Iran Newspaper

قول خادم به اعضای مجمع: تا یکشنبه برمیگردم

-

دومین مجمع فوقالعاده فدراســیون کشــتی در حالی روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در این مجمع بار دیگر با استعفای رسول خــادم مخالفــت شــد و همچنین سرپرســت نیز برای فدراسیون تعیین نشد. محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش در این مجمع چنین صحبت کــرد: «عالقهمند بودیم که آقــای خادم بهعنوان ریاســت فدراسیون کشتی به کار خود ادامه دهد، چــرا که بهمن مــاه انتخابــات فدراســیون برگزار شــده بــود ولــی به هــر حــال اتفاقاتــی رخ داد که وضعیــت فدراســیون کشــتی را بالتکلیــف کرد و ادامــه آن به هیچ وجه به صالح کشــتی و ورزش ایــران نیســت. بایــد در ایــن مجمــع فوقالعاده تعیین تکلیف کنیــم تا انتظارات مردم که همانا آرامش در این رشته است، محقق شود.»

وی ادامــه داد: «وزارت ورزش و جوانــان و فدراســیون­ها یــک خانــواده هســتند، فاصلــهای بین ما و کشــتی نیست. با یک میلیارد تومانی که ظرف 2 روز گذشته به فدراسیون کشتی پرداخت کردیــم، صدرصــد اعتبــارات این رشــته از طرف وزارت ورزش پرداخت شــده اســت. سهم کشتی از اعتبارات ورزش بعد از فوتبال، حداقل دو برابر رشتههای دیگر است.»

او همچنین گفت: «خادم واقعاً برای ما عزیز اســت ولی ورزش کشور و رویدادهای بزرگ مهم پیش رو و حساســیت مــردم روی نتایج ورزشــی ایران موضوعی نیست که به ما اجازه دهد کشتی بالتکلیف بماند و ما منتظر بودیم تا دیروز آقای خــادم بــه محل مســئولیت خــود در فدراســیون برگــردد ولــی حضــور نداشــتن ایشــان، وزارت و مجمــع را در شــرایطی قــرار میدهــد کــه هر چه ســریعتر ورزش اول کشــور را با تعیین سرپرست از بالتکلیفی خارج کنیم.»

امــا در پایــان ایــن جلســه، اعضــای مجمــع در نامــهای بــه ســلطانیفر وزیــر ورزش اعــالم کردنــد که بــه رســول خــادم تکلیــف کردهاند به فدراسیون کشــتی برگردد و با این شرایط به نظر میرســد خــادم در روزهــای آتــی به فدراســیون کشــتی بازگــردد. متــن نامــه اعضــای مجمع به وزیر ورزش به این شرح زیر است: «به استحضار میرســاند ما اعضای مجمع فدراســیون کشــتی ضمن مخالفت دوباره با اســتعفای آقای خادم از ایشــان میخواهیــم بــه جهت احتــرام به رأی مجمــع که اکثریــت آرای آن را کســب نمودهاند، نظر مردم و عالقهمندان به کشتی در اسرع وقت به محل کار خود بازگردند و در کنار کشــتی کشــور حضور داشته باشند. این موضوع تکلیف مجمع بهعنــوان مهمتریــن رکن تصمیمگیــر­ی ورزش ملی کشــور به آقای خادم است. ضمناً با عنایت به اساســنامه فدراسیون کشتی، آقای حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون همچنان میتواند اداره امــور فدراســیون را بر عهده داشــته باشــد و خوشــبختان­ه تا امروز نیز کارها به شــکل مناسبی پیش رفته و ما اعضای مجمع تضمین میدهیم که برنامههای کشــتی کشــور در آستانه بازیهای آســیایی جاکارتا با مشــکلی مواجه نخواهد شــد. قطعاً با شــناختی که از آقای خادم داریم ایشــان همچنان در کنار کشتی خواهند بود.»

همچنینبنیت­میمدرپایان­مجمعفوقالع­اده فدراســیون کشــتی چنیــن صحبــت کرد:«تمــام اعضــای مجمــع متفقالقــو­ل خــادم را مکلــف بــه بازگشــت بــه فدراســیون کردنــد و امیدواریــ­م ایــن اتفــاق هر چه ســریعتر رخ دهــد. از طرفی در اساسنامه به صراحت اعالم شده که نایب رئیس در صــورت غیــاب رئیــس فدراســیون تــا ســه ماه میتوانــد وظایــف او را انجــام دهــد. بنیتمیم در پاســخ به اینکه اگر خادم راضی به بازگشت نشود آیا سرپرستی او در فدراسیون کشتی انجام خواهد شد، چنین واکنشی داشــت: «امیدوارم این اتفاق نیفتد، هر کسی جایگاه خودش را میداند و جایی که آب هست تیمم الزم نیست.»

گفتنی اســت داورزنی همچنین اعالم کرد که خــودش با خادم تماس خواهــد گرفت تا درباره بازگشــت وی بــا او صحبت کند. امــا پس از اینکه روز 26 فروردین از سوی اعضای مجمع بهعنوان آخریــن فرصــت بازگشــت خــادم مطــرح شــد، تعدادی از هیأتهای اســتانی بــا حضور در یکی از زورخانههــ­ای تهــران با خادم دیــدار کردند. در این دیدار دو ســاعته گزارشــی از اتفاقات مجمع فوقالعــاد­ه دیــروز به خادم ارائه شــد و اعضا بار دیگــر از وی خواســتند بــا پس گرفتن اســتعفای خود به فدراســیون بازگردد. در نهایت هم خادم بــه حاضــران گفت: انشــاءاهل­ل تا روز یکشــنبه در فدراسیون حاضر خواهم شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran