Iran Newspaper

خانوادگی بازی کنید

- ماهرخ چنگیز

بازیهـــای موبایلـــی یکـــی از بهتریـــن راههـــا بـــرای ســـرگرم شـــدن در کوتـــاه مدت و گاهـــی اوقات فرامـــوش کردن برخی مشکات و اســـترسها­ی روزانه هســـتند. اکثر این بازیهـــا را میتوانید پشـــت ترافیک، در اتوبوس یا تاکســـی و … بـــازی کنیـــد تا وقت مـــرده خود را بگذرانید. در اکثـــر مواقع هم بازیها را روی موبایـــل خود نصـــب میکنیم که تنهـــا مخاطبش خودمان هســـتیم و با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف تنها خودمـــان را بـــه چالش میکشـــیم، اما بایـــد بدانید برخی از بـــازی ها موبایلی هستند که شـــما میتوانید چند نفره به صورت آنایـــن یا در جمع دوســـتان و خانواده خود بازی کنید.

یکی از ایـــن نوع بازیهـــا «منچرز» یا منج آناین اســـت. این بـــازی تقریباً همان بـــازی منچ نوســـتالژ­یک اســـت با ایـــن تفاوت کـــه شـــما میتوانید آن را در دنیـــای دیجیتال تجربـــه کنید، در بازی شـــما با همان قواعـــد بازی منچ قدیمی روبه رو خواهید شد و هیچ چیز تغییر نکرده است، یعنی در منچرز هر بازیکـــن چهار مهره دارد که باید آنها را به مقصد نهایی در بازی برساند.

برای ورود بـــه بازی هم طبق قانون آن بایـــد آنقدر تـــاس بیندازید تا عدد شـــش بیاورید تا امکان شـــروع به بازی و حرکت مهره خود را داشـــته باشـــید. بـــا ورود به بـــازی، میتوانید مهرههای خـــود را طبـــق عـــددی کـــه میآوریـــد حرکت داده و هر زمان به مهره حریف رســـیدید، آنهـــا را از بازی حـــذف کنید. بههمین ترتیـــب اگر خانـــهای که وارد آن میشوید توسط مهرهای از خودتان اشغال شده باشد، یا باید مهره دیگری را حرکـــت دهید یا نوبتتان از دســـت مـــیرود. یکـــی دیگـــر از مزیتهـــای این بازی موبایلی این اســـت که شـــما میتوانیـــ­د مانند نســـخه قدیمی آن با خانـــواده یـــا دوســـتانت­ان آن را امتحان کنید.

همچنین یکـــی دیگر از قابلیتهای جالـــب دیگـــر منچـــرز ایـــن اســـت که میتوانیـــ­د بهصـــورت آفاین بـــا ۴ نفر از اعضـــای خانـــواده یا دوســـتانت­ان آن را بـــازی کنید. یعنی بـــرای لذت بردن از این بازی در کنار دوســـتان و خانواده نیـــازی بـــه متصل شـــدن بـــه اینترنت نخواهیـــد داشـــت. این بـــازی که بیش از ۰۰۲ هـــزار دانلـــود تا به حال داشـــته به صـــورت رایـــگان در اختیـــار کاربران سیســـتم عامـــل اندرویـــد قـــرار گرفته است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran