Iran Newspaper

زیر سئوال بردن اقدامات مثبت، ملت را نگران میکند

-

معاون اول رئیس جمهوری فشــارها و اقدامهای منفی علیه دولت دوازدهم را بی ســابقه توصیف و اظهار کرد: متأســفانه برخی افراد گویا کارشــان این است که حتی دســتاورده­ا و اقدامهای مثبت دولت و کشــور را نیز زیر سؤال ببرند و تصور میکنند کــه این گونه اقدامها مبارزه با رقیب اســت اما باید بدانند که این رفتارها یک ملت را نگران میکند. اســحاق جهانگیری که در حاشــیه آخرین نشست هیأت دولت در ســال 96 در پاســخ به پرسش «ایران» مبنی بر اینکه منظور شما از اینکه گفتید «اگر الزم باشد موتور خود را روشن میکنم» چه بود، اظهار کرد: دولت دوازدهم از ابتدا کار خود را تحت فشــارهای سیاســی شــدید آغاز کــرد، از این رو در زمــان الزم باید از دولت دفاع کرد و هم باید وضعیت دولت را با گذشته مقایسه کرد که چگونه عمل میشــده اســت.جهانگیری در پاسخ به ســؤالی درباره «رفع حصر» نیز با طرح این پرسش که تا کی قرار است اختاف بین نیروهای انقاب ادامه پیدا کند و فکری برای حل آن نشود، گفت: راهکار حل مسائل کشور راهکار سیاسی است یعنی امروز دیگر راهکارهای تکنیکی چندان مؤثر نیست بلکه باید با استفاده از راهکار سیاسی یعنی ایجاد انسجام و وحدت به دنبال حل مشکات باشیم و همه نیروهای کشور در یک راستا قرار گیرند که در همین رابطه ساز و کاری تحت عنوان گفتوگوی ملی مطرح شده است.

■ فعالیتدبیر­خانهشورایع­الیامنیتمل­یبرایرفعحص­ر

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دستورات مهمی در این خصوص (رفع حصر) صادر شده است، اظهار کرد: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در این راستا در حال فعالیت اســت و باید همه به مجموعهای که در این زمینه فعالیت میکنند کمک کنیم تا تصمیماتی که اتخاذ شــده به نتیجه برســد و انشــااهلل برای سال آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به سؤال دیگری درباره بازداشت اعضای ارشــد دولــت دهم، اظهار کرد: مــن از ابتدای کار خود تا االن از بازداشــت هیچ کس خوشحال نشدهام، البته قانون باید در مورد همه اجرا شود و طبق قوانین عمل شود. جهانگیری با تأکید بر اینکه وقتی تصمیمات و اقدامهای بموقع انجام نشود آثار و آسیبهایش برای کشور بسیار زیاد خواهد بود، گفت: این تخلفات مربوط به سالها قبل بوده و بارها در مورد این تخلفات مطالب عنوان شده بود اما آنقدر در برخورد تعلل صورت گرفت که اکنون به مســأله سیاســی روز تبدیل شده است. معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، اصلیترین نیاز سرمایهگذار­ی در کشــور را امنیت سرمایهگذار­ی دانست و گفت: باید شرایطی به وجود آید که بخش خصوصی با خیال راحت بتواند سرمایهگذار­ی کند و هیچ نهادی نباید برای بخش خصوصیمزاحم­تایجادکند. وی همچنیــن یکــی از مهمترین چالشهای پیش روی کشــور را بیکاری دانســت و افزود: مهمترین راهکار برای حل این مشــکل و ایجاد فرصتهای شغلی افزایش سرمایهگذار­ی است. اگر سرمایهگذار­ان خارجی ببینند که بخش خصوصی داخلی با خیال آســوده فعالیت میکند، آنگاه نســبت بــه ســرمایهگذ­اری در ایران ترغیب میشــوند. وی با اشــاره به مصوبه دیروز جلســه هیأت وزیران برای اســتفاده از خط فاینانس 10 میلیارد دالری از کشور چین، افزود: این یعنی اگر فضای بینالمللی به سمت بهبود پیش رود ایران شایستگی دارد که دهها میلیارد دالر منابع مالی خارجی جذب کند. وی با بیان اینکه درآمد مردم در ســنوات گذشــته بشدت کاهش یافته و قدرت خرید مردم ضعیف شده، خاطرنشان کرد: برای کمک به وضعیت معیشتی مردم نیازمند سیاستهای اصاحی هستیم .

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran