Iran Newspaper

جنایت های نوروزی در پایتخت

-

گروه حوادث/ تیمهای جنایی پایتخت درایام نوروز۷۹، روزهای بهنسبت آرام وکم جنایتی را سپری کردند. بررسیهای خبرنگار جنایی «ایران» نشان میدهد از82 اسفند 6۹ تا 2۱ فروردین ۷۹، چهار مرد و یک زن به قتل رسیدند. پسری 0۱ ساله و یک مرد افغانی نیز در همین ایام به طرز مرموزی جان باختند. همچنین کارآگاهان پلیس، موفق به دستگیری سارقی شدند که در تحقیقات فنی، پرده از راز جنایتی برداشت. مرگ میانجی در نزاع آتشین دوشنبه 28 اسفند 6۹ مرد ۷۳ سالهای که بهعلت سوختگی در یکی از بیمارستانه­ای تهران بستری شده بود، جان باخت. بالفاصله نیز موضوع ازسوی مأموران کالنتری ۹0۱ بهارستان به بازپرس محسن مدیر روستا اعالم شد. در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد قربانیماجر­ا،یکهفتهقبلو­هنگاممیانج­یگری میان دوطرف یک نزاع، براثر پاشیده شدن بنزین بشدت سوخته و به بیمارستان انتقال یافته بود که بر اثر شدت سوختگی جان سپرد. از آنجا که عامل آتشسوزی عمدی نیز در این ماجرا سوخته و در بیمارستان بستری شده، تحقیق دراین باره به بهبود نسبی وی موکول شدهاست. شلیک در کوچه بنبست ساعت ۱4:20 دوشنبه 28 اسفند سال گذشته، گزارش تیراندازی در حوالی چهارراه گلوبندک از سوی مأموران کالنتری ۳۱۱ بازار به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعالم شد. بهدنبال اعالم این خبر، بازپرس و تیم تحقیق راهی محل حادثه شدند. آنها پس از حضور در محل واقعه با جسد مردی حدود 60 ساله داخل کوچه بنبست روبهرو شدند که بر اثر شلیک دو گلوله به قتل رسیده بود.

پیکرقربانی ماجرا پس از تحقیقات مقدماتی به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد وکارآگاهان اداره دهم پلیس پایتخت مسئول تحقیق برای رازگشایی ازاین جنایت مرموزشدند. همسرکشی در شب عید ساعت 22:56 سهشنبه ۹2 اسفند سال گذشته، مأموران پلیس 0۱۱ به دنبال یک تماس، از جنایتی هولناک در خانهای قدیمی خبردار شدند. بهدنبال اعالم این خبر مأموران کالنتری 60۱ نامجو راهی محل شده و بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق را درجریان قرار دادند. ساعتی بعد نیز تیم جنایی به خانه مورد نظر رسیدند. آنها پساز حضور درخانه با جسد خونین زن میانسالی روبهرو شدند. این درحالی بود که زن دیگریمادرم­قتول - هم با پیکرخونین و نیمه جان در چند قدمی جسد قرار داشت که خیلی سریع به بیمارستان انتقال یافت.

تیم جنایی در بررسیهای بعدی دریافتند عامل جنایت شب هنگام پس از ورود به خانه با همسر و مادرزنش درگیر شده و با چاقو به آنها حمله کرده است. بدنبال این جدال خونین همسرش به علت شدت جراحتها جان باخته و مادرزنش نیزمجروح شده است. این جنایتکار بالفاصله از محل متواری شده بود. فرزندان مقتول که زمان حادثه درخانه نبودند پس از ورود با جسد مادر و پیکرنیمه جان مادربزرگشا­ن روبهرو شده و موضوع را به پلیس گزارش کرده بودند. درحال حاضر ردیابیهای تخصصی برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد. دومین قتل ساعت 0۳:۳ بامداد پنجشنبه 2 فروردین، مسئول یکی از بیمارستانه­ای غرب تهران درتماس با مأموران کالنتری80۱ نواب از مرگ مرد افغان خبردادند. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد قاتل با یکی از هموطنانش در خانهای واقع در خیابان مرتضوی درگیر شده و او را با ضربات چاقو ازپا درآورده وگریخته است. سارقی که رازجنایتی درسینه داشت اسفند سال گذشته مأموران گشت کالنتری ۴2۱ قلهک به سرنشین یک خودروی سواری که کنار خیابان پارک شده بود مشکوک شدند. همان موقع مأموران سراغ سرنشین خودرو رفته و به بررسی مدارکش پرداختند. اما لحظاتی بعد مرد جوانی از داخل خانهای که خودرو مقابلش پارک شده بود بیرون آمد که به محض مشاهده مأموران پا به فرار گذاشت.

همان موقع عملیات تعقیب و گریز آغاز شد اما مرد جوان بدون توجه به اخطارها همچنان به فرار ادامه داد. تا اینکه مأموران با رعایت قانون بکارگیری سالح، مرد فراری را هدف قرار داده و او را دستگیر کردند. متهم همان موقع به بیمارستان انتقال یافت و راننده خودرو نیز بازداشت و به کالنتری منتقل شد.

مرد جوان مجروح پس از بهبودی به همراه همدستش به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافتند. کارآگاهان نیز درجریان بررسی هویت متهمان متوجه شدند یکی از آنها - مجتبی- مدتی قبل با اسلحه کالشینکف در غرب کشور دست به جنایت زده و پس از فرار به پایتخت، زندگی مخفیانهای را آغاز کرده است.

مرد جوان وقتی با مدارک و مستندات پلیسی روبهروشد سرانجام روز 4 فروردین لب به اعتراف گشود و گفت: پس از جنایت به تهران آمدم. مدتی از آمدنم گذشته بود که با همدستم آشنا شدم. باهم تصمیم گرفتیم برای بهدست آوردن پول، سرقت کنیم. در خیابانهای باالی شهر پرسه میزدیم و با شناسایی خانههایی که صاحبان آنها در خانه نبودند وارد شده و نقشهمان را اجرا میکردیم.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعالم این خبر گفت: ارزش اموال سرقت شده توسط تبهکاران بیش از 800 میلیون تومان برآورد شده است. درحال حاضرتحقیق درباره جنایت یکی ازسارقان ادامه دارد. کشف جسد نیمه عریان عصر سهشنبه ۷ فروردین، مأموران کالنتری ۱8۱ عوارضی از کشف جسد مرد افغان 5۳ ساله داخل خانهای در محله پیکانشهر باخبر شدند. جسد مرد افغان برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. سقوط پسر01 ساله ازطبقه هفتم شامگاه هفتم فروردین نیز مأموران کالنتری 5۳۱ آزادی از مرگ پسر 0۱ سالهای دریکی از بیمارستانه­ا باخبرشدند.

نخستین بررسیها نشان داد پسر نوجوان دچار عقب ماندگی ذهنی بوده و روز حادثه والدین اش، او را در خانه تنها گذاشته و برای خرید به بیرون رفته بودند. اما زمانی که به خانه بازگشته بودند متوجه شدند پسرشان در خانه نیست. آنها بالفاصله برای یافتن پسرشان به جستوجو در اطراف ساختمان محل زندگیشان پرداخته وسرانجام پیکر نیمه جان پسرشان را درفضای سبزمجاورسا­ختمان یافتند. آنها خیلی سریع پسرشان را به بیمارستان انتقال دادند، اما با وجود تالشهای تیم پزشکی، پسرک روی تخت بیمارستان جان سپرد. درحال حاضر با دستور بازپرس جنایی تحقیقات تخصصی در این باره ادامه دارد. جنایت به خاطر بوق شامگاه چهــــــــ­ــــارشنبه 8 فروردین، ۵ پسرجوان سوار بر خودروشان از قرچک ورامین راهی تهران شدند. آنها در میانه راه برای صرف شام به یک رستوران جادهای رفتند. پس ازشام آنها قصد عبور از جاده و سوار شدن به خودرویشان را داشتند که ناگهان راننده خودرو پژو ۵0۴ عبوری با دیدن آنها عصبانی شد و بوق زد. برسرهمین موضوع بین آنها جدال سختی درگرفت تا اینکه ناگهان راننده پژو با چاقویی که همراه داشت ضربهای بــــــــه قلب یکی از 5 مرد جوان زد و بالفاصله سوار بر خودرواش گریخت. بهدنبال این درگیری خونین وکشته شدن مرد جوان، مأموران کالنتری ۱۱2 قلعه نو وارد عمل شده وتالش برای دستگیری جنایتکارفر­اری را آغازکردند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran