Iran Newspaper

شهردار تهران مجددًا استعفا دهد

دادستان کل کشور ضمن انتقاد از شورای شهر تهران برای نپذیرفتن استعفای نجفی تأکید کرد

-

درخواســت دادســتان کل کشور برای اســتعفای مجدد محمد علی نجفی شــهردار تهــران، کاف ســردرگم کنارهگیــر­ی شــهردار پایتخــت را پیچیدهتــر کرد؛چــه افــرادی کــه تــا صبح دیروز معتقد بودند اســتعفای نجفــی بیش از آنکه «خودخواســت­ه» و ناشــی از «بیماری» باشد، محصول فشــارهای بیــرون از مجموعــه شــهرداری اســت، حــال بــه ســخنان صریــح دادســتان کل کشــور اســتناد میکنند که دیروز در دیدار با کارکنان دادستانی کل کشور مطرح شد.

بهگزارش «میزان» حجتاالسام والمســلمی­ن محمدجعفر منتظری در این ســخنان شــورای شــهر تهران را بــه خاطــر مخالفــت بــا اســتعفای نجفی به «سیاست بازی» متهم کرد و گفت:شــورای محترم اسامی شهر تهران این بساط سیاست بازی که راه انداختهاید چه معنایــی دارد؟ وقتی شهردار رســماً اعام میکند که توان کار ســنگین کانشــهر تهران را ندارم و بــه علت بیماری نمیتوانم این کار را ادامــه دهم این موضوع در دســتور قــرار میگیــرد و آقــای شــهردار در جلســه رسمی شورای شــهر میگوید که با این کیفیت ادامه کارم را خیانت میدانــم؛ امــا نوبت بــه رأیگیری که میرســد با رأی خود عنــوان میکنند که شــما مریض و ناتــوان برای انجام کار نیســتی و کار نکردنــت خیانــت اســت. وی افزود: تنوع و گستره کار در شــهرداری تهــران زیاد اســت و وقتی فــردی عنــوان میکنــد کــه بهدلیــل بیمــاری نمیتوانــد کار را ادامــه دهد استعفایش در شــورای شهر پذیرفته نمیشود.

دادســتان کل کشــور بــا طــرح این ســؤال که فــردا اگر این آقای شــهردار نتوانســت مدیریــت الزم را بــر شــهر تهران داشــته باشد چه کسی مسئول اســت، ادامــه داد: بنــده بهعنــوان مدعی العموم به شورای شهر تهران عنوان میکنم که مســئولیت این کار بــا شماســت. وی بــه شــهردار تهران پیشــنهاد داد کــه مجــدداً اســتعفای خــود را تقدیــم شــورای شــهر کنــد و گفــت: آقای شــهردار باید مهلتی نیز تعییــن کند و عنوان نماید که تا فان روز در دفتــر کارم هســتم تــا شــهردار تعیین کنید در غیراینصورت از فان تاریخ مسئولیت شــهرداری تهران را عهــده دار نخواهم بــود و قطعاً آقای شــهردار کســی شــما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

این ســخنان با کنایههــای اعضای شورای شهر تهران مواجه شد؛ چنانکه محمد جــواد حق شــناس در توئیتی نوشت:«ورودآقایمن­تظریدادستا­ن کل کشور بهموضوع استعفای شهردار تهــران، دکتــر نجفــی، نــه بــا تدبیــر همخوانــی دارد و نــه بــا وظایف ذاتی جایــگاه حقوقــی ایشــان تطبیــق پیدا میکنــد. کاش بیشــتر بــا وظایفمان آشــنا بودیم». زهرا صدراعظم نوری دیگر عضو شــورای شــهر نیز در کانال تلگرامیاش ضمن بازنشــر ســخنان دادستان کل مبنی بر استعفای مجدد نجفی نوشــت: «فشــارها به شــهردار تهــران علنــی شــد.» جملــه ای که به نظر می رســد یــادآور برخی زمزمهها مبنی بر فشــارهای خارج از مجموعه شــهرداری، بــه شــهردار تهــران بــود. فشــارهایی که به گفتــه برخی ناظران بعــد از ماجرای رقص کودکان در برج میاد بیشتر شد.چه در پی آن برنامه بود که برخی از احضار شهردار تهران به دستگاه قضایی خبر دادند.

دیــروز صدر اعظم نوری در پاســخ به ســوالی دربــاره احضار شــهردار تهران به «خبرآنایــن» گفت» نجفــی االن با قرار کفالتآزادا­ست.بااینهمهدا­دستانکل کشــور میگوید مسئولیت خطیری چون مدیریت شهری پایتخت ایجاب میکند کسی که بیمار است، بر مصدر کار نباشد. منتظریدرجل­سهدیروزنوس­اناتبازارا­رز را از نظر دور نداشــت و با کنایه آشــکار به حسن روحانی گفت: چندی قبل ریاست محترم جمهوری راجع به مسأله قیمت ارز فرمودنــد کــه مردم نگــران قیمت ارز نباشــند.وی با بیان اینکــه وقتی احتمال داده میشود که دستهایی در بین است و بحث اقتصاد کشور و مسأله ارز و ارزش پول ملی را در معرض آسیب میبینیم، خطــاب به دولتمــردا­ن اقتصــادی و تیم اقتصــادی دولــت گفــت: از ظرفیت قوه قضائیه، دادســتانی کل و دادســتانه­ای سراسر کشــور و نیروی انتظامی بهعنوان ضابــط قوه قضائیه چرا در برخورد با این زالو صفتان که بهدنبال منافع خودشــان هستنداستفا­دهنمیکنید؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran