Iran Newspaper

فرصتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی، هنری و ادبی

وزیر فرهنگ و ارشاد در آیین رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) تأکید کرد

-

پوســتر شــانزدهمی­ن جشــنواره بینالمللــ­ی امامرضا(ع) شامگاه بیســتم فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی رونمایی شد.

ســیدعباس صالحــی در ایــن باره گفــت: بنیاد بینالمللــ­ی امــام رضــا(ع) ظرفیت خوبــی برای کارهای فرهنگی، هنری و ادبی ایران و جهان اسام محســوب میشــود. امام رضا(ع) کانون محبت و عمــق وجــودی ایرانیان، شــیعیان و همــه محبان اهلبیت(ع) اســت و بنیاد امــام رضا(ع) ظرفیت قابــل توجهــی برای بســیاری از کارهــای فرهنگی، هنری و ادبی ایران و جهان اسام است و میتواند بهعنــوان پایگاهــی بــرای ایــن اتفــاق و گســترش ارتباطاتــ­ی که میتوانــد در داخل و خارج از کشــور پدید بیاید، باشد. صالحی با اشاره به اینکه یکی از برنامههای دهه کرامت، جشنواره بینالمللی امام رضا(ع)است،اظهارداشت:بنیادبینال­مللیامام رضا(ع) بنیادی است که با نگاه گسترش و تعمیق معرفت و محبت رضوی تأسیس شدهاست.

وی ادامــه داد: ایــن بنیــاد بــا رویکــرد توســعه فعالیتهای رضوی در طول ســال، امسال نیز به شــکل جدی تــری برنامههای خــود را ارائــه کرده اســت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی تأکید کرد: در جلســه شــورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشــاد اســامی نیز گــزارش کار بنیاد ارائه شــد، در هر دو بخــش برنامههــا­ی بنیاد امــام رضــا(ع) در طول سال و همچنین برنامههای بنیاد در جشنواره امام رضا(ع) بر تحوالت و تغییرات و ترویج برنامههای قبلی تأکید شد. صالحی ابراز داشت: خوشبختانه در طول سالهای متمادی جشنواره امام رضا(ع) و بنیــاد مبتنی بــر حرکتهــای چندگانــه حرکت کرده اســت که این امر به خاطر زحمات متمادی ســالهای پیــش بــوده و امیدواریم این اتفــاق در سالهای آتی هم استمرار بیابد.

صالحــی با اشــاره به اینکه عاوه بر اســتعداد و ظرفیــت داخلــی بنیــاد بایــد از ظرفیــت حداکثــری معاونتهــا و ســازمانها و همچنین ســازمانها­ی وابسته و ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشــاد اسامی نیز برای این بنیاد استفاده کرد، خاطرنشان کرد: بنیاد امام رضا(ع) یک ضلع کار اســت و ضلع دوم تمــام ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشــاد اسامی اســت که با حداکثر تواناییهای موجود به خدمت این اتفاق بزرگ بیایند.

صالحــی تصریــح کــرد: ضلــع ســوم بنیــاد و جشــنواره امــام رضا(ع) مشــارکتها­ی گســترده ســازمانی و مردمــی اســت، اینکــه ســازمانها­ی مختلف داخلی و خارج از کشور و همچنین افراد حقیقــی که بهخاطــر تعلق وجــودی به حضرت رضا(ع) به این حلقه میپیوندند نشان میدهد که جشــنواره امــام رضــا(ع) و حرکتهــای بنیاد عماً در طول ســال توانســته حلقــه اتصالی بین آنچه بنیاد انجام میدهد و آنچه وزارت فرهنگ و ارشــاد اســامی میتوانــد و بایــد انجــام دهد و همچنین آنچه سازمانها و افراد حقیقی در این ارتباط انجام دادهاند باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran