Iran Newspaper

آن روز که نماز جماعت را در قدس بخوانید، بزودی خواهد آمد

رهبر معظم انقالب در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه:

-

حضــرت آیــتاهلل خامنــهای رهبــر معظم انقاب اسامی ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای ســوریه با اشــاره به حمایت جمهوری اسامی از سوریه در خط مقدم مبارزه بــا دشــمنان اســام، پیــروزی را از آِن ملتهای مؤمن و مجاهــد خواندند و با تأکید بر لزوم پافشــاری بر مشترکات اســامی، گفتند: امیدواریم همگی آن روزی را ببینیم که شــما در قدس نماز جماعت میخوانید.

بــه گــزارش پایــگاه اطاعرســان­ی دفتــر مقــام معظم رهبــری، حضرت آیــتاهلل خامنهای بــا تجلیــل از آقای بشــار اســد رئیــس جمهــوری ســوریه، افزودنــد: ســوریه امــروز در خط مقدم قــرار دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از ایســتادگی سوریه اســت، البته آقای بشــار اســد در چهــره یک مبــارز بزرگ ظاهــر شــد و بــدون تردیــد و بــا ثبــات ایســتاد که این بــرای یک ملت بســیار مهم است.

ایشــان ذلــت برخــی ملتهــا را ناشــی از ذلت رهبرانشان دانستند و با تأکید بر اینکه دشــمن در مقابل ملت عزتمنــدی کــه رهبــران آن بــا افتخــار به اســام و هویتشــان احســاس عزت میکننــد، هیــچ کاری نمیتواند بکند، خاطرنشــان کردنــد: انقــاب اســامی ایــران در حالــی وارد 40 ســالگی شــد کــه از روز اول همــه قدرتهــای درجه یــک دنیــا همچــون امریــکا، شــوروی، ناتــو و ارتجــاع منطقه متحد شــدند تا جمهوری اســامی را از بیــن ببرند، اما این انقاب ماند و رشد کرد.

رهبر انقاب اســامی در تبیین این واقعیــت امیدبخــش و قدرتدهنــد­ه افزودنــد: مانــدگاری انقــاب ملــت ایــران نشــان داد آنچــه امریــکا، اروپــا و قدرتهــای اتمــی دنیــا میخواهنــد لزومــاً شــدنی نیســت و اگــر همــه ما و عناصــر جبهــه مقاومــت در منطقــه قاطع باشــیم، دشــمنان هیــچ غلطی نمیتوانندب­کنند. ■ شــیعه مورد حمایــت لندن و ســنّی مورد حمایت امریکا و اسرائیل را قبول نداریم

ایشــان الزمــه پیــروزی را ایمــان و مجاهــدت دانســتند و گفتنــد: پیروزی متعلــق بــه مؤمــِن مجاهــد اســت و وظیفــه ما حمایــت و دفاع از اســام و حرکت اســامی اســت، بنابرایــن باید اختافات را کنــار بگذاریم و به افرادی کــه برخــاف وحــدت حرکــت و اقدام میکننــد اگر وابســته به سیاســتهای جهانــی و اســتکباری نیســتند، بیاعتنایــ­ی کنیــم. حضــرت آیــتاهلل خامنــهای، وظیفــه امــت اســامی در قبــال اختافافکنی­هــای ناشــی از سیاســتهای اســتکباری همچــون اقدامــات ســعودیها را مقابلــه قاطع خواندنــد و گفتنــد: مــا آن شــیعهای را کــه لندن، و آن ســنّیای را کــه امریکا و اسرائیل از او حمایت کند قبول نداریم زیــرا اســام بــا کفــر، ظلــم و اســتکبار مخالف است.

ایشان با تأکید بر مشترکات اسامی افزودند: امیدواریم همه ما آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت میخوانیــد و آن روز نیــز دیــر نخواهــد بــود و بزودی خواهــد آمد چه امثال ما باشند یا نباشند.

رهبر انقاب اســامی خاطرنشــان کردنــد: چنــد ســال پیــش رژیــم صهیونیســت­ی میگفــت ایــران را تا ۵2 ســال آینده چنین و چنان میکنیم که همان موقع گفتم شــما ۵2 سال دیگر را درک نخواهید کرد.

پیــش از ســخنان رهبــر انقــاب اســامی، آقای عبدالســتا­ر السید وزیر اوقاف ســوریه با اباغ سام آقای بشار اســد رئیس جمهوری ســوریه به رهبر معظم انقاب اســامی و ملت بزرگ ایــران گفــت: مراتــب تقدیر و ســپاس ملت ســوریه را برای مواضع مقتدرانه جمهوری اسامی ایران در دفاع از حق و مقابلــه با تروریســم صهیونیســت­ی - تکفیری اعام میکنیم.

وزیر اوقاف سوریه افزود: جمهوری اســامی ایــران خط مقاومــت در برابر زورگویــان را از تهران تا دمشــق و لبنان امتداد داده اســت و این وظیفه مهمی را بــرای ما به وجــود آورده اســت تا به عنوان ید واحد برای آزادســازی قدس برنامهریــ­زی کنیــم. وی گفــت: مــا بــه وعده الهــی برای نصــرت مجاهدان و صابــران، و به رهبری جنابعالی ایمان و اعتقاد داریم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran