Iran Newspaper

دیگه چه خبر

-

تکذیب ادعای نماینده قم درباره تلگرام از سوی نماینده تهران

علیرضــا رحیمــی، نماینــده تهــران در مجلــس در کانــال تلگرامــیا­ش صحبتهــای مجتبــی ذوالنــور نماینــده قــم دربــاره فیلتر شــدن تلگرام تــا 20 روز دیگــر را تکذیب کرد. به گزارش «ایران» او با اشــاره به جلســه مشترک کمیســیونه­ای امنیت ملــی و اقتصــاد با حضــور وزیــر ارتباطات و رئیس شــورای عالــی فضای مجــازی در محــل کمیســیون امنیت ملی نوشــت: بــه رغم انتظــار قبلی هیچ ســخنی توســط هیچ یــک از مقامــات حاضر در جلســه درخصوص فیلتر تلگرام در جلســه مطرح نشــد نه به عنــوان تصمیمی که در مرجع دیگــر گرفته شــده و نه بــه عنوان رویکــرد اول یا فوری دولت. متأســفانه یکی از نمایندگان پس از جلســه طی مصاحبهای اعالم داشــته کهًظرف بیســت روز آینــده تلگرام بســته میشــود که چنیــن اظهــاری واقعا جای تعجب داشــت در شــرایطی که مطلقــاً هیچ مســئولی چنین اظهاری در جلســه نداشته اســت. چنین تاکتیکی بی تردید بازی با روان مردم است و مردود.

دیدارکروبی با اقوام در ایام عید

محمدحســین کروبی از مالقات مهــدی کروبی با اقوام خویش در ایــام نــوروز خبر داد و گفت: «ایام عید اجــازه مالقاتی به کل اقــوام حــاج آقــا از جملــه خواهرزادهه­ا و بــرادرزاد­ه داده شــد. حتــی به خانواده مادری من هم اجازه مالقات با پدر داده شــد و برخی از آنها دو روز پیش با پدر مالقات کردند و گروهی دیگر نیز قرار اســت بزودی به دیدار حاج آقا بروند.» وی بــا اشــاره بــه درخواســته­ا از رئیــس جمهــوری بــرای برگــزاری جلســه شــورای عالــی امنیــت ملی بــه منظــور رفع حصــر بــه «اعتمــاد آنالیــن» گفــت: آقــای روحانــی همــان طــور کــه توانســت برجام را بــا مدیریــت و قاطعیــت خود به تصویب برســاند، اگــر در موضوع رفع حصر هم جدی باشــد حتماً قادر به این کار اســت.

نتیجه یک نظرسنجی درباره استفاده مردم ایران از تلگرام

معــاون فرهنگــی جهــاد دانشــگاهی اعــالم کــرد: طبــق نظرســنجی نــوروزی – ملــی مرکــز افکارســنج­ی دانشــجویا­ن ایــران وابســته بــه جهــاد دانشــگاهی، 59/5 درصــد مــردم ایــران از شــبکه اجتماعــی تلگــرام اســتفاده میکننــد و در صورتــی کــه تلگــرام فیلتــر شــود، تنهــا 37/8 درصــد کســانی کــه از آن اســتفاده میکننــد، حاضــر بــه جایگزینــی ایــن شــبکه اجتماعــی مجازی بــه پیامرســان­های داخلی هســتند. بــه گزارش ایســنا، عیســی علیــزاده ادامه داد: 46/3 درصد نیــز از پیامرســان­های داخلــی اســتفاده نخواهنــد کرد و 14/9 درصد نیــز گفتهاند نمیدانیم در اینصورت از پیامرســان داخلی اســتفاده خواهیم کــرد یا خیر.

تمدید قرار وثیقه متعرضین به سفارت ایران در لندن

یــک ســخنگوی پلیــس انگلیس دیــروز اعالم کــرد که قــرار وثیقه متعرضیــن به ســفارت جمهوری اســالمی ایــران در لندن تمدید شده است.به گزارش ایرنا، وی گفت که این قرار تا اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) تمدید شده است. این ســخنگو در پاســخ به ســؤالی درباره علت تمدیــد قرار وثیقه متعرضیــن افــزود که قادر به ارائــه جزئیات بیشــتری، جز اعالم تاریخ تقریبی بازگشــت دوباره متعرضین به اداره پلیس نیست. پلیس لندن، اســفندماه گذشــته یک روز پس از حمله به سفارت ایــران در لندن گفتــه بود که متعرضین را با قیــد وثیقه و تا اوایل مــاه آوریــل و انجــام تحقیقات کامــل آزاد کرده اســت. حمله به ســفارت ایــران در لنــدن در روز جمعــه 18 اســفند 1396 توســط عــدهای از هــواداران یــک فرقه تنــدروی مقیــم انگلیس صورت گرفت و آنان با باال رفتن از دیوار سفارت ایران در لندن و ورود به بالکن سفارت، پرچم کشورمان را پایین آوردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran