Iran Newspaper

صعود بدون گل!

پرسپولیس از نسف قارشی یک امتیاز گرفت

-

در هفتــه پنجــم مرحلــه گروهــی رقابتهــای لیــگ قهرمانان آســیا و از گروه C پرســپولیس از ســاعت 9۱ در ورزشــگاه مرکــزی تاشــکند به مصــاف نسفقارشــی ازبکســتان رفــت. ایــن دیدار در حالی آغاز شــد که برانکو ایوانکوویچ تغییرات عمدهای را نســبت به بازی با ســایپا در ترکیــب تیــم خود ایجاد کرده بــود و به غیر از شــجاع خلیلزاده که محروم بود، بازیکنان ملیپــوش و فرشــاد احمــدزاده بــه ترکیــب اضافــه شــده و محســن مســلمان، احمــد نوراللهی و گادوین منشــا هم از ترکیب اصلی خارج شده بودند.

در دقیقــه یــک ایــن مســابقه فرشــاد احمدزاده از ســمت چپ حرکتــی را آغاز کرد و بــا ارســال تــوپ روی دروازه، فرصــت خوبی بــرای ســیامک نعمتــی ایجــاد کرد امــا ضربه ســر نعمتــی از بــاالی دروازه بــه بیــرون رفت. پس از آن، بازی در میانه میدان دنبال شــد تا این که در دقیقه ۸۱، آبیپوشــان نسفقارشی روی حرکتی که از ســمت راست انجام دادند، فرصــت خوبــی به دســت آوردنــد اما ارســال گانیــف را بیرانونــد بخوبــی دفــع کــرد. پس از آن هــم موقعیت خاصی بــرای دو تیم ایجاد نشــد و تنهــا در دقیقه 3۴، صــادق محرمی با حرکتی از ســمت راســت و ارســال توپ باعث شد فرصت خوبی برای علیپور ایجاد شود اما ضربه پای راســت او از بــاالی دروازه به بیرون رفــت تــا نیمــه نخســت این دیــدار با تســاوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمــه دوم، بــه نظــر میرســید کــه پرســپولیس حمــات بیشــتری را بــرای بــاز کــردن دروازه نســف انجام دهد اما از اواســط نیمــه دوم برانکــو نوراللهــی را بــه میــدان فرســتاد تا نشان دهد بیشــتر به حفظ کمربند خــط میانی تیمــش میاندیشــد و میخواهد محتاطانــه بــازی را ادامــه دهــد. هــر چند که نوراللهــی هجومــی بــازی میکــرد و یکــی دو موقعیــت خــوب هم به دســت آورد کــه آنها را از دســت داد. در ایــن شــرایط پرســپولیس بیشــتر بــه دنبال گلزنــی از طریق ضــد حمله بــود که یکــی از ایــن فرصتها هــم در دقیقه 4۸ بــا ضربــه احمــدزاده در حالــی کــه وی میخواســت از راه دور دروازه تیم ازبک را باز کند، از دســت رفت. نسف قارشی در لحظات پایانــی مســابقه هم یــک فرصت خــوب را از دســت داد کــه البتــه در موقعیت آفســاید به دســت آمــد و علیرضــا بیرانونــد آن را مهــار کــرد تا این دیدار با تســاوی بدون گل به پایان برســد و پرســپولیس با ۰۱ امتیــاز صعود خود را بــه مرحلــه بعــدی لیــگ قهرمانــان آســیا قطعــی کند و برای صدرنشــینی در بازی آخر به مصاف السد برود.

توضیــح ضــروری: بــا پــوزش از مخاطبان محترم، به دلیل محدودیت زمانی در ارســال صفحه بــه چاپخانه، گزارش بازی اســتقال و الریان که از ساعت ۰۲ روز گذشته در ورزشگاه آزادی برگــزار شــد را میتوانید در صفحه یک روزنامه مطالعه فرمایید.

تراکتور در فکر بقا، ذوب در اندیشه صعود در هفتــه پنجــم لیــگ قهرمانــان آســیا، تراکتورســ­ازی کــه در 4 دیــدار اولــش در گروه A فقط دو امتیاز به دســت آورده و قعرنشــین اســت، باید االهلی عربستان را شکست بدهد تــا امیدوار بــه بقا و صعــود بماند. ســرخهای تبریــزی کــه در آخریــن بازیشــان در لیــگ داخلــی بــا 3 گل بــه ذوب آهــن باختنــد، بــه ســبب میزبــان بــودن ســعودیها و انتخــاب امارات توســط آنها، از اوایل ایــن هفته به این کشور سفر کرده و مشغول تمرین در این شهر بودهانــد. امروز در گــروه دوم نیز ذوبآهن در حالــی پذیــرای الدحیــل قطر اســت کــه هنوز حســرت مســابقه رفت را میخورد زیرا در آن مســابقه تــا دقیقــه ۰7 با نتیجــه ۰-۱ از حریف پیــش بــود اما ســه گل دریافت کــرد. تیم امیر قلعهنویی البته با کسب ٦ امتیاز در 3 مسابقه بعــدیاش بــه رده دوم جــدول گروه رســیده و فتــح بــازی امــروز فوالدشــهر، میتوانــد بــه معنــای قطعیت صعودش پــس از الدحیلی باشــد که با حتمی شــدن صعودش انگیزهای قوی برای دیدار امروز ندارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran