Iran Newspaper

۷ درصد از پذیرشهای اورژانس اجتماعی خشونتهای خانگی است

-

رئیس اورژانس اجتماعی کشــور با اشــاره به اینکه در نیمه اول ســال گذشــته، ۶۴هــزار و ۴۷۶ نفــر از خدمــات اورژانس اجتماعــی اســتفاده کردهاند، گفت: مــوارد مربوط به خشــونتهای خانوادگی حدود ۷ درصــد از کل پذیرشهای اورژانــس اجتماعــی را شــامل میشــود. رضــا جعفــری افــزود: آمارها نشــان میدهد که در سال ‪۴۶8 ۵۹،‬ هزار و ۲0۶ نفر از طریق مراکز اورژانس اجتماعی در کشور شناسایی و از خدمات آن بهرهمند شدهاند.

رئیــس اورژانــس اجتماعــی با بیان اینکه در ســال ‪۵ ۵۹،‬ هــزار و ۲۷۴ نفر و در نیمه اول ســال ۶۹ نیز حدود ۳ هزار و ۹۷۷ مورد از مأموریتهای اورژانس اجتماعی مربوط به اقدام به خودکشی بوده است، اظهار کرد: بخش عمدهای از مداخــات تخصصــی انجــام شــده از ســوی اورژانــس اجتماعــی منتــج به انصراف از اقدام به خودکشی شده است.

جعفــری بــا بیــان اینکه اورژانــس اجتماعی با هــدف مداخلــه زود هنگام، فوری و تخصصی در مواردی چون کودک آزاری، همسر آزاری، معلولآزاری، ســالمند آزاری، خودکشــی، فــرار از منــزل، تنشهــای خانوادگــی، شناســایی آســیبهای اجتماعی ...و وارد عمل شدهاســت، تصریح کرد: جایگزینکرد­ن مداخــات روانــی و اجتماعــی به جای مداخــات قضایی و انتظامــی، یکی از برنامههای سازمان بهزیستی در اورژانس اجتماعی است.

وی در ادامــه اظهار کــرد: برنامه اورژانس اجتماعی متشــکل از واحدهایی نظیــر مرکــز مداخله در بحرانهای فــردی، خانوادگی، اجتماعــی، پایگاههای خدمات اجتماعی، خط تلفن ۳۲۱ و تیمهای خدمات سیار اجتماعی است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran