Iran Newspaper

امیدوارم بزودی مدال طالی لیگ جهانی را لمس کنم

گفتوگوی «ایران» با حمیده عباسعلی، بانوی کاراتهکا کشورمان

- محمد محمدی سدهی

کاراته ایران چند ســالی است که روند رو به رشــد خود را بخوبی طی میکند و ورزشــکارا­ن ایــن رشــته بــا حضــور در مســابقات معتبــر و کســب مــدال امیــد زیادی بــه آینده دارند، ورزشــی کــه اکنــون المپیکــی شــده و یکــی از امیدهای کســب مــدال بــرای کاروان ایــران در المپیــک 2020 بــه حســاب میآید. در روزهای پایانی سال گذشته یعنی 27 اســفند 96 مســابقات لیگ جهانــی کاراته در هلند برگزار شــد که در روز پایانــی این مســابقات حمیده عباســعلی بــه مــدال نقــره دســت یافــت. ایــن مدال نقــره بانــوی کاراته ایــران باعث شــد او به همــراه بهمن عســکری، دیگــر کاراتــهکا­ی نقــرهای ایران در رنکینگ جهانی صعود کنند، رنکینگی که دیروز از ســوی فدراسیون جهانــی کاراتــه اعالم شــد و حــاال این کاراتهکاها امیدوارتر از گذشته مسیر رو به رشد خود را طی خواهند کرد.

حمیده عباسعلی، بانوی نقرهای ایران در مسابقات کاراته لیگ جهانی هلند به خبرنگار «ایران» میگوید: «از ابتدای سال 2018 در مسابقات کاراته وان شــرکت کردم که در سومین دوره این مسابقات یعنی در هلند به مدال نقــره دســت یافتــم. در دومیــن دوره مســابقات که در دوبی برگزار شد هم بــه مــدال برنز دســت یافتــم و از نظر خودم پیشرفت محسوســی داشتم و میخواهم همیــن روند را حفظ کنم. تالشــم بر این است که در سال جاری بــاز هــم رنکینگــم را ارتقــا دهــم و در جایگاه بهتری قرار بگیرم.»

او ادامــه میدهــد: «شــروع مــدالآوری مــن دو ســال پیــش از مســابقات کاراتــه وان در فرانســه بود که بــه مدال برنز دســت یافتم، پیش از ایــن در رنکینــگ چهاردهــم بــودم اما مــدال نقرهام در هلند باعث شــد در رده هفتــم قــرار بگیــرم. البتــه در ســال 2017 هــم بــه دلیل اســتراحت در هیــچ کدام از مســابقات کاراته وان حضور نداشــتم و این موضوع باعث شــد جایگاهم را در رنکینگ از دست بدهم. اختالف بین نفرات بســیار کم اســت و این احتمال وجود دارد که در ماههای آینــده در رنکینگ وضعیتم بهتر شود و جایگاهم ارتقا یابد.»

عباســعلی درخصوص مسابقات هلند بیان میکند: «مســابقات کاراته وان در هلند از سطح باالیی برخوردار بود و رقبای خوبی در این دوره حضور داشتند. تالشم بر این بود که به مدال طال دست یابم اما نتوانستم در فینال عملکرد خوبی داشته باشم. در دیدار پایانی این مســابقات بــرای چندمین بار به مصــاف آیومی از ژاپن رفتم اما متأســفانه ماننــد همیشــه در هانتــی (بــا رأی و پرچــم داوران) مغلــوب او شــدم. امیدوارم در دیدارهای بعدی که با او پیکار میکنم، اجازه تکرار این شکست را ندهم.»

او میگوید: «با گذشــت مسابقات از نظــر بدنــی شــرایطم بهتر شــد و با توجــه بــه تمرینــات خوبی که پشــت ســر گذاشــتم، از آمادگــی خوبــی برخــوردار شــدم. امیــدوارم بــا تداوم روند آمادهســاز­ی، در ســال 97 نیز به نتایج مدنظر خود دســت پیدا کنم تا رفته رفته مهیای حضــور در المپیک 2020 باشم.»

ایــن بانــوی کاراتــهکا­ی کشــورمان با اشــاره بــه روند رو به رشــد کاراته در سالهای اخیر میگوید: «در چند سال اخیــر کاراته عملکرد خوبی داشــت و همه بچهها روند رو به رشدی داشتند. امســال مســابقات مهمــی در پیــش داریــم و بایــد تمــام تالشمــان ایــن باشد تا به نتیجه دلخواه دست یابیم. همیشه تالشــم بر این اســت که جزو بهترینها باشــم و با گذشــت سالها تجربیاتم بیشــتر شــده و امیدوارم که بزودی مــدال طالی مســابقات لیگ جهانی را لمس کنم.»

او بیان میکند: «مسابقات مهمی همچون بازیهای آسیایی و انتخابی المپیک را در پیــش داریم و قطعاً در ســال جاری کارمان بســیار ســختتر خواهــد بــود. از نظــر مــن ســال 96 ســال خوبی بــرای کاراته بــود و از نظر شــخصی هم به نتایج خوبی دســت یافتــم، مســیر پیشــرفت در کاراتــه را خیلی خوب طی کردم و میخواهم با سرعت بیشتر این مسیر را طی کنم.»

عباسعلی با اشاره به حضور کاراته در المپیــک و هیجانــش از حضور در ایــن رویــداد بــزرگ میگویــد: «همه دوســت دارند به دلیــل اولین حضور کاراتــه در مســابقات المپیک بهترین نتیجه را کســب کننــد، من امیــدوارم که تک تک بچهها در المپیک حضور یابند و به مدال دست یابند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran