Iran Newspaper

ابتکار: امید به زندگی زنان ۵۲ سال افزایش یافته است

-

معــاون رئیــس جمهــوری در امــور زنان و خانــواده بــا اشــاره به لــزوم توجه جدی بــه آمــوزش مهارتهــای زندگــی گفت: معاونــت امــور زنــان و خانــواده ریاســت جمهوری بهدنبال نهادینه کردن رویکرد «گفتوگوی ملی خانواده» است تا زمینه ارتباط بیشــتر نســلهای مختلــف با هم فراهم شود.

به گزارش ایســنا، معصومــه ابتکار در همایــش «روز جهانی زن» افــزود: بعد از انقالب اســالمی امیــد به زندگــی در میان بانــوان ۵2 ســال اضافه شــده که نشــان از فعالیتهایخ­وبیاستکهبع­دازپیروزی انقــالب اســالمی در حــوزه بانــوان انجــام شــده اســت. معاون امور بانوان و خانواده ریاســت جمهــوری تصریــح کرد: یکــی از آسیبهایی که در جامعه وجود دارد عدم آمــوزش مهارتهای زندگی اســت که در هیچ دورهای از مدارس تا دانشگاهها مورد آمــوزش جدی قــرار نگرفتــه و همین امر موجبآسیبها­یبسیارشدها­ست.

این مسئول یادآور شد: اگر مهارتهای زندگــی جــدی گرفتــه نشــود بــه شــاکله اجتماعی و نهاد خانواده ضربه خواهد زد، از اینرو در معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری بهدنبال نهادینه کردن رویکــرد «گفتوگــوی ملــی خانــواده» هســتیم تا زمینه ارتباط بیشــتر نسلهای مختلــف با هــم فراهــم شــود. وی اضافه کــرد: شــاخصهای مشــارکت سیاســی بانــوان هنــوز بــا نقطــه مطلــوب فاصلــه بســیار دارد و امیدواریــ­م در ادوار مختلف آینده امکان مشــارکت سیاســی بانوان در ســطوح مختلف مدیریتی گسترش یابد. ابتکارعنــ­وان کــرد: در دوره کنونــی ابــالغ مصوبهای توسط دولت مورد تأکید جدی قــرار گرفت که طــی آن 03درصــد بانوان در ســطوح مختلف مدیریتــی بهکارگیری شــوند. این مســئول با اشــاره بــه پیگیری دو طرح اشــتغال فراگیر و اشــتغال پایدار توســط دولت گفــت: فرصتهایــی که از طریــق ایــن طرحهــا ایجــاد میشــود این امــکان را بــه بانــوان توانمنــد و کارآفرین میدهد تا ورود جدی داشته باشند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran