Iran Newspaper

<اف بیآی> دفتر وکیل ترامپ را تفتیش کرد

-

گروه جهــان/ نیروهــای پلیس فــدرال امریکا (اف بیآی) در اقدامی بیســابقه صبح دوشــنبه به وقت واشنگتن به دفتر وکیــل شــخصی دونالــد ترامــپ، رئیس جمهوری امریکا در «راکفلر سنتر» و اتاق او در هتــل «پــارک اُونیو» یــورش بردند و اسناد، ایمیلها و فایلهای صوتی مرتبط با چندین موضوع از جمله پرداخت پول بــه بازیگر زن فیلمهای مســتهجن را که ادعا کرده با ترامپ ارتباط داشته مصادره کردند. اقدامی که با واکنش شــدید آقای رئیــس جمهوری مواجه شــد. به گزارش «ایران» به نقل از سایت روزنامه نیویورک تایمــز، چنــد ســاعت پــس از یــورش نیروهای اف بیآی به دفتر مایکل کوهن، وکیل شــخصی ترامپ و مصــادره برخی اســناد و مــدارک موجــود در ایــن دفتــر، رئیــس جمهــوری امریــکا بــا عصبانیتی غیرعادی واکنش نشان داد و حتی وزارت دادگستری دولت خود را نیز متهم کرد که «در تعقیب توهمات خود» به افبیآی دستور یورش به دفتر کوهن را داده است.

ترامپ که روز دوشــنبه قبل از دیدار با فرماندهان نظامی ارشــد در کاخ ســفید دربــاره یورش اف بــی آی به دفتر کوهن صحبت میکرد، این اقــدام افبیآی را «یک شرایط ننگ آور» و «حمله به کشور خودمــان بــه معنــای واقعــی» توصیف کرد. رئیس جمهوری خشــمگین امریکا همچنیــن رابرت مولــر، بــازرس پرونده تبانــی احتمالی تیم ترامپ با روســیه در انتخابــات 2016 را نیز کــه مجوز تفتیش صــادر کرده بــوده، تهدید به اخــراج کرد و گفــت: «خواهیم دید چه خواهد شــد، افــراد زیــادی به مــن گفتهاند کــه باید او [مولــر] را اخــراج کنــم.» جــف سشــنز، دادســتان کل امریکا نیز از خشم ترامپ در امــان نماند و آقای رئیس جمهور بار دیگــر او را بــه خاطــر اینکه خــودش را از بازجویی در پرونده روســیه نجــات داده، سرزنش کرد.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، معلوم نیست چگونه افبیآی وارد دفتر کوهن شده اما نیروهای اف بیآی حکم تفتیش داشتند و احتماالً با نشان دادن این حکم بــه کارکنــان ایــن دفتــر اجــازه ورود پیــدا کردهاند. رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تبانی احتمالی تیــم انتخاباتی ترامپ با روسها در جریان انتخابات 2016 دستور تفتیش دفتر وکیــل ترامپ را صادر کرده بــود و بازرسها با در دســت داشــتن این دستور، به دفتر کوهن یورش بردند. البته کوهــن ایــن تفتیــش و بازرســی را «کامالً نامناســب و غیرضروری» توصیف کرده اســت. اســتفان ریــان، وکیــل کوهــن نیز حمله اف بیآی به دفتر موکلش را تأیید کــرد و گفــت: دفتــر دادســتانی امریکا در منطقه جنوبی نیویورک یکســری احکام بازرسی را صادر و تمامی مدارک و اسناد مربــوط بــه کوهــن و موکالنــش را ضبط کرده اســت. دادســتانه­ای فدرال به من گفته بودنــد که این اقــدام از جانب دفتر مولرصورتگر­فتهاست.برخیمنابعن­یز اعالمکردند،اینبازرسیا­رتباطمستقی­م با پرونده روسیه - ترامپ ندارد اما از آنجا کــه مولــر وعــده داده تحقیقــات جامع و کاملــی درباره رئیس جمهــوری امریکا و تیم انتخاباتی و نزدیکانش داشــته باشد و حتــی مصاحبه با شــخص ترامپ را در دســتور کار خود قــرار داده اســت، صدور دســتور تفتیش دفتر وکیل ترامپ اگرچه بیسابقه بود اما دور از انتظار نبود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran