Iran Newspaper

تو از کدام سیاره آمدهای؟!

گل 119 رونالدو، یووه و بوفون را نابود کرد

- وصال روحانی

گل شــگفتانگی­ز کریــس رونالــدو مقابــل یوونتــوس در دیدارهــای سهشــنبه شــب لیگ فوتبال قهرمانان اروپا، تحســینها را نسبت به وی به اوج خود رســانده است. درست است که یووه در بدترین شرایط خود 0-۳ شکست خورد و شانس آورد که حداقل سه چهار گل دیگر هم نخــورد اما این قیچــی برگردان اســتثنایی فوق ســتاره ۳۳ ســاله و پرتغالــی رئــال مادریــد بود کــه گورخرهای تورین را به کلی نابود و باشــگاه ایتالیایــ­ی را تحقیــر و بــازی برگشــت دو تیم در مرحله یکچهارم نهایی لیــگ قهرمانان اروپا را بــه یــک فرمالیتــه تبدیــل کــرد و حتــی رفتار مثل همیشــه نمونــه جــان لوئیجی بوفــون در پایان مســابقه و خوش و بش او با نفرات رقیب غم عظیــم یارانــش را پنهان نکــرد. واکنشها نسبت به این گل از سوی نامداران پرشمار بود. زینالدین زیدان، سرمربی شادمان رئال گفت ایــن گل فقــط از نوابــغ برمیآید اما به شــوخی گفــت گل ســال 2002 وی بــه بایرلورکــ­وزن در فینال لیــگ قهرمانان از گل رونالدو قشــنگتر بــوده اســت. زالتــان ابراهیمووی­ــچ ســوئدی بــا لحنــی کاماً جــدی گفت گل 6 ســال پیش وی به تیم ملــی انگلیس که با قیچی برگردان ولی از فاصلهای حدود 40 متر به ثمر رســید، طبعاً بهتــر از گل رونالــدو بــوده اســت. گــرت بیل در مورد دو گل رونالدو در این شب چیزی نگفت و برخاف سایر رئالیها از روی نیمکت به حالت انفجار کنده نشــد و فقط لبخنــدی کوچک زد و خود رونالدو اظهار داشت از هواداران یوونتوس متشــکر اســت زیــرا نخســتین بــاری اســت کــه طرفداران تیــم رقیب برای وی کف میزنند. او افزود: انتظار زدن این گل را نداشــتم ولی بهتر است به کل دســتاورده­ای تیم بپردازیم زیرا ۳ گل به حریفی بزرگ و آن هم در زمینش زدیم.

تشــویق رونالــدو بــه خاطــر گل مذکــور به هــواداران یووه محدود نشــد و ماســیمیلی­انو الگــری، ســرمربی بیانکونــر­ی (یوونتــوس) هــم در تمجید از وی گفــت: بعضی حرکات رونالــدو از هیچ فرد دیگری ســر نزده اســت. اگر رئال و بارسلونا از بهترین تیمهای جهان هستند، به این سبب است که رونالدو و مسی در آنها توپ میزنند. ■ گل فضایی در آینه مطبوعات

رونالدو کــه طی مســابقه و در پایان رفتار احترامآمیز­ی با جان لوئیجی بوفون داشت (بوفــون تا به حــال 9 گل اروپایی از او خورده اســت!) از منظــر برخــی مطبوعــات دیــروز اروپــا البــد از فضــا و ســیارهای دیگــر آمــده است وگرنه نمیتوانســ­ت گلی خارقالعاده از ایــن دســت بزند. وی که با ایــن گل تعداد گلهایــش را در ایــن پیکارهــا بــه عــدد 119 رســاند و از مســی بیشــتر فاصلــه گرفــت، به شــکل زیــر در تیترهــا و عبــارات صفحه اول برخــی روزنامههــ­ای چهارشــنبه اروپــا مورد اشاره و تجلیل قرار گرفت:

تو از کدام سیاره آمدهای؟! مارکا: چه گلی کوریره دلو اسپورت: یک اثر هنری توتو اسپورت: روی سیارهای دیگر اکیپ: بر فراز سیارهای دیگر ابوال: او بزرگترین است. ■ بایرن هم برد اما «سهویا» امیدوار است

ناگفتــه نماند که سهشــنبه شــب در دیگر مســابقه رفــت مرحلــه یکچهــارم نهایــی لیگ قهرمانــان اروپا، بایرن مونیخ به برتری 2-1 در زمیــن ســهویا نائــل آمــد. هــر دو گل تیــم آلمانــی را مدافعــان حریف به اشــتباه در دروازه خــودی جــای دادنــد امــا وینچنزو مونتا، ســرمربی ایتالیایی ســهویا مدعی شد هنــوز بخــت صعــود بــرای تیمــش در دیدار برگشت در الیانز آرهنای مونیخ وجود دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran