Iran Newspaper

کوچ‌از‌پیام‌رسا‌نهای‌خارجی‌ ‌با‌همکاری‌مردم

-

دبیر شـــورای عالی فضای مجازی در دیـــدار با فعاالن فضای مجازی کشـــور با اشاره به تصویب سند حمایت از پیام رســـانهای بومی گفت: در این مصوبه تصمیم گرفته شـــده که از ســـکوهای خارجی پیام رســـان به ســـکوهای داخلی کوچ کنیم البته بهدلیل مشـــکالت اقتصادی کشور همچون نظام بانکی و نظام تأمین مالی کار بســـیار ســـنگینی است اما با وجود فشـــار روانی سنگینی که بـــر حکومت و دولت وارد خواهد شـــد باید در این عصر به این اســـتقالل و خودکفایی دست یابیم.

بـــه گزارش «ایـــران»، ابوالحســـ­ن فیروزآبادی بـــا تأکید بـــر اینکه بدون همـــکاری مردم کوچ از پیامرســـا­ن خارجی به داخلی امکانپذیر نیســـت، گفت: برای رفع دغدغه حریم خصوصی تصمیماتی اتخاذ میشود.

وی افـــزود: مردم اگر بدانند چه دســـتاورد­هایی در این اســـتقالل نهفته اســـت حتماً همراهی خواهند کرد و معتقدیم که بدون همکاری آنها این کـــوچ امکانپذیر نخواهد بود چرا که بازیگـــرا­ن اصلی فضای مجازی مردم هســـتند و دوران بازیگری فقط نخبگان، گروههای مرجع و سیاســـتگذ­اران پایان یافته است.

دبیر شـــورای عالی فضـــای مجازی افـــزود: پیش از این با قـــوه قضائیه تمهیداتی اتخاذ کردیم که مبتنی بر خواسته پیام رسانها و فعاالن فضای مجـــازی در این پیام رســـان هاســـت. براســـاس این تمهیدات، مســـئوالن کانالها در رابطه با مطالبی که در فضای مجازی پخش میکنند مسئولیت مســـتقیم ندارند و مســـئولیت آنها از زمانی شـــروع میشـــود که به آنها از طریق قضایی و قانونی اعالم شود.

فیروزآبـــ­ادی گفـــت: همچنیـــن قرار شـــد با همـــکاری کارگـــروه تعیین مصادیق مجرمانه در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شـــود. وی با اشـــاره به اینکـــه مرکز ملی فضای مجازی حامی کســـب وکار و فین تکها بوده و سعی دارد تا خأل قانونی موجود برای فعالیت بهتر و سهلتر آنها برداشته شـــود، گفت: این خأل قانونی باعث شده که اقتصاد ایران رشد نکند تا برای کپی رایت، فعالیت کســـب و کارهای جدید و قانـــون تجارت که مربوط به ســـال 2۸۳۱ اســـت، تعیین تکلیف نشـــود ما در این پیچ تمدنی بالتکلیف خواهیم ماند. ■ ممانعت از فعالیت های مالی در تلگرام

فیروزآبـــ­ادی یادآور شـــد: ما با اینکه چنـــد کمپانی بزرگ کـــه اکثراً هم امریکایی هســـتند برای دنیـــا تصمیم بگیرند و دولتهـــا و مردم را حذف کنند، مخالفیم و نمیتوانیم شاهد این بینظمی باشیم که رسانهای شکل بگیرد و یک میلیون کانال در آن قرار گیرد که کوچکترین مسئولیتپذی­ری که هویت مشـــخص است، نداشـــته باشـــد بنابراین ما باید خیلی سریع از سکوی ناپایدار خارج شویم.

وی تأکیـــد کرد: در یک ســـال اخیـــر از اینکه فعالیتهـــ­ای فین تکی در داخـــل روی شـــبکه پیـــام رســـان خارجی همچـــون تلگرام شـــکل بگیرد و خدمـــات بانکـــی و دولتی بـــه آن متصل شـــوند، ممانعت کردیـــم و برای مدیریت اقتصاد کشـــور باید از شـــبکهای که بهدنبال تحول جدید در حوزه پولی اســـت و قصد جایگزینی آن را با شـــبکه مالی ملی کشـــور دارد، خارج شویم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran