Iran Newspaper

مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون اصل 44 برای «حمایت از کاالی ایرانی»

در اولین جلسه سال جدید بهارستان مطرح شد

-

اولین جلسه مجلس در سال جدید روز گذشته برگزار شد. تأکید بر «حمایت از کاالی ایرانی» که شعار سال 97 اســت، یکی از محورهای برجســته جلســه دیروز بهارســتان بــود چنانکه هــم در نطق پیش از دســتور رئیس مجلس و هم نطقهای میان دستور و تذکرات و اظهار نظرهای نمایندگان نمود داشــت. درهمین راستا، رئیس مجلس به منظور تحقق شعار سال به کمیسیون ویژه اصل ۴۴ برای تهیه پیشنهادهای­ی در راستای حمایت از کاالی ایرانی مأموریت داد.

به گزارش خانه ملت، علی الریجانی با اشــاره به سخنان رهبر معظم انقالب در ابتدای سال جدید و تأکید بر حمایت از کاالی ایرانی، گفت: در این زمینه هــم تولیدکننــ­دگان وظایف مهمــی برعهــده دارند کــه تولیــدات با کیفیــت فراهم نماینــد و هم عرضه کننــده کاالها باید زمینه اعتمــاد عمومی در مصرف کاالی ایرانــی را فراهــم کننــد. وی افزود: رســانههای گروهی بویژه سازمان صدا و سیما در تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی وظایفی برعهده دارند و هم دولــت بخصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشــاورزی در جهت صیانت از تولیدات ملــی و ایجــاد ممنوعیــت واردات محصوالتی که در داخــل تولیــد کافــی و مناســب دارد، وظایف مهمی دارند.

الریجانــی بــا اشــاره بــه وظایــف بانکهــا عنوان کــرد: بانکهــا مســئولیت ســنگینی برعهــده دارنــد کــه در جهــت تســهیالت الزم بخــش تولیــد دســت بــه اصالحــات درونــی خود بزننــد در همه ایــن امور مجلــس شــورای اســالمی آمادگــی دارد زمینههــای قانونی الزم را فراهم کند.

رئیــس مجلــس شــورای اســالمی تأکیــد کــرد: از کمیســیون ویــژه حمایــت از تولیــد ملــی و نظــارت بــر اجــرای سیاســتهای اصــل 44 به عنــوان محور اصالحــات قانونــی میخواهــم بــا مشــورت مرکــز پژوهشهــای مجلــس و کمیســیونه­ای تخصصی و رایزنــی بــا بخشهای دولتی ذیربــط و با همفکری با اتــاق بازرگانــی و اتــاق اصناف پیشــنهاده­ای الزم را تدویــن و ظرف ســه هفتــه آینده به مجلــس ارائه نمایند. وی ادامه داد: همچنین کمیسیون با استفاده از گــزارش مراکز نظارتی و بررســیهای خــود هر ماه گزارش پیشرفت امور را به مجلس تقدیم کند. ■ انتقادازسی­استهایسعود­یدرمنطقهوف­لسطین

رئیــس مجلــس در بخش دیگــری از نطــق خود بــا اشــاره به اقدامــات اخیر ســعودیها گفت: چقدر باید تأســف خورد که ســعودیها با حضور در امریکا و تــالش زیــاد بخش قابــل توجهــی از منابــع مردم مسلمان عربستان را تقدیم دولتهای دالل صفت امریکا کردهاند؛ اما آنها به جای تشکر اعالم میکنند اگر امریکا از کشــورهای حــوزه خلیج فارس حمایت نکند، ظرف دو هفته از بین میروند. وی با اشــاره به افتتاح رســمی پایگاه انگلیــس در بحرین هم افزود: این اقدام در روزهای گذشــته امــر قابل توجهی بود؛ دولت انگلیس بدون توجه به خواست مردم بحرین و حضور عادالنه و با رأی خود برای حکومت، با اموال مردم مظلوم و مسلمان بحرین هزینه ایجاد پایگاه و حضور سربازان خود را فراهم کرده است.

رئیــس دســتگاه قانونگــذا­ری کشــور بــه حــوادث اخیــر در فلســطین اشــاره کــرد و گفــت: تالشهــای مرموزانه توسط امریکا و برخی کشورهای عربی نظیر ســعودی در جریان اســت که با ســختگیری بر مردم فلســطین و آشفتهســاز­ی فضــای منطقــه بــه خیال خود ملت فلســطین را در گوشــهای از کرانه باختری بــا محوریــت غــزه محصــور و به قــول خود ماجــرا را ختــم بــه خیر کننــد. وی تأکید کرد: به نظر میرســد با اعالم ذلیالنه ســعودیها در مشــروعیت بخشــی به رژیم صهیونیســت­ی و منافعی که در رابطه با رژیم صهیونیســت­ی ذکر کردهانــد، ســعودیها عالقه مند هســتند هم پول ملت خــود را در خدمــت امریکا به تــاراج دهند و هم پیشــقراول­ی این پــروژه منحوس را برعهده گیرند اما جوانان مجاهد فلسطین تخیالت آنها را به سرابی تبدیل کرده است.

الریجانی افزود: مجلس شــورای اســالمی ضمن محکــوم کــردن اقدامــات رژیــم صهیونیســت­ی در به شــهادت رســاندن و مجــروح کــردن مــردم مظلوم فلســطین از صاحبنظران کشورهای اسالمی و عربی و مجالــس این کشــورها میخواهد که به مســئولیت اســالمی و انســانی خود در این مقطع حساس توجه داشــته باشند و جلوی این رســوایی بزرگ کشورهای عربی را بگیرند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran