Iran Newspaper

بازداشت عامل هتک حیثیت زنان درشبکه های اجتماعی

-

گروه حوادث / رئیس پلیس فتای استان همدان از دستگیری تبهکاری خبرداد که با سوءاستفاده از تصاویر شخصی کاربران در شبکههای اجتماعی برای آنها ایجاد مزاحمت میکرد. سرهنگ فیروز سرخوشنهاد گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا بیان داشت شخصی ناشناس تصاویر شخصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده و برای او ایجاد مزاحمت میکند که این اتفاق باعث هتک حیثیتاش شده است. در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد فردی ناشناس با سوءاستفاده از تصاویر پروفایل وی، در شبکههای اجتماعی حسابی ایجاد نموده و تصاویر را به صورت نامناسب منتشر کرده است که این ماجرا باعث خدشهدار کردن امنیت روانی وی و سلب آسایش خانواده و نیز هتک حیثیتاش شده است. باتوجهبهای­نکهآبرویشا­کیبهدلیلاس­تفادهمجرما­ینترنتیازع­کسنامبرده به منظور اذیت و آزار دیگران در خطر بود تحقیقات الزم در این خصوص آغاز و در پی اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی ودستگیرشد.سرهنگسرخوش­نهادگفت:متهمکهچاره­ایجزبیانحق­یقت نداشت به جرایم خود اعتراف کرد که بازجوییهای تخصصی از او ادامه دارد. وی ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: بهتر است کاربران و بویژه دختران جوان از تصاویر شخصی خود برای پروفایل صفحههایشان استفاده نکنند تا زمینه سوء استفاده افراد سودجو نیز فراهم نشود.رئیس پلیس فتای استان همدان خاطرنشانکر­د: هرگونه سوءاستفاده از عکس و اطالعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم است. سرهنگ سرخوشنهاد در پایان گفت: پلیس فتا بهصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران میتوانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW. Cyberpolic­e.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشهای مردمی با ما در میان بگذارند.

مراقب باشید توسط دزدان نقره داغ نشوید

گروه حوادث /پلیس آگاهی برای پیشگیری از سرقت در ایام پایانی سال هشدارهای مهمی ارائه کرد.بهگزارش «ایران»، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: رعایت برخی نکات ظریف اما بسیار مهم میتواند بیشترین تأثیر را در ناکام گذاشتن مجرمین حرفهای در سرقتها داشته باشد.درادامه به برخی ازاین موارد اشاره میشود.ـ تا حد امکان برای جلوگیری از حمل پول نقد زیاد، از کارتهای اعتباری استفاده شود.ـ از به نمایش گذاشتن پول و شمردن آن در انظار عمومی که موجب تحریک دزدان وتبهکاران میشود، خودداری گردد.ـ کسبه و فروشندگان از جعلی نبودن چک، تراول وپول نقد دریافتی مطمئن باشند. البته در برخی موارد رعایت این موضوع برای مشتری نیز مصداق دارد.ـ از تنها گذاشتن کودکان خود در خودروی پارک شده، خودداری نمایند. همچنین به هنگام ترک خودرو وجوه و مدارک باارزش را در آن باقی نگذارند.ـ هنگام باز نمودن درخودرو یا صندوق عقب و تماس تلفنی از قراردادن کیف روی زمین خودداری شود.ـ وسایل خود را هنگام سوار و پیاده شدن از خودرو بدون نظارت الزم رها نکنید.

عضو شورای اسالمی روستا کشته شد

گروه حوادث / یکی از اعضای شورای اسالمی روستای «چاه کیچی» شهرستان دلگان دیروز به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسید.

«محمد زهی» فرمانده پایگاه بسیج روستای چاه کیچی نیز بود که عملیات پلیس برای شناسایی عوامل این تیراندازی با مهار خروجیهای دلگان آغاز شده است.شهرستان «دلگان» در 480 کیلومتری جنوب زاهدان- مرکز استان سیستان و بلوچستان- واقع شده است.

واژگونی مینی بوس دانش آموزان با 16 مجروح

گروه حوادث / واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل دانشآموزان چند روستای شهرستان «نکا»ی مازندران 16 مصدوم برجا گذاشت.بهگزارش «ایران»، 16 سرنشین مینی بوس از دانشآموزان مقطع متوسطه اول در مدرسه شبانه روزی روستای «استخرپشت» بودند.این دانشآموزان که از روستاهای اطراف سوار مینی بوس شده بودند تا به مدرسه برسند، صبح دیروز در روستای «شیت» دچار حادثه شدند که پس از وقوع این حادثه، نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند و دانشآموزان مصدوم را به بیمارستان شهر نکا منتقل کردند.مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: اقدامهای درمانی از قبیل سیتیاسکن و عکسبرداری برای این دانشآموزان انجام شده و 10 دانشآموز با اطمینان از سالمتیشان از بیمارستان مرخص شدند و بقیه نیز پس از انجام درمانهای الزم ترخیص خواهند شد.وی رفت و آمد دانشآموزان به مدارس شبانه روزی در منطقه محروم و کوهستانی هزارجریب را از جمله مشکالت آموزش و پرورش شهرستان نکا برشمرد و گفت: راههای دسترسی به منطقه کوهستانی هزار جریب، پرپیچ و خم است و مینی بوس حامل دانشآموزان در داخل کانالی در حاشیه جاده واژگون شده است.بخش هزارجریب نکا از جمله مناطق محروم مازندران است که بهعلت نبود امکانات و زیرساختهای اولیه در چند دهه گذشته از جمعیت خالی شده است و هماکنون دانشآموزان منطقه مجبورند تا به حد نصاب رسیدن تشکیل کالسهای درس، در مدارس شبانه روزی درس بخوانند.

مرگ مرموز دختر دانشجو در خوابگاه

گروه حوادث/ پیکر دختر دانشجوی 22 ساله که جمعه شب بهعلت نامعلومی در خوابگاه دانشکده هنر شوشتر جان باخته بود با دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی انتقال یافت.رئیس دانشکده هنر دانشگاه شوشتر دراین باره گفت: علت دقیق مرگ این دانشجو در دست بررسی است و تا مشخص شدن نتیجه پزشکی قانونی نمیتوان در این باره اظهارنظر کرد.علیرضا ذرتی- رئیس مرکز فوریتهای پزشکی شوشتر-نیز گفت: ساعت 20 و 30 دقیقه شب شنبه پس از تماس با اورژانس 115 پیکر بیجان دخترجوان به بیمارستان منتقل شد.این درحالی بود که او هیچگونه عالئم حیاتی نداشت. بههمین خاطر جسد با دستور بازپرس کشیک دادسرا به پزشکی قانونی انتقال یافت.رئیس مرکز فوریتهای پزشکی شوشتراظهار کرد: 01نفر از دانشجویان دخترهم که با دیدن این صحنه دچار دلهره و اضطراب شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند و تعدادی نیز درمان سرپایی شدند.وی گفت: یک آمبوالنس نیز از شب تا صبح در دانشگاه استقراریاف­ت تا درصورت نیاز، خدمات الزم را به دانشجویان ارائه دهد.رئیس دانشکده هنر شهرستان شوشتر نیز اظهار کرد:گفته شده این دانشجو سابقه بیماری داشته که البته تأیید این نکته نیازمند بررسیهای دقیق کارشناسی است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran