Iran Newspaper

عربستان خود را تا سطح یک مجیزگوی رژیم اشغالگر قدس تنزل داده است

-

سخنگوی وزارت خارجه ایران به سخنان مدعی جویانه ولیعهــد ســعودی واکنــش نشــان داد و آن را در امتداد تفرقــه افکنــی ریــاض در جهــان اســالم توصیــف کرد. بن ســلمان، ولیعهــد ســعودی بتازگــی در گفتوگو با «مجله تایم» ایران را دشــمن مشترک ریاض و تلآویو توصیف کرده و گفته میتوانند با رژیم صهیونیستی در زمینههای بسیاری همکاری داشته باشند. او همچنین مدعی شــد: «ایــران جزو پنج کشــور بزرگ اســالمی در زمینه اقتصادی نیســت و حجم اقتصاد عربستان چند برابر ایران است و سرعت پیشرفت اقتصاد عربستان دو یا سه برابر ایران است. به گفته بن سلمان، «مشکالت و اختالفات تنها میان ایران و عربستان نیست؛ بلکه میان ایران و عربســتان، امارات، مصــر، کویت، بحرین، یمن و تعدادی از کشــورهای جهان است. بنابراین عربستان تضمین میکند که تمام نقشهها و برنامههای ایران در داخل مرزهای خود خواهد مانــد». به گزارش «ایران» بهــرام قاســمی در واکنــش بــه ســخنان تــازه ولیعهــد سعودی گفت: «جاهطلبی ولیعهد بداندیش سعودی از حد و اندازه برون شده است و میرود تا به یک بیماری العــالج و مزمــن بــدل شــود. او در جنگ قــدرت درون خاندان ســلطنتی و برای جلب حمایت امریکا و اخیراً رژیم اشــغالگر قــدس در کنار پرداخــت میلیاردها دالر از ثروت مردم خود، به بیان هر ســخن مضحک و البته شــرمآوری نیز مبــادرت میورزد. این تازه از راه رســیده جویای قدرت و نام چشم خرد بر تمامی واقعیتهای تاریخی و هفت دهه جنایات رژیم غاصب و کودککش صهیونیســت­ی فرو بســته و در خیانتی بزرگ و آشکار به آرمان فلســطین دم از شناسایی و همسویی کشورش با این رژیم نامشــروع میزند. این سخنان نشان میدهد او نه تاریخ خوانده است، نه جغرافیا میداند، نه آرمان مردم خود و آزادگان جهان را درمی یابد و نه از ســتمی که بر امت اســالمی و فلسطینیان رفته و میرود چیزی میفهمــد و نــه فلســطین، نه جهــان عرب، نــه جهان اسالم و نه دوست و نه دشمن را از هم باز میشناسد».

قاسمی افزود: «هشدار میدهیم همه توطئههای تفرقــه افکنانــه ســالیان اخیــر در میــان کشــورهای اســالمی و ایجــاد و گســترش گروههــای تروریســتی و افراطگــرا هماننــد داعــش و همــزادان آن، بــا هدف بــروز نفــاق و انشــقاق در جهــان اســالم و فراموشــی تدریجــی آرمان فلســطین و ایجاد حاشــیه امن برای رژیــم جعلــی و غاصب صهیونیســت­ی طراحی و اجرا شده است».

ســخنگوی وزارت امــور خارجــه در پایــان تصریــح کــرد: «سیاســتهای دوران اخیــر ســعودیها یــک تراژدی بســیار غم انگیز اســت که کشــوری اسالمی با آن همــه ادعاهــای پر طمطراق خود را تا ســطح یک مجیزگوی رژیم اشغالگر قدس تنزل دهد. قطعاً این مذلــت و خودزنی، فرجام شــومی برای مســببان این عقبگــرد تاریخــی به همراه خواهد داشــت و بهعنوان ننگــی بزرگ برای عربســتان در رونــد تحوالت جهان اسالم ثبت خواهد شد».

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran