Iran Newspaper

پرسپولیس از روی آتش پرید

شاگردان برانکو در دوبی با شکست الوصل جشن چهارشنبه سوری گرفتند

-

رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته در گروههــای مختلــف ادامــه پیدا کرد کــه در یکی از ایــن دیدارهــا تراکتورســ­ازی در ورزشــگاه یــادگار امام(ره) تبریز مقابل الجزیره قرار گرفت و امیدوار بــود که با حمایت هواداران پرشــور خــود بتواند به پیروزی دســت پیدا کند. نیمه اول این مســابقه در حالی برگزار شــد که شــاگردان ارطغرول ســاغام نتوانســتن­د بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند و در آن ســوی میــدان هم الجزیــره حمله خاصی را صــورت نــداد امــا در حالــی کــه نیمــه اول رو به پایــان بــود، در دقیقه 24، پــاس در عمق بازیکنان الجزیــره به رومارینیو رســید و ایــن بازیکن برزیلی در موقعیــت تک به تک موفق به باز کردن دروازه شد تا نیمه اول با برتری تیم اماراتی به پایان برسد. در اواســط نیمه نخست این دیدار، حجتاالسام آلهاشــم امــام جمعه تبریــز، مجیــد خدابخش اســتاندار تبریز به همراه ایرج شهین باهر شهردار و همیــن طور ایــوب بهتــاج مدیــرکل اداره ورزش و جوانــان اســتان آذربایجــا­ن شــرقی به ورزشــگاه آمدنــد تا دیدار نماینــده ایران را از نزدیک تماشــا کننــد. ضمن اینکه پرویز هادی ملی پوش کشــتی آزاد ایران هم در جایگاه ویژه حاضر بود. با شــروع نیمه دوم، ســرمربی ترکیهای تراکتورساز­ی، فرزاد حاتمــی را بــه میــدان فرســتاد تا قــدرت هجومی تیــم خود را برای جبران گل خــورده افزایش دهد. سرخپوشــان تبریــزی بــر خــاف نیمــه اول، بازی خوبــی را انجــام دادند و حمات زیــادی را تدارک دیدند تا اینکه در دقیقه 78 سانتر احسان پهلوان از ســمت چــپ بــا ضربه ســر فــرزاد حاتمــی وارد دروازه شد و تراکتورساز­ی به گل تساوی رسید. البته تراکتورساز­ان در دقیقه 82 هم میتوانستند به گل برســند که ســانتر حاتمی در فاصله چند متری به دانیال اسماعیلی فر رسید اما ضربه سر شیرجهای این بازیکن را علی خسیف در حالی که توپ از بین پاهایش در حال ورود به دروازه بود، مهار کرد. این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شانس تراکتورساز­ی برای صعود بسیار کمرنگ شــود و این تیم در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آســیا قــرار بگیــرد. در حاشــیه ایــن بــازی، 2 دختر جــوان قصد داشــتند قبــل از آغاز بازی با پوشــش پســرانه وارد ورزشگاه شوند که انتظامات ورزشگاه با شناسایی آنها مانع ورودشان به ورزشگاه شدند. ■ ســاغالم: با این بازیکنان بهتــر از این نمیتوانیم نتیجهبگیری­م

ارطغــرل ســاغام، ســرمربی تیــم فوتبــال تراکتورساز­ی تبریز گفت: «هدف ما پیروزی در این بازی بــود اما تیم اماراتی با یــک موقعیت گل زد. نتوانستیم ببریم، اما بازی خوبی ارائه دادیم. کاماً بــر بازی حاکــم بودیــم و حریفمان را لــه کردیم! بــا ایــن بازیکنــان بهتــر از ایــن نمیتوانیــ­م نتیجه بگیریم.» ■ تکگلسهامتی­ازیکمال

در دیگر دیدار روز گذشته لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیسدر­ورزشگاهزعب­یلدوبیمقاب­لالوصل قــرار گرفت. ایــن دیــدار درحالی آغاز شــد که تیم اماراتــی بــازی را هجومــی آغــاز کــرد و در دقیقه 5 هم ارســال زمینی از الوصلیها از ســمت راست با اشتباهخطدف­اعیپرسپولی­سموقعیتخطر­ناکی را برای این تیم شــکل داد که ضربه لیما با واکنش بموقــع بیرانونــد مهار شــد. در ادامه بــازی حالت تعادل به خــودش گرفت و بــازی در میانه میدان دنبالشد.

پرســپولیس در ادامه مســابقه، میتوانســت از روی دو ضربه ایســتگاهی به گل برســد که نعمتی و علیپور آن را از دســت دادند. در دقیقه 37 وحید امیری بهدلیل مصدومیت جای خود را به گادوین منشا داد. در همان لحظه یک موقعیت ایستگاهی دیگر نصیب سرخپوشان شد که سانتر ایستگاهی حسین ماهینی از ســمت چپ با ضربه سر کمال کامیابی نیا وارد دروازه شد تا پرسپولیس از میزبان خود پیــش بیفتد که این نتیجه تا پایــان نیمه اول پابرجابودت­اشاگردانبر­انکوپیروزب­هرختکنبرون­د. در دقیقه 45+2 این مســابقه، شجاع خلیلزاده با کارت زردی که دریافت کرد، دو اخطاره شد و بازی بعد را از دست داد.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که به نظر میرسید دو تیم تاش بیشــتری برای به گل رســیدن انجام دهنــد. بخصوص الوصل که به دنبال گل تســاوی بود اما برخاف انتظار، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شــد و دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی را روی دروازه هــم ایجــاد کننــد. در دقیقه 52 شــوت منشــا بــا اختــاف کمــی از کنــار دروازه الوصــل به بیرون رفــت. در دقیقه 54 هــم حرکت خطرناک الوصلیها با شــوت خطرناک مهاجــم این تیم از زاویه بسته ادامه یافت اما بیرانوند بخوبی توانست این توپ را دفع کند. در دقیقه 62 هم حرکت سریع پرسپولیسیه­ا با ضربه علیپور دروازه الوصل را به خطــر انداخت اما این توپ روی خــط دروازه مهار شد. در ادامه دو تیم نتوانستند موقعیت خطرناک دیگری را به وجود آورند و فقط در دقیقه 93 منشا بــا یک حرکــت انفرادی بــه ســمت دروازه الوصل حرکــت کرد اما شــوت او را دروازه بان حریف مهار کرد تا پرســپولیس همانند بازی رفت پیروز شود و در جدول گروه C به همراه الســد، 9 امتیازی شود و در دوبی جشن چهارشنبه سوری بگیرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran