Iran Newspaper

تابش: الزم باشد مجلس قوانینی برای رجل سیاسی تعیین میکند

-

نایب رئیس نخست فراکسیون امید درباره ورود مجلس شورای اسالمی به تعیین شــروط رجل سیاســی گفت: تصورم بر این اســت که مجلس باید قوانینی را برای شرایط رجل سیاسی تعیین کند.

محمدرضا تابش در گفتوگو با ایلنا، درباره شروط ابالغی جدید از سوی شــورای نگهبان درخصوص رجل سیاســی و ورود مجلــس برای تعیین این شــرایط گفت: نمیدانم تعییــن مصادیق رجل سیاســی از وظایف مجلس تعریف میشــود یا شــورای نگهبان، این خود محل بحث است و شاید الزم باشــد مجلس قانونــی در این باره تعیین کند. این نماینده مجلس شــورای اســالمی ادامه داد: شورای نگهبان میتواند دیدگاههای خود را بیان کند اما رد و یا تأیید افراد باید بر اساس قانون صورت بگیرد.

تابــش در پاســخ به این ســؤال که یکــی از بندهای شــروط ابالغی مبتنی بر این اســت که افرادی که در جریان اعتراضات ســال ۸۸ حضور داشــتند، نمیتوانــد بــرای انتخابات کاندیدا شــوند، آیا این امر برخــالف حق قانونی افراد و گفتههای اخیر رهبری نیســت، گفت: شورای نگهبان نباید مصادیق رجل سیاســی را تقلیل دهد به این امر که اعمال و افعال افراد چیست. وی ادامــه داد: فکر نمیکنم نظر جمع اعضای شــورای نگهبان این باشــد و اگر هــم بوده اســت، باتوجــه به واکنشهای اهالی سیاســت و اهــل فضل که در خــود شــورای نگهبان هم حضور دارند، بهتر اســت آن را مــورد تجدید نظر قرار دهد. نایب رئیس نخســت فراکســیون امید، گفــت: این موضوعات در حد و ســطح مصادیــق که مطرح میشــود تصورم بر این اســت که اگر الزم باشد باید در مجلس برای مصادیق رجل سیاسی قوانین را تعیین کنیم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran