Iran Newspaper

معلوالن «زندانی منازل» شدهاند

شهردار تهران:

-

شهردارتهرا­نازتوجهویژ­هبهمناسبسا­زیمعابر، مراکز تفریحی و بوستانها برای معلوالن خبر داد و گفت: آماده نشدن شهر برای معلوالن منجر شده کهاینافراد­درمنازلخود­باشندوبهنو­عی«زندانی منازل» باشــند. بنابراین باید ســطح شــهر تهران، مراکز تفریحی، بوستانها، اماکن عمومی ...و برای جانبازان و معلوالن مناسبســاز­ی شده و حمل و نقل شهری را آماده کنیم.

محمدعلــی نجفــی در اختتامیــه هشــتمین دوره پارالمپیــ­ک ورزشــی محالت شــهر تهران با بیــان اینکه اصــوالً تهران از نظر مناســب بودن و دوســتدار معلــوالن بــودن از کمبودهــای زیادی رنج میبرد، گفت: از نظر استاندارده­ای جهانی 10 درصــد جمعیــت در هــر شــهر بــه معلــوالن اختصــاص داده میشــود کــه در شــهر تهــران بــه میــزان 10 درصــد هــم تــردد ایــن عزیــزان را نمیبینیــم و ایــن نشــان میدهد که شــهر برای تردد این افراد آماده نشده است.

نجفــی ادامه داد: خوشــبختان­ه شــهرداری در ســالهای گذشــته اقدامــات مفید در ایــن زمینه داشته اســت اما امیدواریم با کمک شورای شهر و مشــورت و راهنمایی شما ورزشکاران برنامهها توسعه یابد و امکانات بیشتری فراهم شود.

شــهردار تهــران با بیــان اینکه نقــش آفرینی جانبــازان و معلــوالن در مــورد فعالیتهــا­ی اجتماعــی در حال توســعه اســت، گفــت: توجه بــه ورزش در حال تبدیل شــدن بــه یک فرهنگ اســت و بســیاری از کســانی که از محدودیتهای جســمی زیــادی رنــج میبرنــد بــا پرداختــن بــه ورزش شکل و شمایل جدید به زندگی خود داده و تعریف جدیدی از زندگــی دارند. بنابراین باید ورزش جانبــازان و معلــوالن را جدی گرفت. وی بــا بیان اینکه ایــن افراد نماد هویت شــهر تهران هستند، گفت: وقتی کســی با داشتن محدودیت جسمی به افتخارات ورزشی دست مییابد نشان میدهد که محدودیت جسمی نمیتواند جلوی رشد و تکامل افراد را بگیرد و محدودیت جسمی در تکامل انسان خیلی مؤثر نیست.

نجفــی بــا بیــان اینکــه الزم اســت ورزش قهرمانی توســعه یابد، تصریح کرد: ورزش برای جانبــازان و معلوالن امر مهمی اســت اما تعداد مجموعههای مجهز در سطح شهر باید افزایش یابــد چرا که معلــوالن و جانبــازان از راههای دور بــه اینجا میآیند و هم وقــت و هم هزینه زیادی برای تردد خود پرداخت میکنند و امیدواریم در وهله اول از اماکن ورزشــی که در سطح شهر زیاد است به نفع معلوالن وجانبازان استفاده کنیم و آنها را تجهیز کرده و در وهله دوم از نظر بودجه و اعتبارات شــرایطی فراهم شود که مجموعههای مجهز ویژه ساخته شود.

شــهردار تهــران دربــاره سرنوشــت تعریــف کاربری مســجد مقابل تئاتر شهر هم گفت:هنوز دربــاره کاربــری مســجد مقابــل تئاتــر شــهر تصمیمگیــر­ی نکردهایــم، امــا قطعــاً این محل کاربــری مذهبــی و دینــی خواهــد داشــت و درباره سیســتم مدیریــت و نــوع فعالیتها قرار اســت ظــرف یک مــاه آینــده جلســاتی برگــزار و تصمیمگیری نهایی را انجام دهیم. ■ پول تهرانیها صرف امور نمایشی شد

محمدعلــی نجفــی همچنیــن در توئیتــی بــا اشــاره به بدهی شــهرداری تهران به پیمانکاران نوشت: در شــرایطی که شاهد تجمع پیمانکاران شــهرداری که از سال 90 طلبشان پرداخت نشده هستیم و بعضی از آنها بهخاطر بدهی به دیگران زندانــی شــدهاند، میشــود پــول مردم تهــران را صــرف امورنمایشـ­ـی کــرد؟ای کاش در گذشــته، آنطــور بیپروا از جیب مــردم تهران هزینههای غیرضروری و بذل و بخشش نمیشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran