Iran Newspaper

مشهدالرضا، مسرور از بعثت رسول مهربانی ها

-

گروه ایران زمین/ همزمان با سالروز بعثت رســول مهربانیها، نبی مکرم اســالم(ص)، شــهرهای مشــهد و قم دیروز (شنبه) غرق نور و شادی شد.

خیابانهــا­ی مشــهدالرض­ا(ع) بــه همیــن مناســبت آذینبنــدی شــد و حــرم مطهــر حضــرت ثامنالحجج حضــرت علیبــن موســیالرض­ا(ع) غــرق در نور و شــادی بــود و تأللؤ نور معنویــت از صحــن و ســراهای ایــن مــکان مقــدس چشــمها را نــوازش میکرد.

به مناسبت این روز بزرگ، بساط ایستگاههای صلواتی در خیابانهای شــهر بویــژه مســیرهای منتهــی بــه حــرم مطهــر رضــوی پهــن شــد و دلباختگان اهل نبوت، نذورات خود را بین مردم توزیع کرده و کام آنان را شیرین کردند.

حجتاالســا­لم «ســید جــالل حســینی»، معاون تبلیغات اســالمی آســتان قــدس رضــوی در ایــن بــاره گفت: ویژه برنامههای مبعث پیامبر گرامی اســالم(ص) کــه از روز جمعه گذشــته آغاز شــده تا امروز (یکشنبه) ادامــه خواهــد داشــت. همزمــان بــا شــب مبعــث، ویــژه برنامــهای در رواق امام خمینــی(ره) تدارک دیده شــده بود که در آن مداحان و ذاکران خانــدان عصمــت و طهــارت(ع) بــه مدیحهســرا­یی و شــعرخوانی پرداختند.

همچنیــن دیــروز همزمــان با ۷2 رجبالمرجــ­ب، ســالروز مبعــث، ویــژه برنامــهای بــا حضــور عمــوم زائران از ســاعت ۰1 تا 12 برگزارشــد. در ایــن ویــژه برنامــه نیــز مراســم مولـــــــ­ـودیخوانی، شعــــرخوا­نی و سرودخوانی برگزار شد.

دیــروز (شــنبه) مراســم جشــن و شــادی در مســاجد و هیأتهــای مذهبی شــهر قم برپا شد و جوانان با برپایی ایستگاههای صلواتی از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) پذیرایی کردند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran