Iran Newspaper

از افزایش اعتبارات برای تقویت مرزها تا کنترل جرایم در فضای مجازی

-

گروه حوادث/ فرمانده ناجا در گزارش یکساله از عملکرد ناجا، با اشاره به برنامههای پلیس برای کنترل جرایم در فضای مجازی، جادهها، مرزها ...و سالی ایمن را نوید داد.

به گزارش «ایران»، سردار حسین اشتری درباره عملکرد پلیس در مرزها و ناآرامیهای داخلی گفت: حدود 2/5 میلیون نفر سال گذشته از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برای شرکت در اربعین عبور کردند و ۰۳ هزار نیرو را برای پوشش به کار گرفتیم که بهترین سال خدماترسانی و پوشش دهی انتظامی، امنیتی و ترافیکی مراسم اربعین بود. در اغتشاشات دی ماه، پلیس به بهترین شکل و با هوشمندی و بدون هیچ حاشیهای آن را مدیریت کرد. پلیس در قضیه پاسداران با اقتدار و هوشمندی عمل کرد و جلوی فتنهای را که میتوانست غائلهای به پا کند، گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در چهارشنبه آخر سال ۰۳ درصد به نسبت سال گذشته کاهش مصدومیت و حوادث را داشتیم اما در تعطیالت نوروزی تعداد کشتهها 8۳ نفر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشتیم.

سردار اشتری درباره وضعیت نقاط حادثه خیز کشور گفت: حدود ۰۰۴۵ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که به مسئوالن مربوطه اعالم کردهایم که ۰۰۰۳ نقطه در جادههای اصلی واقع شده است.

وی به وضعیت شماره گذاری خودروها نیز پرداخت و افزود: خودروسازان باید حداقلها را مانند کیسه هوا، ترمز و ایمنی رعایت کنند و اشکاالت مربوط به ایمنی خودرورابهم­ردماطالعده­ندتاشرکتها­رفع کنند. سالجاری در خصوص در نظر گرفتن ایمنیخودرو­بههنگامشما­رهگذاری، بشدت سختگیری خواهیم کرد و در این باره با هیچ کس تعارف نداریم و در صورت مشاهده ناایمنی منجر به تلفات از شرکت سازنده شکایت قضایی میکنیم. فرماندهناج­اهمچنیندرخ­صوصاستفاده خودروهای خارجی توسط پلیس گفت: این خودروهابهج­هتاستفادهد­رمأموریتها­ی مرزی، کوهستانی و پلیس راه بهکار گرفته شدهاند و با شعار حمایت از کاالهای ایرانی مغایرتی ندارد.

وی تأکید کرد: در خصوص قاچاق در مبادی رسمی بارها به مسئوالن مربوطه با آمار اعالم کردیم و در این خصوص، انبارها را در داخل شهرها کنترل خواهیم کرد. همچنین قرارگاه مبارزه با ورود کاالی قاچاق در ناجا تشکیل شده است و امسال آن را تقویت خواهیم کرد. درحال حاضر امکانات به روزی مانند دستگاه ایکس ری که سال گذشته هم درخواست داده ایم، در اختیار نداریم و هنوز اقدامی نشده است. هزینه این دستگاه یک صدم هزینه آسیبهای اجتماعی که قاچاق بر ما وارد میکند هم نیست.با توجه به اینکه از گمرک، کاالی قاچاق وارد میشود و پلیس درخواست حضور در آنجا را دارد، مصوبهای از ستاد کل داریم. سال گذشته نیز انبارهای بسیاری در تهران کشفیات داشتیم که یک نمونه آن لوازم آرایشی بود که میتوانست سالمت شهروندان را به خطر بیندازد. در برخورد با شبکههای بزرگ و مافیایی هر موقع به سراغ شان میرویم توصیهها زیاد میشود ولی نیروی انتظامی با قدرت دنبال میکند.

وی گفت: اعتبارات در خصوص تقویت مرزها ۰4 درصد افزایش داشته و روحیه بسیار خوبی در مرزبانها داریم و مرزنشینها هم همکاریهای خوبی با مرزبانان ما دارند که در اینجا از آنان تشکر میکنم. سال گذشته نسبت به سال ۵۹ دو برابر بیشتر کشفیات کاالی قاچاق داشتهایم.

اشتری افزود: سال گذشته ۰۰۷ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به سال قبل تر ۴۱ درصد افزایش داشتهایم که ۷۷ درصد در مرزهای شرقی این کشفیات صورت گرفت.

بیشترین عملکرد در مبارزه با مواد مخدر متعلق به نیروی انتظامی است و سند آن شهدایی است که تقدیم کردهایم.

اشتری گفت: سال گذشته 8۴ درصد افزایش جرم در فضای مجازی به نسبت سال ۵۹ داشتیم که البته ۴8 درصد افزایش کشفیات داشتهایم که بر اساس نرم جهانی ۰۵ درصد عملکرد باالتری داریم. تا زمانی که زیر ساخت بومی نباشد ضرر خواهیم کرد و باید به سمت پیام رسانهای داخلی برویم اگر این کار را نکنیم ضرر خواهیم کرد. پیام رسانهای خارجی از جمله تلگرام ۰۳ درصد جرایم ارتکابی را به خود اختصاص داده است. مطالبی که میگویم جنبه تبلیغاتی و سیاسی ندارد. جرم در این فضا واقع میشود و مطالبی که گفته میشود برای حفظ سالمت جامعه و خانواده است.ما میتوانیم در بهکارگیری پیام رسانهای داخلی با همت و تالش موفق عمل کنیم.

به گفته سردار اشتری، در سالهای ۶۹ و ۵۹ گامهای خوبی برای معیشت پرسنل برداشتیم که در سالجاری نیز ادامه خواهد یافت. اقدامات ما برای پرسنل در مقابل زحمات همکارانمان ناچیز است و اینکه با روحیه بلند خود ما را تحمل میکنند سپاسگزاریم. پرسنل ما به عشق کشور و رهبر عزیزشان خدمت میکنند و این افتخاری است. سال ۷۹ سال خوب و امنی خواهد بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran