Iran Newspaper

برکناری مدیری که موی دانشآموزان­ش را تراشیده بود

-

اداره کل آمــوزش و پــرورش اســتان یــزد بهدنبــال اعتــراض والدیــن دانشآموزان­ــی کــه موی سرشــان به اجبار تراشــیده شــده بود، ایــن اقدام را خــاف مقررات خواند از بررســی و برخــورد جدی و قانونــی در رابطه با این موضوع خبر داد.

چنــد روز قبــل به اجبار مدیر یکی از مدارس دبســتان پســرانهای واقع در محله شــیخداد یزد، موی ســر تعدادی از دانشآموزان­ش را تراشیده بود که بهدنبــال این اقدام خانوادههای ایــن دانشآموزان به این اقدام معترض و آن را عامل تضعیف روحیه فرزندان خود دانسته بودند.

«عباســعلی دانافر» مدیر کل آموزش و پرورش اســتان یــزد از پیگیری و رســیدگی ویژه به این موضوع در کوتاهترین زمان توســط آموزش و پرورش خبــر داد و گفــت: مدیــر ایــن دبســتان برکنــار و یکــی از همــکاران فرهنگــی بهعنوان سرپرست مدرسه تعیین شده است.

وی افــزود: پیگیــری مســائلی کــه آگاهانــه یــا از روی ســهلانگار­ی باعث آســیب زدن به روحیه لطیف دانشآموزان شود، مورد توجه جدی آموزش و پرورش استان است.

البته «محســن گلســتانیف­ر» سرپرســت روابط عمومی اداره کل آموزش و پــرورش اســتان نیز در این خصوص اعام کرد: ایــن اقدام خاف مقررات بوده لذا کارگروهی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و موضوع بهصورت جدی و قانونی در دست بررسی و اقدام است.

وی بــا اشــاره بــه حضــور اعضــای ایــن کارگــروه در مدرســه مذکورگفت: این اعضا در زمان اطاعرســان­ی شــده در این مدرســه حضور پیدا کرده و از خانوادههای­ی که بهدنبال این اعتراض در مدرســه گرد آمده بودند، دلجویی کردند. این مسئول تصریح کرد: مدیر این مدرسه بارها بهدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی دانشآموزان بویژه موی سر، به آنها تذکر داده بود، ولــی همیشــه دانشآموزان امتناع کــرده بودند که با این اقدام از ســوی وی مواجه شدند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran