Iran Newspaper

ساخت مترو هشتگرد - قزوین با سرمایهگذار­ی خارجی

-

متــرو هشــتگرد - قزویــن از محــل ســرمایهگذ­اری خارجــی و بــه روش فاینانس احداث خواهد شد.

«داوود محمــدی»، نماینــده مــردم قزویــن، آبیک و البرز در مجلس شــورای اســالمی درگفتوگو با ایرنــا افزود: پیگیر جذب و نهایی کردن سرمایهگذار خارجی بــرای احــداث و راهانــداز­ی خــط متــرو هشتگرد-قزوینهستیم.

وی بــا بیان اینکه اجــرای این طرح به ۰۱هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است، اضافه کــرد: به علــت محدودیت منابع اعتباری دولت و وزارت راه و شهرســازی، تنهاروشتأم­ینمالیاینپ­روژهفاینان­س و جذب سرمایهگذار­ان خارجی است.

نماینــده قزویــن، آبیــک و البــرز در مجلس شــورای اســالمی اظهار داشــت: تاکنون جهت جــذب ســرمایهگذ­ار برای این طرح بــزرگ عمرانی و زیرســاختی، با همکاری دستگاههای اجرایی مربوطه با ســرمایهگذ­ارانی از کشــورهای سوئیس و چیــن مذاکره شــده و امیدواریم در این خصــوص طــی آینده نــه چنــدان دور به نتیجه برسیم. وی با رد برخی صحبتها در گذشــته مبنــی بر مخالفــت وزارت راه و شهرســازی و منتفــی بودن اجــرای این طرح، گفت: وزارت راه مخالف این طرح نیســت بلکه اعــالم کرده بود بــا توجه به اجرای دوخطهســاز­ی خط آهن قزوینتهــر­ان و قابل توجه بودن اعتبارات مورد نیاز این پروژه، قادر نیســت طرح دیگری را به شکل همزمان در استان قزوین اجرا و به سرانجام برساند.

محمــدی خاطرنشــان کرد: ســاخت متــرو هشــتگرد - قزویــن بــدون شــک توجیــه اقتصــادی الزم را داراســت و از جهات مختلف به رشــد و توسعه قزوین میانجامــد و موجــب رفــاه حال بیشــتر مردم استان میشود. طول مسیر درنظر گرفته شــده بــرای پــروژه مترو هشــتگرد - قزویــن کــه مطالعات آن انجام شــده، 74 کیلومتر اســت. در صورت اجرای این طــرح، خط مترو پایتخت پــس از اتصال به کرج و هشتگرد به طول ۰4۱ کیلومتر به قزوینمیرسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran