Iran Newspaper

بررسی طرحهای دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در سال آینده

-

جلســه شــورای عالــی اشــتغال روز شــنبه به ریاســت حجتاالســا­لم والمســلمی­ن دکتر حسن روحانی تشکیل شد و در آن مهمترین برنامهها و طرحهای دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در سال 1397 مورد بحث و تصمیمگیری قرار گرفت. در جلسه شورای عالی اشتغال طرح اصالح بافتهای فرسوده و بازآفرینی شهری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای و درون شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این راســتا موضوع اعطای تسهیالت به توسعهگرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد بانک مرکزی نحوه تأمین مالی و شیوه اعطای تسهیالت را تنظیم و ارائه کند. پیشبینی میشود از محل اجرای طرح نوسازی بافتهای فرسوده به ازای حداقل 100 هزار واحد مسکونی جدید، ساالنه 280 هزار شغل جدید ایجاد شود.

در این جلســه همچنین مقرر شــد وزارتخانهه­ا و دســتگاهها­ی اجرایی، اعتبارات مورد نیاز اجرای طرحهای زیربنایی و روبنایی خود در ارتباط با بازآفرینی شــهری را اولویتبندی کرده و براســاس این اولویتها منابع مورد نیاز را اختصاص دهند. در جلسه شورای عالی اشتغال موضوع اشتغال در حوزه فضای مجازی و موانع موجود در توسعه این حوزه و همچنین بهبود فضای کسب و کار تخصصی در حوزه فضای مجــازی هم مورد تأکید قرار گرفت. در این راســتا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطــات و فنــاوری اطالعات مکلف شــدند موانع موجود در این مســیر از جمله قوانین مالیاتی، تشــریفات و ثبت را مورد بررســی قرار داده و راهکارهای الزم را برای رفع این موانع، پیگیری کنند. پیشبینی میشود در سال ‪100 79،‬ هزار شغل در حوزه فناوری اطالعات و فضای مجازی ایجاد شود. همچنان که در سال جاری نیز 100 هزار شــغل در این حوزه ایجاد شــده اســت. در زمینه طرح «آموزش در محیط واقعــی کار» نیــز مقرر شــد افــرادی که در طــرح آمــوزش در محیط واقعــی کار وارد میشــوند اعــم از کارپذیــر و آموزشدهنده، مــورد حمایت قرار گرفته و تا یکســال میتوانند بدون پرداخت حق بیمه فعالیت کنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran