Iran Newspaper

جزئیات جدید یونسی از نقش مرتضوی در پرونده مرگ زهرا کاظمی

-

حجتاالســـ­ـام علی یونســــی، وزیر اطاعات دولت اصاحات جزئیات دیگــــری از پرونده مرگ زهرا کاظمــــی را بازگو کرد. این جزئیات نشــــان میدهد ســــعید مرتضوی، دادســــتا­ن وقت تهران ســــعی داشت وزارت اطاعــــات را متهم کند که در نهایت این وزارتخانه از ســــوی ســــه قاضی عالیرتبه و حکمیت تعیین شده از سوی رهبر معظم انقاب تبرئه شد.

وزیــــر اطاعات دولــــت اصاحات با بیان اینکه مــــن در ارتباط با این پرونده هیچ کدام از مقامهای قضایی وقت را متهم به مباشرت در قتل نکردم و نگفتم که کسی با مسئولیت قضایی، مباشرتاً قاتل است، درباره نقش مرتضوی در این پرونده به ایلنا گفت: اصرار وی برای مقصر جلوه دادن کارشناسان وزارت اطاعات، در داخل این وزارتخانه بحران ایجاد کــــرد. برای اینکــــه وزارت اطاعات، خود را در اینجــــا صد درصد مظلوم میدید و هر مظلومی هم حق دارد از خود دفاع کند.

وی بــــا بیان اینکــــه 3 قاضی عالیرتبه قــــوه قضائیه مامــــورا­ن وزارت اطاعات را در این مسأله مبری دانستند، اضافه کرد: ما برای رفع ابهام، پیشــــنها­د حکمیت به رهبری دادیم ایشان هم با این پیشنهاد موافقت کردنــــد و قضات مأموریت یافته هم بررســــیه­ای کافی انجــــام دادند و نهایتاً گزارشی مبنی بر مبرا بودن وزارت اطاعات از تهمتی که مرتضوی بر آن اصرار داشت، ارائه و وزارت تبرئه شد.

یونسی در پاسخ به اینکه «گفته میشود با احمدینژاد به این دلیل برخورد نمیشــــود که مدارکــــی از وزارت اطاعــــات در زمانی که رئیس جمهــــوری بوده با خود دارد»، گفت: چنیــــن تحلیلی را قبول ندارم. من که وزیر اطاعات بودهام، میدانم که به لحظ فنی و ساختاری در وزارت اطاعات، چنین امکانی وجود ندارد، اما در هر صورت، رئیس دولت، به میزانی که رئیس دولت و کابینه اســــت، دسترسی به اسناد به کلی سری در محدوده خود دارد و در دسترسش است. ضمن اینکه همه اطاعات ســــری در وزارت اطاعات خاصه نمیشــــود و بســــیاری ســــازمان­های اطاعاتی دیگری هم هستند که اطاعات سری در اختیار دارند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran