Iran Newspaper

خشم و جنون مرگبار دختر ایرانی در ساختمان «یوتیوب»

-

براساسگفته­هایسخنگویپ­لیسسانفران­سیکو، سه نفر نیز توسط این زن ایرانی االصل بهسختی مجروح شدهاند که حال یکی از آنها وخیم است. رسانههای خبری هم نام این زن مهاجر را نسیم اقدم، 39 ساله و ایرانی تبار اعالم کرده و برخی رسانههای اجتماعی هم گفتهاند که او متولد ایران و از ساکنان کالیفرنیای جنوبی بوده است. بهگزارش خبرگزاریها تقریباً حوالی ظهر روز سهشنبه بود که این زن در دفتر یوتیوب واقع در شهر سنبرونوی ایالت کالیفرنیای امریکا شروع به تیراندازی کرد و موجب ترس و وحشت کارکنان و شهروندان عادی حاضر در حوالی ساختمان محل تیراندازی شد. تخلیهساختم­انیوتیوب

مأموران پلیس محلی که پس از اعالم این تیراندازی در داخل ساختمان به محل حادثه اعزام شده بودند از همان لحظات اولیه از مردم و شهروندان درخواست کردند که به هیچعنوان از خانههای خود خارج نشوند. در این عملیات، نیروهای ویژه پلیس نیز حاضر شده بودند تا در صورت ادامه درگیری و تیراندازی، به مقابله با فرد مهاجم بپردازند در حالی که عامل جنایت پس از تیراندازی خودکشی کرده بود. بهگفته سخنگوی پلیس، ساختمان یوتیوب بالفاصله بعداز اعزام نیروهای ویژه، تخلیه شد که طبق آمار منتشر شده، دردفتر این شبکه اینترنتی واقع در شهر سن برونوی کالیفرنیا بیش از یک هزار تن مشغول کارهستند.بعضی از کارشناسان و خبرنگاران امریکایی بر این باورند که انگیزه فرد مهاجم سیاستهای نادرست شبکه اجتماعی یوتیوب بوده است. در حالی که برخی دیگر معتقدند این تنها یک خصومت شخصی بوده است، اما هنوز نمیتوان به طور قطع درباره انگیزه عامل جنایت اظهار نظر کرد.تادشررمن- مدیر تولید یوتیوب-نیز در صفحه کاربریاش در توئیتر نوشت: «وقتی تیراندازی شد، من به اتفاق چند تن ازهمکارانم­درجلسهبودی­مکهپسازشنی­دنصدای تیر اندازی، کارمندان و همکارانم چنان با عجله از ساختمان خارج شدند که ابتدا تصور کردم زمین لرزهای رخ داده است.دونالد ترامپ- رئیس جمهوری ایاالت متحده امریکا- نیز چند ساعت بعد در توئیتر خود با خانوادههای مجروحان و افراد حاضر در ساختمان یوتیوب ابراز همدردی و از تالش نیروهای پلیس نیز تشکر کرد. تیراندازیو­تیوبکیست؟

«نسیم نجفی اقدم» 39 ساله که پس از حمله و تیراندازی به دفتر مرکز یوتیوب در کالیفرنیا اقدام به خودکشی کرد متولد ارومیه و ساکن محله ریورساید در شرق لسانجلس بود که انگار بهدلیل اختالف با پسرمورد عالقهاش دست به این جنایت زده و مرد 36 سالهای که در وضعیتی وخیم در بیمارستان بهسر میبرد، دوست وی بوده است.این زن قبل از پایان دادن به زندگیاش، پسر 36 ساله ای را همراه با دو زن دیگر با اسلحه کمری 9 میلیمتری هدف قرار داد و سپس به زندگی خود خاتمه دادیکی از کارمندان یوتیوب میگوید: جلوی دفتر مرکزی شاهد دعوای نسیم و مرد مضروب بوده که آن مرد با صدای بلند به او گفته که آیا میخواهی به من تیراندازی کنی؟ نسیم، سپس در حال مشاجره با مرد جوان وارد ساختمان شده و بالفاصله تیراندازی کرده است.نسیم نجفی اقدم که قبل از رفتن به امریکا در مهرشهر کرج زندگی میکرد، صاحب کانالی بهنام ‪Nasime Wonder1‬ با 5 هزار مشترک بود که ویدئوهایش بیش از یک میلیون بازدید داشته اما بعداز این اتفاق یوتیوب این کانال را پاک کرده است. ظاهراً وی در ویدئوهای خود از یوتیوب شاکی بوده که چرا محتوای وی را فیلتر کرده و باعث شده تا کم مخاطب شود.

اما از سوی دیگر مأموران پلیس میگویند این زن جوان با پسرموردعال­قهاش اختالف داشته که ضمن مشاجره با او وارد ساختمان یوتیوب شده و با اسلحهای که همراه داشته او و دو نفر از دختران کارمند یوتیوب را هدف گلوله قرار داده و سپس اقدام به خودکشی کرده است.

پدر نسیم نیزگفته، قبل از حمله دخترش، با پلیس تماس گرفته واز حال پریشان او خبر داده است.وی در مصاحبه با رسانههای امریکایی اعالم کرده دخترش از شرکت یوتیوب عصبانی و متنفر بوده و اعتقاد داشته این وبسایت نسبت به ویدئوهای وی با تبعیض برخورد کرده است. اسماعیل نجفی اظهارداشته، شب پیش از حادثه با پلیس محل زندگیشان در شهر سندیگو ایالت کالیفرنیا تماس گرفته است. چون چند روزی دخترش مخفی شده بود که احتمال میداده از روی عصبانیت ممکن است به دفتر یوتیوب مراجعه کند.

کمی بعد پلیس به اسماعیل اطالع داده دخترش را در حدود 50 کیلومتری جنوب شرقی دفتر یوتیوب در شهر مانتین ویوی کالیفرنیا در حالی که داخل خودرواش خواب بوده پیدا کرده است. اما پلیس به بررسی کارت شناسایی و مدارک خودروی نسیم نجفی اقدم بسنده کرده است.بهاین ترتیب به نظر میرسد دخترجوان وقتی با پسرمورد عالقهاش برخورد کرده همراه با او وارد ساختمان یوتیوب شده و پس از مشاجره با این جوان شروع به تیراندازی کرده و بعد خودش را هم کشته است که اینگونه رفتارها نشان دهنده حاالت روانی و اختالل شخصیتاش بوده است.

پلیس اعالم کرده از این زن ویدئوهای متعددی بهجا مانده که در بخش نظرات برخی از آنها، کاربران نسبت به سالمت روانی وی ابراز تردید کردهاند و در برخی دیگر، این زن به جلوگیری از پخش ویدئوهایش توسط یوتیوب اعتراض میکند.

 ??  ?? ماجرای تیراندازی یک زن جوان ایرانیاالص­ل در ساختمان مرکزی شبکه اینترنتی «یوتیوب» در کالیفرنیای امریکا که پس از شلیک به سه مرد و زن، دست به خودکشی زد، کارآگاهان جنایی امریکا را با ترور جنونآمیز عاشقانهای روبهرو کرده است. چرا که پلیس ایالت کالیفرنیا برای...
ماجرای تیراندازی یک زن جوان ایرانیاالص­ل در ساختمان مرکزی شبکه اینترنتی «یوتیوب» در کالیفرنیای امریکا که پس از شلیک به سه مرد و زن، دست به خودکشی زد، کارآگاهان جنایی امریکا را با ترور جنونآمیز عاشقانهای روبهرو کرده است. چرا که پلیس ایالت کالیفرنیا برای...
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran