Iran Newspaper

کامیابینیا: نباید تا ابد در فکر باخت دربی بود

تیمی که 3 سال متوالی بهترین تیم لیگ است، مستحق این انتقادات نیست

- وحید عیدی

نتیجــه دربــی 86 هــر چقدر کــه برای هواداران اســتقالل شــیرین بــود برای پرسپولیسیه­ا تلخ و غیر قابل هضم بود. پرسپولیس اگرچه بازی سوم خود در لیــگ قهرمانان آســیا مقابل الوصل امارات را برد و در آســتانه قهرمانی لیگ برتر قرار دارد اما هواداران پرســپولیس هنوز راضی نشــدهاند و منتظر بردی قاطع هســتند تا باخت دربی را از یاد ببرند. بههمین خاطر، بازیکنان و مربیان پرسپولیس امیدوارند تا با برد دوباره در بازی فردا سهشنبه مقابل الوصل بتوانند دل هواداران خود را به دســت آورند. این موضوع باعث شد تا به ســراغ کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی ملی پوش سرخپوشــان برویم و با وی صحبت کنیم. شــماره 11 پرســپولیس در گفتوگویــی که با «ایران» داشت، گفت تیمی که 3 سال متوالی بهترین تیم لیگ است، مستحق این انتقادات نیست.

■ بهنظــر میرســد باخــت دربــی هنــوز از ذهــن هــواداران پرسپولیس پاک نشده است؟

طبیعی است. هنوز خود ما هم از این شکست ناراحتیم امــا با آن کنار آمدهایم. قرار نیســت تا ابــد بابت این باخت تأســف بخوریــم. زندگــی ادامــه دارد و بایــد بــه بازیهــای پیــشرو فکــر کنیــم. فکر کنــم هــواداران هم این طــور فکر کننــد و با حضور پرشورشــان در بازی بــا الوصل بخوبی این موضوع را نشان دادند. ■ اما خیلی وقت اســت از پرسپولیس انتقاد میشود که چرا خوب بازی نمیکند!

نتایج این را نمیگوید. تیمی که 3 ســال متوالی بهترین تیم لیگ اســت، مستحق این انتقادات نیست. اینکه بعضاً بازیها فشــرده برگزار میشــود طبیعی اســت که از کیفیت مسابقات هم کاسته شود. شما نگاه کنید ما از ابتدای فصل تــا حاال یــک هفته کامــل اســتراحت نداشــتهای­م. حتی نیم فصــل هم مجبور شــدیم بــازی کنیم. در این شــرایط نباید انتظار داشــت که همه بازیکنان در تمام مســابقات در اوج باشند. بهترین بازیکنان دنیا هم در طول یک فصل نیاز به چند هفته استراحت دارند. ■ برخی دلیل زیبا بازی نکردن پرسپولیس را حضور همزمان دو هافبک دفاعی در میدان میدانند، نظر تو چیست؟

اینکه تیم از چه سیســتمی اســتفاده میکند، بهکادرفنی ربط دارد اما اعتقاد من این اســت که خســتگی و فشــردگی

بازیهــا در کیفیــت تیم مــا تأثیر منفی گذاشــت. در همین دربی هم شما کیفیت خاصی از بازی ندیدید و تیمی برنده شد که قدر موقعیت خود را دانست. ■ شاید پرسپولیس انتظارات را از خودش باال برده است.

به هر حال تیم ما 3 فصل اســت کــه عالی نتیجه گرفته و بهترین تیم ایران بوده اســت. طبیعی اســت که هواداران همیشــه از ما انتظار برد داشته باشــند. خود ما هم همیشه ســعی کردهایــم کیفیت باالی خــود را حفظ کنیــم و تا االن هــم خدا را شــکر موفق بودهایم. بعضــاً بازیها را به خاطر خســتگی شــدید واگذار کرده یا نبردهایم که این مسأله هم غیــر عادی نیســت. بهتریــن تیمهای دنیا هــم در مقطعی افت میکنند. ■ در مــورد خــودت صحبــت کــن، در چــه وضعیتــی بســر میبری؟

مــن در اوج آمادگــی از ناحیــه کتــف مصــدوم شــدم که خوشــبختان­ه جدی نبود و دوباره توانســتم به شرایط خوب قبــل برگــردم. االن هــم همــه تالشــم را میکنم تا بــا ارائه بهتریــن عملکــرد جزو مســافران جام جهانی باشــم و این موضوع خیلی برایم اهمیت دارد. ■ رقابت در خط هافبک تیم ملی بســیار نزدیک است، فکر میکنی بتوانی نظر نهایی کیروش را جلب کنی؟

کار خیلــی ســختی اســت و خوشــبختان­ه همــه همپســتیها­یم در تیــم ملی، در بهترین شــرایط خود بســر

میبرند. رقابت اینچنینی باعث پیشــرفت آدم میشــود و من همیشــه از این نوع رقابت اســتقبال کردهام. انشاءاهلل کــه بتوانــم نظــر نهایی کــیروش را جلــب کنــم و نماینده شایستهای از پرسپولیس در تیم ملی باشم. ■ برای ماندن در پرسپولیس تصمیم گرفتهای؟

بهترین ســالهای فوتبالم را در پرسپولیس داشتهام و خوشبختانه تیم هم در این مدت بهترین نتایج را کسب کرده اســت. خیلی از بایکنان آرزو دارند در پرســپولیس بازی کنند. من هم از اینکه عضو این تیم هســتم بسیار خوشــحالم اما تــا االن مذاکراتــی برای تمدیــد قرارداد نداشــتهای­م و هر وقت زمانش شــد در مورد آن بهترین تصیمم را اتخاذ خواهم کرد. ■ در آســتانه بازی برگشت با الوصل هســتیم، به نظرت این پرسپولیس میتواند در آسیا موفق باشد؟

کار بســیار ســخت اســت. رقبا بــا هزینههای ســنگین خودشــان را بــرای مســابقات آمــاده میکنند و هر ســال هــم ســطح بازیهــای لیــگ قهرمانــان باالتــر مــیرود. متأســفانه باشــگاه از جــذب بازیکن جدید محروم اســت و بایــد بــا همین داشــتهها بازیها را به پایان برســانیم. هیــچ یک از ما ناامید نیســتیم و تــالش میکنیم بهتر از فصــل پیش نتیجه بگیریم. امیــدوارم در این بازی هــم برابر الوصل به موفقیت برســیم تــا بتوانیم دل هوادارانما­ن را شاد کنیم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran