Iran Newspaper

وقتی کمبود تجهیزات ایمنی خودنمایی میکند

- قربان احمدی

روابــط عمومــی ســازمان قضایی نیروهای مســلح از مردم خواســت تا در شناســایی یک متهم فراری بــه پلیس کمک کنند. این فــرد که جمال محمدی فرزند «رمضان» نام دارد متهم به قتل عمد، ایراد ضرب و جرح، ســرقت اسلحه و مهمات و تخریب امــوال دولتــی اســت کــه متواری شــده و به اســتناد ماده ۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری، عکس وی در رســانهها منتشر میشود. پلیس از شــهروندان­ی که هرگونه اطالعاتی ازمحل رفت و آمد یا مخفیگاه این شخص دارند، خواست تــا موضوع را بــه نزدیکترین مرجــع انتظامی یا با شــماره تماسهــای ۶11 یا ۴۸72۸12-۴۸۰، شــماره پیامــک ۰۰۹2۸۰۰۰۳ یا تلفن گویــای ۰۰۹2۸-12۰ گزارش کنند.

گــروه حوادث/ پلیس پایتخت 4 مرد را در پرونده تیراندازی شــبانه به مأمور کالنتــری 161 بازداشــت کرد.بهگــزارش خبرنــگار جنایــی «ایــران»، خبر این حادثــه ســاعت ۰۳:4 بامــداد 21 فروردین امســال به مأمــوران کالنتری 161 ابــوذر اطــالع داده شــد. مأمــوران بالفاصله به محــل حادثه رفتنــد و با پیکر خونین همکارشــان روبه رو شــدند که از ناحیه ســر هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود.گروهبان یکم علیزاده که در حال گشــت در منطقه بوده بهشــکل مرموزی مجروح شــده بود. امدادگران بالفاصله او را به بخش مراقبتهای ویــژه بیمارســتا­ن منتقــل کردنــد. با اعــالم ماجرا بــه بازپرس کشــیک قتل پایتخــت و تیــم تحقیــق بررســیها آغاز و مشــخص شــد که گروهبــان یکم علیــزاده بــه همــراه یکــی از همکارانش ســوار بــر دو موتورســیک­لت هنگام گشــت زنی به مرد جوانی مشــکوک شــده بودند که ســیم مفتولی در دســت داشــته و قصــد باز کــردن در خودرویی را داشــته اســت. مرد جــوان بهعنوان مظنون بهســرقت بازداشــت شد. اما در راه بازگشــت به کالنتری مأموران به مرد دیگری نیز که پشت یک خودروی پیکان سفید قدیمی مخفی شده بود ظنین شدند و گروهبان علیزاده از همکارش خواست که فرد دستگیر شده را به کالنتری برساند تا خودش این مورد جدید را بررسی کند. اما دقایقی بعد مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در ادامه تحقیقات از ســوی بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت 4 مظنون در این رابطه بازداشت شدند و تحقیقات ادامه دارد.

واژگونــی یــک دســتگاه خودرو پژو در جاده چمســتان جان ســه سرنشــین زن را گرفت. ذکریا اشــکپور - ســخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی 115 مازندران- با اعالم این خبر گفت: سرنشینان خودرو پژو پارس سه زن 24 تا ۸2 ساله و یک مرد 25 ساله بودند. دو تــن از ایــن افراد در محل حادثه کشــته شــدند و خانم دیگر بعــد از انتقال به بیمارســتا­ن 17 شــهریور آمــل به علت شــدت آســیب وارده، جــان باخت. مرد مصدوم نیز برای درمان به بیمارستان منتقل شد. ابعاد تازه ای از آتش سوزی مجتمع اقامتی نوشهر

مسئوالنآتش­نشانینوشهر،نبودامکانا­تایمنیونقص­تجهیزاتآتش­نشانی را در مرگ کارمند مجتمع اقامتی بانک مرکزی مؤثرمی دانند،همچنین مهار بموقــع آتشســوزی و امدادرسانی به مصدومان را پررنگ دانستند. حسین ســمرقندی رئیس ســازمان آتشنشــانی و خدمات ایمنی شهرداری نوشــهر در ایــن بــاره گفت:ایــن آتشســوزی ظهــر شــنبه 25 فروردیــن در یکی از طبقات مجتمع اقامتــی بانــک مرکــزی واقــع در نوشــهر رخ داد و بســرعت گســترش یافت. مردی 41 ساله بهنام قربان احمدی کــه از کارکنان این مجتمــع بــود نیــز هنــگام امدادرســا­نی به مســافران گرفتــار شــعلههای آتــش شد و بر اثر سوختگی جان باخت. 6 نفر دیگر نیز در این حادثه مصدوم شــدند و کارشناســا­ن آتشنشانی و نیروی اتتظامی در حال بررســی علت وقوع این حادثه هســتند.وی افزود: هر چند با اقدامات بموقع نیروهای امداد رسان وآتشنشانان حریق بموقع مهار شــد اما کمبود تجهیزات و بــه روز نبودن امکانات در آتشنشــانی کامالً در این حادثه نمود عینی پیدا کرد. نبود سیستم هوشمند اطفای حریق در بزرگترین مجتمع رفاهی بانک مرکزی در نوشهر و نبود تجهیزات ایستگاه آتشنشانی که در محور ۰6 کیلومتری بخش مرکزی قرار دارد از کاستیهایی است که در این حادثه پرداختن به آن ضرورت دارد.شــاید اگردامنه حریق کمی گستردهتر بود در ایامی که بهخاطر تعطیالت چند روزه تعداد زیادی مســافر در این هتل اســتقرار داشــتند، باید شاهد وقوع اتفاقی هولناکتر میبودیم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran