Iran Newspaper

دفترچه درمان چند بیمهایها از ابتدای سال79 تمدید نمی شود

مدیرعامل سازمان بیمه سالمت:

-

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کارت ورود به جلسه کنکور 97 از چهارم تا ششم تیر ماه قابل دریافت است، گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 برگزار میشود.

دکتر حسین توکلی از تعداد یک میلیون و 11 هزار و ۴83 داوطلب شرکتکننده در آزمون سراسری 97 تعداد 99۵ هزار و 121 نفر زن و 21۴ هزار و 3۶2 نیز مرد هستند. به عبارت دیگر ۴2.9۵ درصد داوطلبان زن و مابقی مرد هستند. مدیرعامــل ســازمان بیمــه ســالمت از آغــاز طــرح استحقاقســ­نجی در ۵01 بیمارســتا­ن کشــور خبــر داد و گفــت: دفترچــه بیمه ســالمت تــا پایان شــش ماهه اول ســال آینده و در بخش بستری تمــام بیمارســتا­نهای دولتــی، حــذف خواهد شد. به گزارش« ایران »مهندس طاهــر موهبتی در نشســت هماندیشــی اصحاب رســانه و مدیران ارشــد سازمان بیمه ســالمت با اشــاره بــه آغــاز برنامه اســتحقاق ســنجی در ۵01 بیمارســتا­ن کشور، اظهارداشت: بهدنبال حکمی که در بودجــه ســال 97 در مجلس شــورای اســالمی تصویب شــد، طرح اســتحقاق ســنجی و حــذف دفترچههــا در چهــار اســتان مازندران، فارس، البرز و کرمان و شامل ۵01 بیمارستان اجرا میشود.وی افزود: طرح استحقاقســ­نجی در بخش بستری اجرایی میشود و اعالم کردهایم سایر دانشــگاهه­ا و ادارات بیمه سالمت استانی که تمایل داشته باشند میتوانند ایــن برنامــه را اجــرا کنند. هــدف نهایی ایــن برنامــه دریافــت خدمــت از طریق استحقاقســ­نجی و پایگاه بیمه سالمت در تمــام مراکــز تشــخیصی و درمانــی خصوصی و دولتی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سالمت در ادامه تصریح کرد: پیشبینی شده است اگر مشــکلی در اجــرای این طــرح پیش نیاید، تا پایان شــش ماهه اول ســال 97 تمام بیمارستانه­ای دولتی با همکاری وزارت بهداشــت دفترچــه را در بخــش بســتری حــذف کننــد. گام بعــدی نیــز اجرای برنامه در بخش ســرپایی اســت. البته این موضوع مشــکالت خاص خود را دارد و همکاری پزشکان را میطلبد.

آغاز حذف همپوشانیها­ی بیمهای از سال جدید

موهبتــی بــا اشــاره بــه برنامــه بیمه سالمت برای حذف همپوشانی بیمهای، اعالم کرد: طبق آنچه در بودجه سال 97 آمده است، همپوشانی بیمهای در سال آینده اجرا میشــود. آخرین بررســی که در این زمینه انجام شــد، همپوشــانی با بیمه نیروهای مسلح بود. بیمه سالمت بــا این بیمــه 0۶2 هزار همپوشــانی دارد که 0۶1 هزار مورد آن مربوط به ســربازان اســت که تحت پوشش نیروهای مسلح هســتند. اگرچه ایــن برنامه در ســال 97 به موجب قانون اجرایی میشود، اما در همیــن مدت تالش کردیم بــا مراوداتی که بــا بیمه نیروهای مســلح داشــتهایم به بیمه شدگان اعالم کنند که نسبت به حذف این همپوشانی اقدام کنند. عالوه بــر آن بایــد از ایجــاد همپوشــانی جدید خــودداری کنیم. به همین منظور عالوه بــر کنتــرل این موضــوع در صــدور اولیه دفترچــه، در زمــان تمدیــد آن نیــز ایــن همپوشانی کنترل خواهد شد.

وی بــا بیــان اینکــه همپوشــانی ســازمان بیمه سالمت با سازمان تأمین اجتماعــی 3 میلیــون و 700 هــزار مورد اســت، گفت: برای رفع این همپوشــانی از دو روش اســتفاده میکنیــم؛ یکــی خــودداری از ایجــاد همپوشــانی جدیــد و دیگــری خــودداری از تمدیــد دفترچه بیمهای که دارای همپوشانی است.

بــا تدابیــری کــه از طریــق ســامانه انجام شــده هم در زمان صدور دفترچه جدیــد و هــم در زمــان تمدیــد نســبت بــه رفــع همپوشــانی اقــدام میکنیــم. موهبتــی بــا اشــاره بــه تدویــن برنامــه عملیاتــی ایــن ســازمان بــا ۶۴ عنــوان و 7۴1 پــروژه برای ســال آینده، بیــان کرد: استقرار ســازمان الکترونیکی و مدیریت هزینــه، جــزو مهمتریــن برنامههــا­ی ما در ســال آینــده قــرار دارنــد. ایــن برنامه عملیاتی در اختیار تمام مدیران استانی بیمــه ســالمت قــرار میگیــرد. در پایان هــر مــاه نیــز بایــد اطالعــات مربــوط به پیشــرفت برنامه وارد سامانه شود. یکی از مشــکالت مــا در ایــن زمینــه محقــق نشدن آن اســت؛ به همین منظور تمام برنامهها در زمانبندی پیشبینی شــده پایش میشــود. نظارتهــا نیز مبتنی بر خود اظهاری و ارزیابی انطباق است.

وی ادامــه داد: بــرای ضمانــت ایــن پایش نیز مقرر شــده است که 0۴ درصد پرداختیهای مدیران شامل اضافهکاری و هرآنچه خارج از حکم کارگزینی است، بــر اســاس برنامــه عملیاتــی پرداخــت شود.

تدویــن ۰۶ راهنمــای بالینی تــا پایان امسال

مدیر عامل ســازمان بیمه ســالمت در ادامــه صحبتهایش گفــت: تا پایان ســالجاری 0۶ راهنمــای بالینــی تدوین میشود که تالش میشود در شش ماهه اول ســال آینده اجرایی شوند. این بحث در کاهش هزینهها مؤثر خواهد بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran