Iran Newspaper

استفاده ابزاری از مسأله سالحهای شیمیایی را نمیپذیریم

-

دستیار ارشد وزیر امور خارجه: دستیار وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه استفاده ابزاری از مسأله سالحهای شیمیایی را نمیپذیریم، گفــت: اگــر ادعایــی دربــاره اســتفاده از ســالحهای شیمیایی وجود دارد ما خواهان رسیدگی قانونی به این مسأله هستیم.

بــه گــزارش تســنیم، حســین جابــری انصــاری دســتیار وزیر خارجــه تأکید کرد: موضــع جمهوری اسالمیایرا­نبهعنوانبز­رگترینقربا­نیسالحهای شــیمیایی در دوران معاصــر همــواره شــفاف و واضــح بــوده و بهکارگیری ســالحهای شــیمیایی از ســوی هیچکس و طرفی توســط جمهوری اسالمی پذیرفته نخواهد شــد. جابری انصاری با بیان اینکه هر وقت در تحوالت سیاسی و میدانی و رویارویی با تروریستها در ســوریه موفقیتهای مهمی ایجاد میشــود ما با یک بازی و تاکتیک هماهنگ شده از سوی گروههای تروریستی و برخی بازیگران خارجی مواجه میشویم، افزود: این کشورها سعی میکنند بــا سوءاســتفا­ده و شــکل دادن بــه صحنه ســازیها و نمایشهایــ­ی تحــت عنــوان مســأله شــیمیایی، تحــوالت را متوقــف کنند تا بازی همیشــگی خود را برای ادامه ناامنی و بیثباتی و پیشروی تروریستها و استفاده ابزاری از آنها ادامه دهند.

دســتیار ارشــد وزیر امور خارجه در امور سیاســی گفت: ما خواهان این هســتیم که اگر ادعایی درباره استفاده از ســالحهای شیمیایی وجود دارد بهدلیل مخالفت صریح جمهوری اســالمی ایران و روســیه با اســتفاده از ســالحهای شــیمیایی به هر نحو و در هر ســطح رســیدگی قانونی انجام شــود و بر اساس جمعبندی انجام شده اقدامات بعدی اتخاذ شود.

جابــری انصاری در عین حــال افزود: ایجاد یک مــوج خبــری جریانســاز­ی و نــه عــدم رســیدگی و دقــت در موضوع، این برداشــت را تأیید میکند که این مســأله ابــزاری برای پیگیری اهــداف خاص در ســوریه اســت. این دیپلمــات عالی رتبه کشــورمان تصریــح کــرد: هنگامی که تروریســته­ا با مشــکل مواجه میشــوند همــواره چنین روندهایی گشــوده میشــود، برای اینکــه روند اعاده ثبــات و امنیت در ســوریه دچار توقف و سکته شود و طبیعی است که ما این بازی را نخواهیم پذیرفت. جابری انصاری با بیان اینکه حمایت از گشــودن روند رسیدگی جدی سیاســی و حقوقــی مــورد حمایت ما اســت، اظهار داشــت: در پرونده خان شیخون هم، این ما بودیم که از دولتهای غربی که مدعی بودند درخواســت کردیــم اجــازه دهند هیأتهای پیگیــری در صحنه حضور یابند و گزارشی مبتنی بر واقعیات تهیه کنند و براساس آن واقعیات، تصمیمگیری شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran