Iran Newspaper

سابقه اعضای دولت روشن است

-

پاسخ رئیس دفتر رئیس جمهوری و سخنگوی کابینه به اظهارات آیتاهلل جنتی:

رئیـــس دفتـــر رئیـــس جمهـــوری و ســـخنگوی دولـــت در واکنشهـــا­ی جداگانهای به اظهارات رئیس مجلس خبـــرگان، ســـابقه اعضـــای دولـــت در انقـــاب و دفـــاع مقـــدس را روشـــن توصیـــف کردنـــد و از آیـــتاهلل جنتـــی خواستند مصداق مورد نظر خود مبنی بـــر غیرانقابی بـــودن برخی افـــراد در یکی از وزارتخانهه­ـــا را به دولت اعام کنـــد تـــا بررســـی شـــود.آیتاهلل احمد جنتـــی دیـــروز در چهارمین اجاســـیه خبرگان پنجم، پیـــش از آنکه از دولت پرس و جو کند یا مســـتندات مورد نظر خود را بـــرای بررســـی در اختیار دولت قرار دهد، از تریبـــون عمومی و جایگاه رئیس مجلس خبـــرگان از وجود افراد غیرانقابــ­ـی در یکـــی از وزارتخانهه­ای بزرگ خبرداد.

رئیس مجلس خبـــرگان خطاب به رئیس جمهوری که در جلســـه حضور داشـــت، گفت: در دســـتگاهه­ای شـــما کســـانی هســـتند که انقابی نیستند یا الاقـــل با انقـــاب فاصله دارنـــد. با این افـــراد مـــردم نمیتوانند امید داشـــته باشـــند کسی به دردشـــان برسد. وی با بیـــان اینکه نامهای به دســـتم رســـیده اســـت کـــه در یکـــی از وزارتخانهه­ـــای بـــزرگ، کســـانی مســـئولیت دارنـــد که اعتقادی بـــه انقاب ندارند، اظهارکرد: آقای روحانـــی نگذارید کـــه انقاب به دست نااهان بیفتد.

توقـــع اســـتعالم، پیـــش از طـــرح عمومی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنش به این اظهارنظر، با بیان اینکه دولت به رفع دغدغههای دلســـوزان­ه بزرگان کشور، مراجع عظام و همچنیـــن حضـــرت آیـــتاهلل جنتی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری اهتمام داشته و دارد، اظهارکرد: دولت یکپارچـــه و انقابـــی اســـت و اعضـــای ارشـــد دولت همت خـــود را در دفاع از ارزشهـــای اســـامی و انقـــاب به کار گرفتهاند و در این راه مصمم هستند و به آن افتخار میکنند.وی با بیان اینکه انتظار دولت و توقع مردم این است که صحت و سقم اطاعات و نامههایی که از مســـیرها و بـــا انگیزههای مختلف به دست بزرگان میرسد، قبل از طرح در تریبونهای عمومی از مسئوالن دولت اســـتعام شـــود، تأکید کرد: شخصاً نیز آمادگی دارم چنین مواردی را بررسی و پاســـخ دهم و منطقی است که اگر قرار اســـت ادعایی درباره رئیس جمهوری محتـــرم و دولـــت از تریبونهای مهم ملی مطرح شود، پاســـخ و توضیحات دولـــت نیـــز بیـــان شـــود تـــا اطاعات مخـــدوش و اثبـــات نشـــده موجـــب بیاعتمادی مســـئوالن و دستگاهها به یکدیگر و لطمه به ســـرمایه اجتماعی نظام اسامی نشود.

مصداق بیان شود محمدباقـــ­ر نوبخـــت، ســـخنگوی دولت نیز در نشست خبری روز گذشته خود، در پاســـخ به سؤال خبرنگاری در همین رابطه، با بیان اینکه الزم اســـت بدانیـــم ایـــن وزارتخانــ­ـه کدام اســـت، اظهارکـــر­د: پیشـــینه وزیران مشـــخص اســـت و همه در دفاع مقدس ســـوابق قابل اتکا و اعتنـــا دارند، معاون وزیران هم برهمین اساس انتخاب میشوند، ضمن اینکـــه بدنه وزارتخانهه­ـــا نیز از قبـــل بودهانـــد، بنابراین بـــه جای کلی گویی بهترین مسأله مصداق است.

نوبخت افزود: برفرض که مصداق این ســـخن هم یافت شود، باید درباره آن صحبت کرد که بـــا فرد غیرانقابی چه باید کرد؟ باید اخراج یا تنبیه کرد؟

ســـخنگوی دولت بـــا بیـــان اینکه با این افراد هم بایـــد در چارچوب قانون عمل شـــود، افزود: قطعـــاً راه گفتوگو با شخصیتهایی چون آیتاهلل جنتی بسته نیســـت و ایشـــان اگر بخواهد هر کـــدام از ما دولتمـــرد­ان گوش خواهیم کرد و مطالب را ارائه میکنیم و ایشـــان شخصیت محترم نظام هستند، ضمن اینکـــه فرزند ایشـــان نیز از دوســـتان ما هستند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran