Iran Newspaper

«ملی بازار»، اقدامی عملیاتی برای «حمایت از کاالی ایرانی»

- محمدرضا حسينزاده مدیرعامل بانک ملی

حضـــرت آیـــتاهلل خامنهای رهبر معظـــم انقالب اســـالمی در ادامـــه نامگذاریهـ­ــای هوشـــمندا­نه ســـالها بـــا محوریت اقتصاد، ســـال جدید را ســـال «حمایـــت از کاالی ایرانی» نامگـــذار­ی کردند. این اقدام بســـیارمه­م میتواند گره از بسیاری مشکالت اقتصادی کشور بگشاید.

حمایـــت از کاالی ایرانـــی به معنـــای حمایت از تولید ایرانـــی، کارگر و کارفرمای ایرانی و معیشـــت خانواده ایرانی اســـت. بدون شـــک نهادینه شـــدن حمایـــت از کاالی ایرانی میتوانـــد آینده کشـــور را تضمین کند، چرا که این یک روش تجربه شـــده در بسیاری از کشورهای جهان است.

بانـــک ملی ایران از دیرباز بـــر این باور بوده و حمایـــت از تولید داخلی را محور اقدامات خود قرار داده اســـت، بهطوری که حتی در تهیه اقالم داخلی و مرتبط با حوزه بانکداری نیز تا زمانی که کاالی مشابه داخلی وجود داشته، هرگز به خرید اقالم خارجی مبادرت نکرده است.

بـــا این حال بـــر مبنای نامگـــذار­ی ســـالجاری، این روند در ســـال ۷۹۳۱ ســـرعت بیشتری خواهد گرفت. تولیدکنندگ­ان داخلی از حمایت بیشتری در ارائه تسهیالت برخوردار خواهند بود تا بدون دغدغه مالی، به تأمین کاالهای مورد نیاز بازار بپردازند.

از مهمتریـــن تولیـــدات داخلـــی، محصـــوالت دانشبنیان هســـتند که با مصرف منابع کم، کاالهای بازارپســـ­ند تولید کرده و بازده بسیار قابل توجهی دارنـــد. بانک ملـــی ایران حمایت از این گونه محصـــوالت را نیز با جدیت در دســـتور کار دارد و به ایـــن منظور ردیفهـــای ویژهای در بودجه ســـالجاری اختصاص داده است.

آنچه اهمیت دارد، حرکت جدی به ســـمت حمایت از کاالهای داخلی با نگاه کالن به افزایش تولید ناخالص داخلی در جهت تحقق رشـــد اقتصادی پیشبینی شده در سند چشمانداز است.

در این خصوص خبر مسرت بخشی در راه است و آن هم اینکه بانک ملی ایران در روزهای آینده ســـامانه بسیار پیشـــرفته و هوشمند مالی «ملی بازار» را راهانـــدا­زی خواهد کرد تا از طریق آن منابع مالی مـــورد نیاز تولیدکنندگ­ان ایرانـــی از طرف بانک ملی ایـــران تأمین و تولیدات آنها از طریق مکانیســـم خاص و با قیمتی بســـیار مناســـب به دســـت مصرفکنندگا­ن برســـد. بانک ملی ایران تضمین کننده این عملیـــات خواهد بود. منتظر خبرهای خوب و تکمیلی در روزهای آینده باشید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran