Iran Newspaper

6 کودک گمشده افغان در تهران پیدا شدند

-

گروه حوادث- مرجان همایونی/

راز فرار 5 کودک و یک نوجوان افغان که از گرمسار به تهران آمده بودند پس از 24 ساعت عملیات جست و جو در پایتخت فاش شد.این دختران و پسران کــــــم سن و سال که از 9 روز قبل برای کسب درآمد با گدایی از گرمسار به تهران آمده بودند در حالی در یکی از پارکهای منطقه پیروزی پیدا شدند که مدعی بودند در این مدت شبها را نیز در هوای سرد پارک به صبح میرساندند.بهگزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه 2۱ فروردین دو پسر و چهار دختر 4 تا 2۱ ساله دو خانواده افغان، شبانه و در غیاب خانوادههای­شان با خودرویی سواری به تهران آمدند. خانوادهها که یک روز بعد متوجه ناپدید شدن فرزندانشان شدند برای یافتن آنها روانه تهران شدند. مرد افغان که نگران سرنوشت 4 فرزند خود و دو دختر برادرش بود در مسیر پایتخت ماجرا را برای راننده خودرویی که سوار آن بود تعریف کرد. راننده نیز برای کمک به این خانواده با همکارانش تماس گرفت و رانندهای را که آنها را به تهران برده بود پیدا کرد. این راننده جوان نیز مدعی شد بچهها را در خیابان افسریه تهران پیاده کرده و خبر دیگری از آنها

ندارد.اعالم گزارش مفقودی در گرمسارابوذ­ر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: بر اساس اسناد پرونده و اطالعاتی که خانواده این گمشدهها در اختیار پلیس قرار دادهاند، دو پسر و چهار دختر سه تا 2۱ ساله ساعت 8 شامگاه 2۱ فروردین به سمت تهران حرکت کرده بودند. خانواده آنها ساعت 8 و 0۳ شامگاه ۳۱ فروردین با حضور در کالنتری ۱۱ گرمسار ناپدید شدن آنها را اعالم کرده و پرونده را تشکیل دادند. به این ترتیب موضوع در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت. با توجه به سن کم گمشدگان و حساسیت باالی موضوع، کارگروهی از پلیس اطالعات و آگاهی استان سمنان و فرماندهی شهرستان گرمسار تشکیل شد و تصاویر بچهها نیز برای سراسر کشور ارسال شد.

شکایت در تهران

خانواده این 6 پسر و دختر افغان که نگران وضعیت فرزندانشان بودند، تصاویر آنها را در پایتخت منتشر کردند و مرد افغان با حضور در دادسرای جنایی گزارش ناپدید شدن پسر 2۱ ساله و 5 کودک دیگر را اعالم کرد. به این ترتیب با دستور محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای یافتن این 6 گمشده آغاز شد و موضوع در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت.درحالی که کارآگاهان اداره یازده پلیس آگاهی تهران در حال تحقیق برای یافتن بچههای گمشده بودند ظهر دیروز 5 کودک به همراه پسر 2۱ ساله در پارک شکوفه تهران پیدا شدند.

راز فرار شبانه

بررسیها نشان داد محمد پسر 2۱ ساله این خانواده به همراه سه خواهر و برادرش و دو دختر عمویش برای تکدی گری به تهران آمده و شبها را در پارک میخوابیدند.

عملیاتضربت­یپلیسپایتخ­ت

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با اعالم گزارش ناپدید شدن 5 کودک و یک نوجوان افغان در شهرستان گرمسار سمنان و سفر پنهانی آنها به تهران موضوع در دستور کار ویژه کلیه واحدهای پلیس تهران قرار گرفت. با تالش تیم تحقیق مأموران کالنتری 0۱۱ شهدا 6 دختر و پسر گمشده در سالمت کامل در پارک شکوفه مشاهده و پس از تطبیق چهره با تصویر گمشدگان به کالنتری انتقال یافتند.

سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز به خبرنگار «ایران» گفت: با اعالم این گزارش و آغاز تحقیقات مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران مشخصات گمشدهها به همه کالنتریها اعالم شد و ساعت 2۱ ظهر دوشنبه و در کمتر از 24 ساعت از آغاز عملیات جست و جو، مأموران کالنتری 0۱۱ شهدا، بچهها را در پارکشکوفهش­ناساییکردن­دوبهکالنتر­یانتقال دادند.

براساس تحقیقات انجام شده پسر2۱ ساله، سالگذشتهنی­زبههمراهپس­رداییاشبهت­هران آمده و سابقه تکدی گری دارد. این پسر نوجوان توسط مأموران اورژانس اجتماعی تحویل خانوادهاشش­دهبود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran