Iran Newspaper

افزایش 3درصدی تلفات تصادف ها در نوروز79

-

رئیس پلیس راهور گفت: آمارهای موجود نشان میدهد در مجموع و از زمان اجرای طرح ویژه ترافیک نوروزی ۷۹۳۱، تلفات ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در جادهها و مسیرهای مواصالتی کشور۳ درصد رشد داشته است. سردارمهری گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، بیتوجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان از مهمترین عوامل تصادفها در ایام نوروز امسال بوده است.

وی که در حاشیه بازدید فرمانده ناجا از مرکز اطالعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (مرفوک راهور) سخن میگفت، اظهارداشت: بر اساس گزارشهای رسیده در تعطیالت نوروزی امسال با افزایش حدود 5۱ درصد تردد مسافران نوروزی در جادهها و مسیرهای مواصالتی سراسر کشور روبهرو بودهایم.درهمین راستا و به منظور کنترل ترافیک تمامی راههای کشور، ۵ هزار نیرو در طرح ویژه ترافیکی نوروز ۷۹ در سطح جادهها و مسیرهای مواصالتی سراسر کشور مستقر شدند.

سردار مهری با بیان اینکه در نوروز سال ۷۹ مردم ارتباط فعالی با پلیس داشتند و با یک برنامهریزی دقیق سفرهای خود را مدیریت کردند، اضافه کرد: ما با این دقت مسافران نوروزی امسال گره ترافیکی و ترافیکهای بلند مدت نداشته ایم، اما ترافیک سنگینی در ورودی شهرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس و قم را شاهد بودیم که با همکاری پلیس راهور این ترافیک هم مدیریت شد.

مهری خاطرنشان کرد: در بهار امسال با توجه به شرایط جوی کشور، سطح جادهها خشک و هوا بهاری بود و همین امر باعث شد تا تعداد سفرها افزایش یابد که این رقم حدود ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است. حال آنکه طبق ارزیابیهای میدانی انجام شده، جادههای کشور ظرفیت و کشش این حجم از سفر و خودرو را ندارند و با توجه به افزایش یک ونیم میلیونی تعداد خودروها در سال 6۹، افزایش سفرها یک موضوع عادی و قابل پیشبینی بود اما مردم امسال هم همکاری خوبی داشتند.

وی در ادامه افزود: در موج اول سفرها، شاهد کاهش ۵ درصدی تلفات و جان باختگان بودیم اما در موج دوم سفرهای نوروزی این روند برعکس شد و افزایش تلفات داشتیم به گونهای که در روز 0۱ فروردین ۷۳ نفر جان باختند.

وی تصریح کرد: این آمار نشان میدهد برخی افرادی که به سفر رفته بودند خسته شده و آمادگی جسمانیرانن­دگیرابرایب­ازگشتنداشت­ندوهمینامر باعث شده بهطور کلی ۳ درصد تعداد کشته شدگان افزایش داشته باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran