Iran Newspaper

با‌قل‌بمان‌برای‌پادوانی‌بازی‌م ‌یکنیم

گفتوگوی «ایران» با وریا غفوری، مدافع ملیپوش و تأثیرگذار استقالل در آستانه دربی :86

- حامد حاج علیان

وریا غفوری یکی از بازیکنان کلیدی اســتقال در دربی محســوب میشــود. بازیکنی که ســومین حضور خود در این بازی را تجربه خواهد کرد. غفوری که فصل گذشته به استقال آمد، در بازی رفت دو تیم در لیگ شانزدهم که با تساوی بدون گل به پایان رسید، حضور داشت و 90 دقیقه بازی کرد اما در بازی برگشت سه اخطاره بود و نتوانست در پیروزی 3 بر 2 آبیپوشان شرکت داشته باشد. وریا در بازی رفت لیگ جاری که یک بر صفر به سود سرخها به پایان رسید هم حضور داشت. این بازیکن سنندجی فوتبال ایران در این فصل 19 بازی برای اســتقال در لیگ برتر انجام داده و در هزار و 710 دقیقه بازی، 2 گل زده و 5 پاس گل هم داده اســت. بازیکنی که میتواند برگ برنده آبیها در دربی باشد و تقابل او با وحید امیری و محمد انصاری در سمت چپ پرسپولیس دیدنی خواهد بود. غفوری در گفتوگویی که با «ایران» داشت، درباره دربی 86 و شرایط این بازی صحبت کرده است.

■ اســتقالل در هفتههای گذشــته تیمی متفاوت شــده اســت، درباره این موضوع صحبتکن.

واقعیت این اســت که شــرایط ما از همه نظر خوب است و در فرم ایدهآل به سر میبریم. اعتماد به نفس تیم بسیار باال است و همه بازیکنان در داخل خانه و خارج از خانه به دنبال برد هستند و با انگیزه کسب سه امتیاز به میدان میروند که دلیل اصلی این موضوع نیز اعتماد به نفس تیم ما است. ■ دلیلاصلیای­نتحولراچهم­یدانی؟

تاش تمام بازیکنان در درجه اول قرار دارد. توقعات از ما باال بود و نتوانسته بودیــم آن را برآورده کنیم و به همین دلیل تاش خود را بیشــتر کردیم. تمامی بازیکنان به یک باور رسیدند که ما در استقال هستیم و باید در اندازه نام بزرگ این تیم نتیجه بگیریم که در این موضوع آقای شفر نیز به ما کمک زیادی کرد و امیدوارم نتیجه آن مورد نظر هواداران باشــد. شــفر در دوران حضور در تهران از نظر انگیزشــی و روحی - روانی بســیار به تیم ما کمک کرد. ایشــان تجربه باالیی دارند و این تجربه در روزهای ســخت میانــه فصل به تیم ما کمک زیادی کرد تا روزهای سخت را سپری کنیم. ■ خودتونیزدر­اینروندپیش­رفتچشمگیری­داشتی.

خــدا را شــکر میکنم کــه در ترکیب اســتقال وضعیــت خوبــی دارم. من در ابتــدای فصل قراردادی بســتم که برای یــک بازیکن ملیپوش نبــود و در اندازه بازیکنان معمولی لیگ بود و با قیمت پایینتر در استقال ماندم زیرا از کیفیت خودم خبر داشــتم و میخواستم نشــان دهم که تا چه اندازه توانایی دارم و حاال نیز هواداران بهترین قاضی هستند. ■ این روند خوب در لیگ قهرمانان آســیا نیز ادامه داشــت و نشان دادید که تیم با شخصیتیهستی­د.

دقیقاً این موضوع درســت است. ما تاش کردیم تا با شخصیت در زمین و برابر حریفان حاضر شــویم و برای اســتقال بجنگیم. ما در هر دو دیدار میهمان بودیم و هنوز برابر هواداران خود به میدان نرفتیم اما فکر میکنم هواداران از ما راضی باشند. ■ دو دیدار ابتدایی با الهالل و الریان را چطور دیدی؟

بــازی اول تاش بســیار زیادی کردم و هر چنــد از حریف عقب افتادیم اما به بازی برگشــتیم و اگر خوش شــانس بودیم، برنده از زمین خارج میشدیم و سه امتیاز را کســب میکردیم. بعد از این تســاوی همه در رختکن ناراحت بودند اما برابر الهال جبران کردیم و برنده از زمین خارج شــدیم. ما اســتقال هســتیم و هوادارانی داریم که باید توقعات آنها را برآورده کنیم. ■ فکرمیکنیاز­گروهمرگمسا­بقاتصعودکن­ید؟

واقعــاً گــروه مــا گروه مرگ اســت و همه تیمهایی کــه در این گروه حضــور دارند، مدعی هســتند. هر چهار تیم نشــان دادند که میتوانند از گروه صعود کنند و شانس همــه تیمهــا با توجه به بازیهای باقیمانده به یک اندازه اســت. ما نیز در ابتدای راه هســتیم اما به چیزی جز صعود از این گــروه فکر نمیکنیم و میخواهیم به بهترین شکل کار در مرحله گروهی را به پایان برسانیم.

■ و دو بــازی انتقامــی بــا العیــن را پیش رو دارید.

نــگاه ما به ایــن دو بازی با همــه دیدارها متفــاوت اســت. میخواهیــم در بــازی رفت برنده زمیــن را ترک کنیم و به هیچ چیزی جز این فکر نمیکنیم. زمانی که در رختکن حرف دیــدار بــا العیــن میشــود، همــه از انگیزههای خاصی بــرای این بازی حرف میزنند. برای همه ما این بازی به دلیل اتفاقات فصــل قبــل مهــم اســت و مطمئن بــــــاشـ­ــــید مهمترین بازی پیش رو برای ما خواهد بود. ■ برســیم به دربــی .86 بازی رفت بــرای تو تلخ تمامشد.

مــن همیشــه بــرای اســتقال تــاش میکنــم و میخواهم کــه نتیجه خوبی کســب کنیم و در دیدار رفت نیز برای ناراحتــی هــواداران بــود کــه ناراحت بــودم. مــا در بــازی رفــت خیلــی تاش کردیم که برنده باشیم اما در شرایطی که بازی خوبی انجام دادیم، این اتفاق رخ نداد. ■و بــازی پنجشــنبه را چطــور میبینی؟

ایــن بــازی بــا بــازی دور رفــت متفــاوت است. البته فکر کنم این موضوع نیازی به گفتن ندارد و شــرایط مــا نشــان دهنــده این موضوع اســت که در ســطح مناسبی از آمادگی نسبت به گذشته قرار داریم و میخواهیم برای برد وارد زمین مسابقه شویم و هواداران نیز همین را میخواهند. همه ما تاش میکنیم و امیدوارم هواداران ما روز پنجشنبه با لبخند ورزشــگاه را تــرک کنند. همچنین مــا در این بازی انگیزهای بــه نام پادوانی داریم. برای او آرزوی ســامتی میکنم و همه تیم میخواهیم بــا قلبمان برای او بازی کنیم.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran