Iran Newspaper

استحقاق سنجی بیمه شدگان از ابتدای سال آینده

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سالمت خبر داد

-

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سالمت ایران با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان و ابالغ آن به سراسر استانها گفت: طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان از آغاز سال آینده در بیمارستانه­ای سراسر کشور اجرایی میشود.

احمدرضــا ریاضیــات روز ســه شــنبه در حاشــیه همایش آموزشــی بیمه گــری و درآمد ســازمان بیمه سالمت، افزود: مرحله نخست اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان شــامل طرح بیمه گری است به این معنا که بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانــی از نظر جنســیت، همپوشــانی و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی و ارزیابی میشوند. وی اضافه کرد: بیمــار با ارائه شــماره ملــی به دفتر پذیــرش و اتصال بهسامانه امید و دریافت کد رهگیری اجازه پذیرش را از سوی بیمارستان دریافت می کند. ریاضیات با توجه بــه برنامهریزی­هــای صــورت گرفته در راســتای طرح استحقاقســ­نجی، ابــراز امیدواری کرد بــرای مراجعه بیماران سرپایی نیز این طرح اجرایی شود. ■ متقاضــی بیمه ســالمت بایــد 05درصد حــق بیمه را پرداختکند

مدیرکل بیمه گری و درآمد ســازمان بیمه ســالمت ایران، درباره آیین نامه ارزیابی «وسع» که پس از نهایی شدن در هیات دولت اجرایی می شود، گفت: آییننامه ارزیابی «وسع» برای تصویب به هیأت دولت ارائه شده است و همه متقاضیان بیمه باید حداقل۰5 درصد حق بیمه را پرداخت کنند و بقیه آن را پس از ارزیابی «وسع» کــه دســتورالع­مل آن توســط ســازمان بیمه ســالمت، ســازمان برنامه و بودجــه و وزارت تعاون تدوین شــده، می توانند از ۰5 درصد مازاد حق بیمه تخفیف دریافت کننــد. بنابرایــن ۰5 درصد حق بیمه باید از ســوی بیمه شــده پرداخت شــود. ریاضیات با بیان اینکه اکنون ســه میلیون و ۰۰7هزار نفر همپوشــانی فعال بین ســازمان بیمه ســالمت ایران و ســازمان تأمیــن اجتماعی وجود دارد، اظهــار کــرد: طرحی بــرای رفع همپوشــانی بیمه شــدگان در دســتور کار داریم که بهزودی اجرایی خواهد شد. اجرای این طرح حدود یک تا سه سال به این دلیل اعتبار پنج ساله دفاتر روستایی ، یکساله دفاتر همگانی زمــان خواهد برد. این مقام در ســازمان بیمه ســالمت دربــاره همایــش دو روزه آموزشــی بیمه گــری و درآمد ســازمان بیمه ســالمت، گفت: در ایــن همایش برنامه عملیاتــی ســال 97 روش هــا و اجــرای آن، طــرح رفــع همپوشانی فعالی که توسط سازمانهای بیمه گر وجود دارد، پایــش دفاتر پیشــخوان، حضانــت و کفالت بیمه شدگان و تحلیل سامانه امید بررسی میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran