مســلماً طعم قهرمانــی با پیــروزی در دربی شــیرینتر اســت و این همان چیزی است که ما و هواداران میخواهیم. البته که استقال هم حریف سرسختی است و نسبت به دور رفت خیلی بهتر و هماهنگتر شده است. ■ خیلیها اعتقاد دارند این بازی شاید مساوی شود و به نوعی تبانی در این مسابقه را حدس زدهاند!

ایــن حرفها خندهدار اســت. اصاً بــه این حرفها توجــه نداریــم و کار خودمــان را میکنیــم. هر تیمی که بهتر بــازی کند و قدر فرصتهای خــود را بداند، برنده دربی است. ■ دربارهبازی­باالوصلهمص­حبتمیکنی؟

در حال حاضر تمرکز ما روی دربی اســت و بعد از آن به بازی با الوصل فکر میکنیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran