Iran Newspaper

رخدادهای ورزشی تعطیالت نوروزی 97

-

چــرخ ورزش در تعطیــات نــوروزی ســال 97 نــه تنهــا از حرکــت نایســتاد بلکــه شــاهد اتفاقــات مهــم و قابل اعتنایی بودیم. ورزشــکارا­ن ایران در رشتههای مختلف در مســابقات بینالمللی شــرکت کردند و برخی موفق شدند سال جدید را به بهترین نحو آغاز کنند.

1 فروردین: در رقابتهای تیمی مســابقات جوانان تور جهانی تنیس روی میز تونــس، امیــن احمدیان و امیررضا عباســی با پیروزی 3 بر یــک برابر چین به مدال طا دست یافتند.

4 فروردین: امیرعلی اکبری ورزشکار ایرانی حاضر در رقابتهای MMA در نخستین مبارزه خود در سال جدید مقابل دنیس اسمولدارف از کشور استونی در باکــو بــه روی رینــگ رفت و در مــدت زمان کمتر از 3 دقیقــه حریف خود را نــاک اوت کــرد و بــه پیــروزی رســید. در همین روز تیــم ملی اســکواش مردان ایران با ترکیب ســجاد زارعیان، علیرضا شــاملی و نوید ملک ثابت در مرحله نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی آســیا، مقابل هنگ کنگ شکســت خورد و به مقام ســوم آســیا رضایت داد. تیم ملی کشورمان برای نخســتین بار در تاریخ اســکواش ایران توانســت سکوی ســوم آســیا را تصاحب کند. بر همین اساس وزارت ورزش و جوانــان در پیامــی کســب نخســتین مــدال آســیایی اســکواش ایــران را تبریک گفت. در همین روز مســابقات تنیس روی میــز جوانان نیز در بخش انفرادی در تونس برگزار شد و نمایندگان ایران توسط امین احمدیان و امیررضا عباسی به مدال طا و برنز دست یافتند. 5■ فروردیــن: تیــم جوانــان ایــران در رقابتهــای جــودو کاپ آزاد در برمن توســط حمیدرضا ملکزاده و علی قلیپور به دو نشــان برنز رســید و ۵ جودوکار دیگر ایران نیــز از دور رقابتهــا کنــار رفتند. در همین روز تیم ملی اســکواش دختــران ایران در رقابتهــای قهرمانــی آســیا در کره جنوبی، مقابل چین شکســت خــورد و بهعنوان ششمی آسیا بسنده کرد. همچنین تیم ملی کوراش ایران نیز در رقابتهای قهرمانی آسیا در هند با کسب سه مدال طا، سه نقره و دو برنز نایب قهرمان آسیا شد.

6 فروردین: مســابقات پینگ پنگ کسب ســهمیه المپیک جوانان در تونس برگزار شــد و امین احمدیان از ایران توانســت با کســب عنــوان قهرمانی برای نخســتین بار در تاریخ تنیس روی میز، ســهمیه المپیک جوانان را کســب کند. در همیــن روز دکتــر صالحــی امیــری، رئیس کمیتــه ملی المپیک با مســعود ســلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد. در این دیدار ســلطانی فر اشــاره داشــت کــه برنامهریــ­زی بــرای موفقیــت ورزش ایــران در بازیهــای آســیایی جاکارتا با جدیت دنبال خواهد شد.

7 فروردیــن: رقابتهــای جــام جهانی تیرانــداز­ی معلــوالن در العیــن امــارات برگــزار شــد و نمایندگان ایران با کســب ۴ مــدال طــا به کار خــود پایــان دادند. تیم ملی بــه ۲ مدال طــای تیمــی در تپانچه خفیــف ۰۵ متــر و تپانچه ۰۱ متــر بانوان و ۲ مــدال طــای انفرادی در تپانچه خفیف ۰۵ متر و تپانچه بادی ۰۱ متر بانوان توسط ساره جوانمردی، دست یافت.

8 فروردین: نخســتین مســابقه تدارکاتی تیمهای ملی فوتسال بانوان ایران و چین در ســالن فوتســال مرکز ملی فوتبال برگزار شــد که شــاگردان مظفر به برد ۶ بر یک رســیدند. گلهای ایران توســط فرشته خسروی، فاطمه اعتدادی (۲گل)، فاطمــه ارژنگــی و ســارا شــیربیگی (۲گل) بــه ثمــر رســید. همچنیــن ســیدبندی مســابقات فوتبال جام ملتهای آسیا در ســال 9۱۰۲ در همین روز انجام شــد و تیم ملی فوتبال ایران به همراه تیمهای امارات، اســترالیا، ژاپن، کــره جنوبی و عربســتان در ســید یک مســابقات قرار گرفــت. هفدهمین دوره مســابقات جام ملتهای آســیا از ۵۱ دی تا ۲۱ بهمن ســال ‪(۵ ۱397‬ ژانویه تا اول فوریه 9۱۰۲) در امارات برگزار خواهد شد.

9 فروردیــن: تیم ملی پاراتکواند­و ایــران که در رقابتهای قهرمانی آفریقا در مراکش شرکت کرده بود با کسب ۴ مدال (۲ طا، یک نقره و یک برنز) قهرمان ایــن رقابتها شــد. ســعید صادقیانپور و احمــد نریمانی به مدال طا دســت یافتند و محمد رضا شعبانی و اصغر عزیزی به مدال نقره و برنز دست یافتند. همچنیــن در ایــن روز دولــت هلند در پاســخ بــه درخواســت پناهندگی محمد رشنونژاد پاسخ مثبت داد. ستاره ۱۲ساله جودوی ایران پس از ٦ مدال آسیایی، از این به بعد در قهرمانی اروپا برای تیم ملی هلند مبارزه خواهد کرد.

10 فروردیــن: در پایــان مســابقات شمشــیرباز­ی چهارجانبــ­ه قزاقســتان در اســلحه اپه، محمد رضایی به مدال طا دســت یافت و امیــر کنعانی به مدال برنز رســید. در بخش تیمی هم تیم ایران با قبول شکســت برابر قزاقســتان به مقام نایب قهرمانی رسید.

12 فروردیــن: آخریــن روز از تور جهانی پینــگ پنــگ چلنــج اســپانیا برگزار شــد و نیمــا عالمیــان بــا شکســت حریفانــی از پرتغــال و برزیل راهی مرحله نیمهنهایی شــد اما برابر نفر۴۵ جهان شکست خورد و باوجــود نرســیدن بــه فینــال، بــه مدال برنز با ارزش مســابقات دست یافت. همچنین رقابتهای جودو گرندپری در گرجســتان نیز برگزار شــد و تیم ملی جــودو که با 7 جــودوکار در این رقابتها حضــور یافتــه بود با کســب تک مــدال نقره جواد محجــوب به کار خــود پایان داد. در همین روز رقابتهای شــطرنج قهرمانی نوجوانان آســیا پیگیری شــد و شــطرنجباز­ان ایرانی در رده سنی مختلف در بخش سریع به ۵ مدال دست یافتند. عسل ابراهیمی و آرتین اشرف به مدال نقره رسیدند. ماهان رمضانی، مهدیــس مهــدوی و رضا مهــدوی به مدال برنز دســت یافتنــد. در همین روز مجله معتبر ورلدساکر اقدام به انتخاب ۰۰5 بازیکن برترفوتبال جهان کرد که از نگاه این مجله کشور برزیل ۰4 بازیکن در میان ۰۰5 بازیکن برتر جهان دارد و آلمان، فرانســه، اســپانیا، آرژانتین و ایتالیا در جایگاههای بعدی قرار دارند. سردار آزمون، ســعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، کاوه رضایی و مهدی طارمی 5 ایرانی حاضر در این فهرست هستند.

13 فروردین: ســعید احمــدی در رقابتهــای کاراته یو اس اوپــن در آمریکا بــا پیروزی مقابل تمامی حریفانش به نشــان طــای وزن منهای ۵7 کیلوگرم دســت یافــت. همچنیــن نمایندگان اســکی ایــران در نخســتین رویــداد برون مــرزی خود در ســال 97 موفق به کســب پنج مدال نقــره و برنز در رقابتهای بینالمللی «ارزروم» ترکیه شدند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran