Iran Newspaper

دختربچهای در تله شیطانی پسر نوجوان

-

گروه حوادث- معصومه مرادپور/ قضات دیوانعالی کشور حکم اعدام نوجوان شیطان صفت که به دختر پنج ساله همسایه تعرض کرده و به اتهام زنای بهعنف محکوم بهمرگ شده بود را نقض کردند. بدینترتیب صبح دیروز، متهم برای بار دوم در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد.بهگزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این ماجرای تکان دهنده از دوسال پیش وبه دنبال شکایت والدین دخترک پنج سالهای به نام«پرنیان»آغازشدهبود.آنهادرشکای­تشاناعالم کرده بودند دخترپنج سالهشان که در کوچه سرگرم بازی بوده توسط پسر 71ساله همسایه شان، به نام سیامک مورد تعرض قرار گرفته است. پساز این شکایت، پسر نوجوان با حکم قضایی دستگیر شد و در نخستین مرحله بازجویی به اتهامش اعتراف کرد و پرونده پساز تکمیل تحقیقات به دادگاه ارسال شد. در نخستین جلسه محاکمه که در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر و با حضور دو مستشارقاضی خنکدار و یزدانپناه- برگزار شد، با توجه به شواهد موجود در پرونده و همچنین گواهی پزشکی قانونی، تعرض مورد تأیید قرار گرفت و قضات حکم اعدام متهم را صادر کردند.اما این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور تأیید نشد چرا که قضات عالی رتبه اعالم کرده بودند پسر نوجوان با توجه به سناش احتماالً دارای رشد کمال عقلی نبوده است.پساز نقض حکم، صبح دیروز متهم برای دومین بار از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری استانالبرز انتقال یافت و پای میز محاکمه ایستاد. در آغاز جلسه تیم ویژهای از کارشناسها و روان شناسهای بهزیستی، برای بررسیهای تخصصی به گفتوگو پرداختند. اما در ادامه از دادگاه مهلت خواستند تا نتیجه نهایی را پساز بررسیهای نهایی گزارش کنند. بنابراین قضات، رسیدگی به این پرونده را به زمان دیگری موکول کردند.

گفتوگو با متهم:

چند سال داری؟ 91سال و تا سوم راهنمایی درس خواندهام.

زمان وقوع جرم چند ساله بودی؟ 71ساله. چند وقت بود که مواد مخدر استفاده میکردی؟ دو، سه سالی میشد.

چقدر هزینه میکردی؟ هر دفعه چهل هزار تومن. پولش را از کجا میآوردی؟ بیشتر اوقات دزدی میکردم.

چرا موادمخدرمص­رف میکردی؟ نمیدانم برای نخستین بار دوستم به من تعارف کرد و بعد وقتی خواستم ادامه ندهم دیدم دیگر معتاد شدهام.

ازکاری که کردهای پشیمانی؟ بله. باورکنید آن روز بهخاطر مصرف مواد حال و روز خوبی نداشتم و نمیدانم چرا مرتکب چنین اشتباه بزرگی شدم. اما امیدوارم به من رحم کنند و اعدام نشوم!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran