Iran Newspaper

محدودیت های ترافیکی پایتخت ایام نوروز کاهش مییابد

-

رئیــس پلیــس راهور تهــران بــزرگ گفت: طبــق روال هــر ســاله محدودیــت طــرح ترافیــک و زوج و فــرد در ایــام نوروز کاهش مییابــد؛ اعــالم اینکــه از چــه تاریخی این محدودیــت اجــرا نخواهــد شــد، نیــاز بــه هماهنگــی اســت که بــزودی نتایــج اعالم میشــود. ســردار محمدرضا میهماندار با بیان اینکه مهمترین اقدام مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تسهیل در عبور و مرور اســت، گفــت: تــردد کامیونهــا از ســاعت 6صبح تا 22 ممنوع اســت و بعد از آن نیز کامیونهای فرسوده، دودزا و فاقد معاینه فنــی اجــازه ورود و تــردد در معابــر تهران بزرگ را ندارند. وی گفــت: در ایام نوروزی بــه تناســب آن، محدودیتهــ­ای الزم برای کامیونها انجام میشــود. مهماندار دربــاره طــرح زوج و فرد و ترافیــک در ایام نوروزی اعالم کرد: طبق روال هر ســال این محدودیت کمتر میشــود، اما برای اعالم اینکــه از چــه تاریخــی طــرح زوج و فــرد و ترافیک در ایام عید نوروز اجرا نخواهد شد نیاز به هماهنگی است. ■ طرح ترافیک در سال جدید چگونه اجرا میشود؟

براساس مصوبه شورای شهر تهران در طرح جدید ترافیک، دیگر ســهمیه ساالنه ورود به محــدوده طرح ترافیک با دریافت مبلغ کلی در ابتدای ســال صادر نمیشود و متقاضیان باید روزانه نسبت به دریافت مجوز ورود به این محدوده در شــهر تهران اقدام کنند. درحال حاضر 2 طرح محدوده «ترافیــک» و «زوج و فــرد» در شــهر تهران اجرا میشود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشــتن مجــوز و ورود به محدوده طــرح زوج و فــرد براســاس رقــم ســمت راست پالک خودروهاست.

براســاس ایــن گــزارش، زمــان اجرای طــرح ترافیــک فعلــی روزانه(شــنبه تــا چهارشــنبه) از ســاعت 6:30 تــا 17 و طــرح زوج و فــرد از ســاعت 6:30 تــا 19 و در روزهــای پنجشــنبه از ســاعت 6:30 تــا 13 خواهــد بــود. براســاس طــرح جدیــد ترافیــک، زمــان اجــرای ایــن دو طــرح در ســال آینده 6:30 تــا 19 خواهد بود ضمن اینکــه روزهای پنجشــنبه نیز ایــن طرحها اجرا نمیشود. ســاعت تردد خودروها در طرح جدید ترافیک در 3 محدوده زمانی 6:30 دقیقــه تــا ‪10 01،‬ تــا 16 و از 16 تــا 19 تقسیمبندیش­دهاست.

نــرخ ورود بــه محــدوده طــرح جدیــد ترافیــک نیــز از 13 هــزار و 400 تومــان آغاز و ســقف آن 36 هزار تومــان در روز خواهد بود. در طرح جدید ضرایب و تخفیفهایی برای تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک شــامل داشــتن معاینه فنی برتــر(02 درصــد تخفیــف) و زمــان تــردد در محــدوده در نظــر گرفتــه شــده اســت. همچنین 3 درصد مجموع سهمیه طرح جدیــد ترافیک تهران بــه گروههای خاص از جملــه خبرنــگارا­ن و روزنامــه نــگاران و عکاســان خبــری و جانبــازان اختصــاص داده شــده که قرار اســت عــوارض ورود به محدوده طرح بــرای این گروه با 90 درصد تخفیف(یک دهم) محاسبه شود. عوارض تــردد وســایل نقلیه پالک تهــران از جمله آژانسها، مؤسسات اتومبیل کرایه و حمل و بار نظیر وانت بارها و سرویس مدارس که دارای مجوز یا پروانه فعالیت از شهرداری تهران باشند، در ســقف مجوزهای ورودی در سال با اعمال ضریب نیم درصد تعیین و محاسبه خواهد شد.

همچنیــن تاکســیهای اینترنتــی باید مجوز از شهرداری بگیرند تا به درخواست طرح ترافیک آنها رسیدگی شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran