Iran Newspaper

تشکیل کارگروههای استانی رفع موانع تولید

در جلسه دیروز مجلس تصویب شد

- خبر

مجلســـیها دیـــروز بعـــد از تعطیلـــی یـــک هفتـــهای بهارســـتا­ن باز هم جلســـات علنی را از سر گرفتند. البته از قبل خیلیها منتظر بودند تا در این روز ایرادات شورای نگهبان به الیحه بودجه 97 به مجلس برگردد و نمایندگان مشـــغول رفع این ایرادات شوند. این اتفاق اما نیفتاد تا مجلســـیها بعد از سه هفتهای که صرف بررسی بودجه کرده بودند باز هم به دستور کار عادی مجلس برگردند. مهمترین دستور کار دیروز مجلس ســـؤال محمود صادقی، نماینده تهران از وزیر کشـــور درباره عدم رســـیدگی به پرونده امالک نجومی بود. رحمانی فضلی اما در پاســـخ به این ســـؤال توانست مجلسیها را قانع کند و بدون دریافت کارت زرد از بهارستان بیرون بیاید.

نماینـــدگ­ان در مصوبـــات دیـــروز خود به بررســـی مواردی ماننـــد طرح یک فوریتـــی الحاق دو ماده به قانـــون رفع موانع تولید رقابت پذیـــر و ارتقای نظام مالی کشـــور و اصـــالح قانون آئیننامـــ­ه داخلی مجلس پرداختنـــ­د. مجلس در ایـــن روز دربـــاره طرح یک فوریتـــی الحاق دو مـــاده به قانون رفـــع موانع تولید ســـه مصوبه داشـــت. مصوبه اول شـــرایط پذیرش نظر کارگروه تسهیل از سوی بانکهـــا را مشـــخص میکند و بر اســـاس آن بانکهـــا و مؤسســـات اعتباری و صندوقهای حمایتی موظفند با تســـهیالت یا موارد امهال مصوب در کارگروه تســـهیل حداکثـــر ظرف مدت یک مـــاه موافقت کنند یا دالیـــل موافقت خود را همراه با مســـتندات مرتبط به هیأت مربوطه تسلیم کند. این هیأت که متشکل از خبرگان بانکی و اقتصادی در هر اســـتان است توسط رئیس کل بانک مرکزی و پس از مشـــورت با استاندار تعیین خواهد شد. بر اساس مصوبه دیگر مجلس هم کارگروههای اســـتانی تســـهیل و رفع موانع تولید تشـــکیل خواهند شد. این مصوبـــه به دولت اجازه میدهد نســـبت به ایجاد کارگروه تســـهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار در استانها اقدام کند. در تبصره این ماده نیز آمده که کارگروههای اســـتانی مذکور تحت نظارت و ساماندهی ستاد ملی تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام وظیفه میکند. کارگروهها و ستاد ملی مذکور باید از امکانات و نیروهای انسانی موجود در دســـتگاهه­ای اجرایی اســـتفاده کنند و به هیچ وجه تشکیالت جدیدی ایجاد نکننـــد. همچنین نمایندگان در مصوبه دیگر خود فروش ســـهام شـــرکتهای قابل واگذاری به اشخاصی را که از امتیاز کارگروه تسهیل بدهی بانکی برخوردار بودند ممنوع کرد. الزم به ذکر اســـت نمایندگان مجلس در پایان بررســـی مواد الحاقـــی با ماده واحده الحـــاق موادی به قانون رفع موانـــع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موافقت کردند.

در پایان جلســـه دیروز هم محمدعلی وکیلی 5 فقره طرح به صورت عادی را اعالم وصول کرد. این طرحها عبارتند از «طرح تشـــدید مجازات اسیدپاشـــ­ی و حمایت از بزه دیدگان ناشـــی از آن»، «طرح اصـــالح قانون تابعیت»، «طرح اصالح قانون تعیین محدوده حوزههای انتخابیه مجلس»، «طرح استمهال 5 ساله مستخدمین رسمی مؤسسین و شرکتهای دولتی» و «طرح شورای عالی استانها با عنوان اصالح ماده ۱7 قانون مدیریت خدمات کشوری.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran