Iran Newspaper

هوای کشور گرم میشود

-

گــروه ایــران زمیــن/ براســاس نقشــههای هواشناســی، روند افزایشی دمــای هــوا در بیشــتر مناطــق کشــور پیشبینــی شــده و بهنظــر میرســد بهنســبت نرمال، هفتــه گرمی را پیش روداشته باشیم.

«مســعود حقیقــت»، سرپرســت مدیریــت شــبکه پایــش ســازمان هواشناســی گفــت: امــروز یکشــنبه در سواحل دریای خزر افزایش دمای هوا قابل ماحظه اســت به طــوری که 6 تا 10 درجه افزایش دمای هوا پیشبینی شــده اســت.همچنین در برخــی از مناطــق ســواحل غربی ماننــد گیان و اردبیل وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: از امروز(یکشنبه) سامانه جدیــدی ازغرب وارد کشــور میشــود، از بعدازظهــر امــروز تــا فــردا دوشــنبه برای مناطقی از شــمال غــرب، غرب، دامنههای البرز غربی و سواحل دریای خزر به علت ورود این سامانه رشد ابر، رگبار باران و وزش باد پیشبینی شــده اســت. روزهای سهشــنبه و چهارشنبه هــم در بســیاری از مناطــق ســواحل غــرب، دامنههای البرز و قســمتهای جنوبی کشــور بارش بــاران و در برخی نقاط به شکل پراکنده پیشبینی شده که تهران هم از این سامانه بینصیب نیســت، بهنظر میرســد هم وزش باد شــدید و هم رگبار بــاران را در پایتخت بــرای روزهــای دوشــنبه، سهشــنبه و چهارشنبه شاهد باشیم. ■ اســکان 582 ســیلزده در سیستان و بلوچستان

همچنیــن «رســول راشــکی»، مدیرعامــل جمعیــت هــال احمــر سیستان و بلوچســتان نیز گفت: بر اثر بارش شــدید باران در چند روز گذشته سیاب بخش زیادی از مناطق جنوب سیســتان و بلوچســتان را فراگرفــت و خســاراتی بــه بخشهــای مختلــف زیربنایــی وارد کــرد. در ایــن حادثــه 546نفــر در ســیل شهرســتانه­ای ســراوان، نیکشــهر، فنــوج، کنــارک، چابهــار و ایرانشــهر در سیســتان و بلوچســتان درگیــر ســیاب شــدند که هالاحمر به 28۵ نفر اســکان موقت داد. در جریــان این حادثه ۳ دســتگاه خــودرو در ســیاب گرفتــار شــد کــه بــا کمک امدادگران از آب خارج شــد و به کسی هم آسیبی نرسید.

راشــکی بــا اشــاره بــه توزیــع اقــام مورد نیاز بین سیلزدهها گفت: تاکنون 120 دســتگاه چادر امدادی، ۶01 تخته موکــت، 271 تخته پتــو و 8۶1 کیلوگرم روکــش چــادر بیــن ســیلزدهها توزیــع شــده اســت. تعدادی لوازم گرمایشی و روشــنایی وهمچنین مقــداری اقام خوراکی نظیر کنسروجات، برنج و آب آشامیدنی نیز توزیع شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran